Is wel erg dichtbij!! En er staan paarden in Frankrijk voor de opfok, niet van ons, maar wel van andere mensen die ik goed ken..Brrr!!!
Ik vind het maar eng!

Lilian_ Dat helpt niet vrees ik..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BlanCarla schreef:Milly_ schreef:en voor de belgen is frankrijk nog meer dichtbijHoop dat het bij dat ééne geval blijft..
idd.. België is nog dichterbij.. maar eens het in belgie zit (hopen dat hat daar niet geraakt!!) zit het ook zo in nederland wrs.. want dat wil zeggen dat het enorm snel aan het verspreiden is..
Maar laten we hopen dat het bij 1 geval blijft..
Maar ik heb wel schrik voor mijn paardjes die in frankrijk staan.. want als er de Ardèche mee bedoeld wordt, is dat niet zo heel ver weg. Maar mijn paardjes staan wel op een erg groot privé domein. dus heel weinig mensen die er komen, en zo goed als geen contact met andere paarden.. maar als het een mug betrefthoe hou je die uit de buurt he
![]()
Citaat:Posted on Wednesday, Mar 21, 2007 - 4:16 pm:
----------------------------------------------------------------------
"Minister Coughlan confirmed today that the last premises restrictions had been lifted following a lapse of more than 90 days since the last of 28 cases was confirmed on 10 December 2006. The final blood samples had been taken from those horses which remained under movement restriction and all test results had been negative for EIA.
The Minister said that since the first cases had been confirmed on 15 Jun 2006, almost 57,000 blood samples had been analysed for EIA with 28 cases having been confirmed. In this regard, the Minister expressed her appreciation to the Irish Equine Centre and her Department's Central Veterinary Research Laboratory for their excellent work in analysing such a volume of samples."
Catherine might have more to tell us but my understanding was that some of the transmission after the initial outbreak was thought to be by veterinarians and veterinary instruments, unfortunately, resulting in a huge training and awareness effort through Veterinary Ireland... Anyway let's hope it is the end.
crossmonster schreef:sja ik zat erop te wachten eerlijk gezegt
na de kippen, koeien, varkens en schapen,
zijn de paarden een keer aan de beurt.
en waarom?
het gebeurt bij kippen, varkens enzo, omdat deze in te grote getalen gehouden worden,
een soort natuurlijke reactie is dan een ziekte om de populatie wat uit te dunnen.
vergis je niet, de populatie paarden is ook vreselijk groot.
ze roepen al jaren dat de paarden nu aan de beurt komen
0maris0 schreef:Bah ze hadden het al voorspeld in de krant..
Omdat het zo warm wordt..
Komen al die vliegen uit idd verwegiestan hiernaartoe
monia schreef:Vanavond eens beginnen met look in mijn paard zijn eten te doen. Hopelijk zijn het de kleine dingetjes die gaan helpen als het nodig zou zijn...