Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pletje123 schreef:Pikeur schreef:
Een klassiek voorbeeld!
Mijn inziens is er te weinig kennis bij mensen die hun paard zo dik hebben.. Het spijt me. Een echte paardenkenner weet dat te dik zijn gewoon absoluut niet goed is! En die weet hoe hij moet voeren. Daar ligt het vaak ook aan.
Op Bokt zie je regelmatig mensen met te dikke paarden, als je daar wat van zegt krijg je dingen als: "Ja maar hij had een blessure!" Of weet ik wat nog meer.
Mensen alsjeblieft! Hou je paard in een gezonde conditie, het is echt absoluut ongezond als ze zo dik zijn!!
Cayenne schreef:Ik schrik er wel van dat het in het VK maar liefst 80% van de paarden is. Ik had niet zo'n hoog cijfer verwacht eigenlijk
Ierland schreef:Dit is heel herkenbaar; op onze pensionstal hadden twee zussen een Arabische ruin staan en een Arabische merrie; doordat de meiden beide kinderen hadden kwamen ze ongeveer drie keer per week. Vanuit een soort schuldgevoel in verband met te weinig tijd (?) gaven ze de paarden naast het voer 6 voedingssupplementen, broccoli, bloemkool, aardappelschillen etc...
Pletje123 schreef:@Pikeur: Dat is lekker makkelijk.. eerst een heel ander type foto laten zien en vervolgens deze.
Op de laatste foto vind ik je paard niet moddervet. Hij heeft een beetje een grasbuik, maar dat is op zich niet erg.
wsundayl schreef:Die van mij staat 24/7 op de wei en naast een grasbuik zit er niks extra's aan, maar ik voer dan ook heel gericht naar wat ze nodig heeft en naar wanneer ze dit eventueel verbruikt.
Veel mensen geven paarden krachtvoer wat ze helemaal niet nodig hebben op zo'n moment. @pandabeertje, in jouw ogen is het maar 3/4 biks en 1/2 structuurmix, dit is dan toch blijkbaar teveel voor jouw paard.
Ik heb ooit is op de pavosite zo'n voedingsadvies gevraagd, daar kwam uit dat die van mij 4 kilo krachtvoer nodig had, daar komt ze bij lange na niet aan. Als ik dat zou doen zou ze ook dichtgroeien.
Pikeur schreef:Pletje123 schreef:@Pikeur: Dat is lekker makkelijk.. eerst een heel ander type foto laten zien en vervolgens deze.
Op de laatste foto vind ik je paard niet moddervet. Hij heeft een beetje een grasbuik, maar dat is op zich niet erg.
Doe ik nou makkelijk? Jij kunt blijkbaar makkelijk van 1 foto zeggen dat ik m'n pony helemaal slecht onderhoud?