Drie paarden niet meer te redden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Re: Drie paarden niet meer te redden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:48

Cayenne schreef:
http://www.dierenpolitie.nl/images/stor ... oort_9.jpg

http://www.dierenpolitie.nl/images/stor ... oort_7.jpg

(foto's van de schuur in link vanwege de grootte)

Citaat:
De Dierenpolitie heeft vijf ernstig verwaarloosde paarden en pony’s aangetroffen in een vervallen loods in Amersfoort. Ze waren vermagerd, beschikten niet over vers drinkwater en drie dieren hadden medische problemen. De eigenaar heeft besloten afstand te doen van de dieren die elders zijn ondergebracht en worden verzorgd.

De dieren verbleven in een zwaar vervuilde loods tussen oude landbouwmachines, aanhangwagens en schroot en stonden tussen improvisorisch aan elkaar gebonden hekken. Grote delen van het dak van de schuur waren weggewaaid waardoor de paarden en pony’s nat stonden.

Eén van de pony’s is chronisch hoefbevangen. Dit is een ernstige ontsteking tussen de hoef en het hoefbeen waardoor het dier moeilijk loopt. Waarschijnlijk is dit veroorzaakt door het langdurig eten van te eiwitrijk voedsel, bijvoorbeeld voorjaarsgras. Een 18-jarig paard heeft een vorm van huidkanker op de anus en het geslachtsdeel en een tweede paard heeft last van schurft.

Kijk nou eens goed naar de foto's, en met name ook het dak.. Een van de paarden staat zowat letterlijk bovenop een tractor.. Levensgevaarlijk!

Paarden zien er hier anders niet " verwaarloosd" uit

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 10:49

Dit zijn geloof ik ook niet de paarden die ziek waren, maar de andere paarden die er stonden Lachen Deze foto's zijn aanvullend gemaakt Ja

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:51

Oh oke, helder.....
Ik vind deze paarden er namelijk best redelijk uitzien.
Afgezien van de "stalling" uiteraard wat behoorlijk wat te wensen overlaat.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:51

Ja uiteraard en hoe lang haddenz e hun benen al niet mere kunnen strekken? Boos!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 10:52

Afbeelding
hier nog een kleine foto uit het AD. De bodembedekking ziet er wel redelijk uit, maar de achterste pony lijkt mij vrij mager? Jammer genoeg net een slechte foto, wel leuke oudere pony Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:53

Zijn dat de ponys die nieuwe stalling hebben gekregen?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:54

Sja, de pony van mijn vriendin die 35 jaar is geworden, zag er de laatste jaren ook zo uit.
Die had geen tandjes meer en kon alleen nog muesli, zemelen en lijnzaad eten.
Ik praat heus niet goed wat hier gebeurd is hoor, maar er zijn omstandigheden waardoor een paard niet altijd spek op zijn ribben kan hebben

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 10:55

Op het nieuws was er inderdaad wel een oude schimmelpony bij die enorm was ingevallen, dus dat zou de pony achteraan wel kunnen zijn. De pony op de voorgrond heb ik in ieder geval niet voorbij zien komen, maar aan de troep op de achtergrond te zien zullen dit ook wel paarden zijn die daar hebben gestaan.

Overigens heeft die LID op de laatste foto opgestrooid, dus het was al niet zo.

@Levy, snap ik Ja Ik heb zelf ook een ouder paard gehad, maar ik vind geen schoon drinkwater, geen medische zorg en nat staan en dan ook nog in zo'n omgeving niet getuigen van goede zorg

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:02

dit is niet de eerste keer dat deze man zulke paarden heeft gehad.
Ik weet dat vroeger toen ik nog op een manege zat ik wel eens paarden heb gezien die bij hem vandaan kwamen zo zwaar vermagerd en zielig.
Ook had hij vroeger vaak paarden ergens achter in de polder staan bij ons.
Ik vind het echt vreselijk! hoop dat hij nooit meer paarden in zijn bezit krijgt! vreselijk gewoon!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:04

hmm ja ziet er inderdaaad niet lekker uit ,
ik sluit me ook aan bij levi dat oudere paarden ingvallen eruit ect dat heb je overal , maar dan ook weer de omstandigheden waar ze in gehouden werden maakt ze ook nog een jaren ouder.

Bij ons op stal hebben we nu 4 pony's staan 3 jaarlingen en 1 waarvan er gezegd werd dat het een jaarling was maar we hebben we DA erbij gehaald en die zei nou die is hooguit 7 mnd ,
waarom we de DA erbij hebben gehaald is omdat de eigenaar nooit komt en de beesten hadden pensen van de wormen en dat baarde ons zorgen omdat ze niet aten niet uit de vacht kwamen de vacht dof is en de ogen ontsoken , en futloos , en hoesten .

Da is geweest vorige week en die constanteerde een verwaarloosde worminfectie en na bloeduitslagen en mestonderzoekn blijken de dieren er sslechter aan toe te zijn dan we gehoopt hadden , ze hebben wormen niet te bestrijden met een wormenkuur , en ze zijn zwaar uit conditie ,
we hebben speciaal toch een wormenkuur gehad ook voor de andere paarden die daar staan , en ook speciaal voer en een ander middel voor de beesten ,
of het zou helpen is de vraag want volgens de DA zijn ze er niet al te best aan toe .

En dan zie je dit verhaal en dan denk je maar weer hoe kunnen mensen zo met hun dieren omgaan ?

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:12

deze paarden heb ik nog opgereden het waren de buren van mijn paarden om het zo te zeggen.
deze man staat hier ook bekent als een viespeuk om het zo te zeggen.
we hebben meerdere keren gebeld naar de DB deze deed hier niks aan en nu is het te laat voor 3 van de 5 verschrikkelij.
de roodbonte pony op de foto is gerard die loopt zeker ver achter in de 30.
als deze ponys waren al ouder.
hij heeft al zon 10 jaar geen manege meer als het niet langer is.
ik vind dit zo zonde van deze dieren.
ik ben welleens bij hem aan de deur geweest om te vragen hoe en wat maar je moest maken dat je wegkwam.
als ik er langs reed hoorde ik deze dierne brullen tot vorig jaar stonden ze idd in het weiland en zagen ze er zomers redelijk uit.
swinters werden ze gehouden in de oude binnenbak waar,toenertijd,ook stallen stonden echter is deze loods nooit echt afgemaakt en stonden de paarden dus ook in de volle regen en zon omdat het dak platen miste.
ik vind het fijn dat ze nu eindelijk na zoveel jaargehoolpen zijn.
maar toch ze hadden ook op tijd kunnen komen.

gr gemma

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:14

jemig niet normaal

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:15

helemaal gelijk gemma!
ze hadden veel eerder in actie moeten komen!
Vroeger had hij al van dit soort paarden staan en ik denk dat dit toch zeker al 8 jaar geleden is.
Er kwam toen bij ons op de manege een zwaar vermagerde 4 jarige die bij hem vandaan kwam nou serieus als je zoiets zag kon je wel huilen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:17

Dit is echt niet normaal,zo stal je toch geen paarden :-S Arme dieren,het word tijd dat er wat wetten aangepast worden.

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:29

Ik vind dit ook echt niet kunnen zulke mensen zouden ze eigenlijk in de zelfde omstandigheden als de paarden moeten opsluiten dan weten ze wel wat ze die arme beestjes aan doen.

Het zijn wel dieren die ook een leven in zich hebben ik snap neit dat sommige mensen denken dat het een of ander speeltje is die je voor de dag kan halen als jij er zin in hebt, maar je moet altijd voor zoon lief dier klaar staan vind ik dan

Groetjes,,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:35

jee, die foto's
wat een gevaarlijke rommel en zooi..ongelooflijk

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:37

niet te geloven dit! Wanneer komen er nou eens strakke regels voor deze manier van dieren houden? Dit zou echt verboden moeten worden!
De DB komt vaak ook veels te laat in actie, maar denk dat dit ook mede door de wet komt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:39

LiNdA1986 schreef:
niet te geloven dit! Wanneer komen er nou eens strakke regels voor deze manier van dieren houden? Dit zou echt verboden moeten worden!
De DB komt vaak ook veels te laat in actie, maar denk dat dit ook mede door de wet komt.

en als ze te vroeg ingrijpen zeurt iedereen ook dat ze voor niks komen, het is inderdaad ook de wet
snap eigelijk niet dat die persoon nog vraagt voor goede opvangplaats, volgens zijn zo een praatjes meer voor strafvermindering. Maar goed dat kan ik natuurlijk niet zeggen

Dribbel_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:50

zo die foto`s echt erg zeg, wat een zooi daar in de schuur echt niet normaal. Paarden op die foto`s van de schuur zien er niet echt verwaarloosd uit

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:50

LiNdA1986 schreef:

idd..
Als ik het goed begrijp komt de DB daar al 10jaar over de vloer.Ik denk dat de DB wel hun uiterste best gedaan hebben, maar tjah..de wet hé.. Waarschijnlijk zijn er ook nog verschillende rechtzaken ofzo over geweest.
Jammer dat het te laat is voor de dieren. Wanneer gaan ze die wet eens aanpassen?

alette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:51

katiavl schreef:
LiNdA1986 schreef:

en als ze te vroeg ingrijpen zeurt iedereen ook dat ze voor niks komen, het is inderdaad ook de wet
snap eigelijk niet dat die persoon nog vraagt voor goede opvangplaats, volgens zijn zo een praatjes meer voor strafvermindering. Maar goed dat kan ik natuurlijk niet zeggen

Inderdaad, er zijn op de site van AD nu al heel veel mensen die vinden dat de db te vroeg heeft ingegrepen Verdrietig
Dat snap ik echt niet hoor.
Verder denk ik niet dat je zomaar kan zeggen dat het nergens op slaat dat die man vraagt om een goede opvangplaats. Misschien was hij er zelf wel van overtuigd dat hij een goede plek voor de beesten heeft gegeven. Natuurlijk wil ik absoluut niet goedpraten wat deze man heeft gedaan, maar aan de andere kant je weet nooit wat er bij iemand speelt. (dementie, onmacht omdat alles vervalt en hij het niet in zijn eentje kan repareren etc)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:52

Als de partij van de dieren aan de macht is zal het de volgende verkiezingen wel klinken

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:54

Ongelofelijk dit! Verdrietig
Die foto's...
Hoe kan iemand zoiets doen... En dan ook nog aan eisen dat ze wel goed terrecht komen? pff.. belachelijk!!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:54

Ik heb dit toevallig een paar weken geleden op de tv gezien, van de week zag ik er ook 1, had meer dan 15 paarden en waren er al paar van dood.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:55

Hoorden die paardjes die voor die flats stonden bij hem?
Heb me altijd gestoord aan die staart van dat ene paard,was een grote dread.
Maar dat het zo erg was wist ik niet Boos!
Ik heb notabene vrienden gehad die in dat krot van een huisje hebben gewoond,maar wist niet dat ie nog paarden hield.

Wat een schooier zeg! Boos!