Paard in de gang

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_Favre
Berichten: 676
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:13

Falona schreef:
Ik snap niet dat mensen op het idee kunnen komen dat zoiets wel gewoon kan. Natuurlijk zijn er meer mensen die een stal aan huis hebben midden in een woonwijk en zolang het dan allemaal goed bijgehouden wordt lijkt mij dat ook geen enkel probleem. Maar de betreffende dame hier heeft volgens mij helemaal geen besef van wat voor gevolgen dat heeft.

Miss_Favre schreef:
Gisteren kwam bij ons op stal een duitse vrouw,met paard,en veulen! Lopend vanaf de vogelwijk!! Veulentje en merrie staan nu bij ons in een box!

Fijn om te horen dat paard en veulen ondertussen een behoorlijk onderkomen hebben gekregen en dat de reis er heen goed is verlopen (ik maak uit je opmerkingen op dat het nogal een stuk lopen is en ik verwacht niet dat ze zowel paard als veulen aangelijnd had).

edit: spelfout


Ja veulen mee aan een halster!!
Even voor de duidelijkheid,je moet dus door het drukke verkeer,stad,veeeeel auto's lopen! Veulenvoetjes kunnen zo lang lopen op asfalt denk ik toch ook nog niet aan?

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:14

Cayenne schreef:
verography schreef:
Ik vind het schandalig dat andere mensen hiervan last ondervinden. Er zijn wel vaker stallen te vinden tussen de huizen aangezien dat vroeger normaal was en daar hoeft niemand last van te hebben.


Maar ik geloof niet dat mensen hun huis gebruikten om als stal te dienen Clown


jawel hoor. Vroeger was het op het platteland heel gewoon dat mensen en hun dieren in één ruimte woonden. Dus lekker slapen bij je varken en geit en je paard. Kijk maar eens in het veenmuseum in Bargercompas en in het Openluchtmuseum in Arnhem. Daar zie je van die hutjes waar die mensen in woonden, vaak nog met een stuk of tien kinderen.... Onvoorstelbaar vind ik dat altijd om te zien (mijn over-overgrootvader woonde ook zo, begin 1900, daar heb ik nog een vergeelde foto van, een klein veenhutje in de veenkoloniën).
Maar het lijkt me dat we die tijd wel ontgroeid zijn.... deze vrouw had beter honderd jaar geleden geboren kunnen zijn...dan had ze geen problemen gehad.

Ik vind het triest dat mensen in deze tijd geen goede huisvesting regelen voor hun dier en op deze manier overlast veroorzaken voor hun buren.

Anoniem

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:16

Neem aan dat die vrouw wel verwarming had Haha!
Daar deden ze het vroeger voor, de beesten gaven warmte af Lachen

zo te horen staan merrie en veulen nu iig beter

ijsklontje

Berichten: 2529
Geregistreerd: 21-02-05
Woonplaats: in mijn hutje op de hei

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:16

dit gaat echt te ver. Die pony in de tuin vond ik nog net okay, maar dit echt niet.

Maar fijn dat ze inmiddels in een box staan Miss Farve

Ik kan de klachten heel goed begrijpen. Zeker als je astmatisch bent.

Tallie1979
Berichten: 22806
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:17

Wat een gestoord peertje dat mens.. En dan ook alle commentaar van de buren negeren.

Dat is dus weer precies zoals aardig wat mensen in Nederland zijn: Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.

Miss_Favre
Berichten: 676
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:19

ijsklontje schreef:
dit gaat echt te ver. Die pony in de tuin vond ik nog net okay, maar dit echt niet.

Maar fijn dat ze inmiddels in een box staan Miss Farve

Ik kan de klachten heel goed begrijpen. Zeker als je astmatisch bent.


Ik hoop dat ze de paardjes wel lekker ergens in de wei gaat zetten! Zo'n klein hummeltje hoort lekker te kunnen rennen en spelen,niet in een stalletje.
Ik hoop dat dit een tijdelijke oplossing is....
Beide paardjes zijn overigens super lief! Ach gut

Emori

Berichten: 13137
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:25

Dat verzin je toch niet Clown
arm paard + veulen
gelukkig staan ze nu op een manege.. ik hoop niet dat dat tijdelijk is Nagelbijten / Gniffelen

Miss_Favre
Berichten: 676
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:27

Nou ik hoop toch wel dat ze binnenkort lekker de wei opgaan!
Wij hebben wel losgooipaddocks en een grote bak om los te gooien,maar daar kan zo'n hummeltje toch niet opgroeien...?

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:28

Tsja wie houdt er nou een paard en een veulen in zijn huis..je moet dan wel heeeel gek zijn ....
Gelukkig staan ze nu op de manege

Miss_Favre
Berichten: 676
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:29

Ik heb de eigenaresse nog niet gezien,we waren gisteravond alleen maar aan het kwijlen bij het veulentje,zoooo lief!!
Maar we wisten niet dat er zo'n verhaal aan vast zat!
Kan niet wachten om vanmiddag naar mijn paard te gaan,hoop dat ik de eigenaresse zie,ben wel erg benieuwd!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110979
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 10:30

Hebben jullie dan niet gevraagd waar ze eerst stond? Nagelbijten / Gniffelen

Miss_Favre
Berichten: 676
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:33

Cayenne schreef:
Hebben jullie dan niet gevraagd waar ze eerst stond? Nagelbijten / Gniffelen


Nou,de staleigenaar is op vakantie,die proberen ze al de hele ochtend te bellen....

Ik heb haar niet gezien,het is een grote pensionstal,dus er komen zo vaak nieuwe mensen.

manfredie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 17-05-07
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:43

belachelijk...arme beestjes dat doe je toch niet... Boos!

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:48

Het moet ook niet gekker worden. Hopelijk gaan ze binnenkort lekker met de trailer van de manege naar een weiland.

Chilopoda

Berichten: 227
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Maarssen

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:49

Miss_Favre schreef:
Gisteren kwam bij ons op stal een duitse vrouw,met paard,en veulen! Lopend vanaf de vogelwijk!! Veulentje en merrie staan nu bij ons in een box!

Gaat hier dus blijkbaar om.....I'm shocked!!!!!!



Trekt die dame nu bij de paarden in Haha!

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:52

Wat een bizar verhaal zeg, dat er zulke mensen bestaan die dit normaal vinden. Goed dat ze intussen in een stalletje staan

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:58

runningkawa schreef:
en een weide zal deze "manege"ook wel hebben..
lekker rennen voor de paardjes..

wat bestaan er toch maffe mensen



Precies daar dacht ik ook al aan

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:02

Dat is paard aan huis houden wel héél letterlijk nemen Haha!

Het lijkt me voor de dieren zelf ook niet echt een gezonde situatie !!

CoonArt

Berichten: 23318
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:05

Miss_Favre schreef:
Gisteren kwam bij ons op stal een duitse vrouw,met paard,en veulen! Lopend vanaf de vogelwijk!! Veulentje en merrie staan nu bij ons in een box!

Gaat hier dus blijkbaar om.....I'm shocked!!!!!!


Kijk, dáár horen ze thuis, in een box Toch niet middenin een woning? ONGEHOORD! Boos!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:16

waarom is dat nou weer geen gezonde situatie?? ze hebben een dak boven hun hoofd, een beschutte plaats, kregen eten en drinken, kregen lekker stro en hooi.

tja dat het dan in een woonhuis gebeurd is niet echt ideaal, maar het is niet alsof ze ze zoals bij die vent in oostvoorne met 30 beesten op een kale vloer in de stront laten verrotten.
ze wilde zelfs de boel nog voor ze gaan verbouwen Haha!

het is wel een beetje een rare manier, maar een stal is net zo goed maar een paar 4kante meter groot. dus dat kan het verschil niet uitmaken Haha!

wat natuurlijk niet betekend dat de bewoners er alle gelijk in hadden deze situatie tot een halt te roepen.

maar goed, ze staan nu ergens anders en gaan vast nog wel ergens de wei op

Westernfreak

Berichten: 5498
Geregistreerd: 06-05-01

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:38

Een box is niet optimaal voor een veulen, een veulen hoort spieren en botten te sterken door lekker te kunnen rennen. Dat gaat wat moeilijk in een box Knipoog

Maar in elk geval is een box al een stuk beter voor ze dan een gang van een huis Nagelbijten / Gniffelen

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:42

Ochjemig, ik denk dat die vrouw in een totaal andere wereld leeft als dat de meeste paardenliefhebbers doen en zal het allemaal niet met kwade bedoelingen hebben gedaan, ze werden immers zo te horen goed verzorgd.
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, gelukkig heeft ze ze nu verplaatst, dus ze is wel welwillend iig.

Marigold

Berichten: 12621
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:38

wat een verstand haha
niet te geloven toch zoiets.
helemaal verbouwd.
dus geld genoeg.
nou, dan koop je toch een huis waar zoiets kan?
dan begin je toch niet aan een onderwoning in de stad??

maar oke, mooi dat ze nu in pension staan, ik twijfel er niet aan dat die vrouw veel van haar paarden houd, het zou erg zijn als ze in beslag werden genomen. (voor haar dan vooral Clown )

elledani68
Berichten: 428
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: almere

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:48

Kimberley77 schreef:
Ochjemig, ik denk dat die vrouw in een totaal andere wereld leeft als dat de meeste paardenliefhebbers doen en zal het allemaal niet met kwade bedoelingen hebben gedaan, ze werden immers zo te horen goed verzorgd.
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, gelukkig heeft ze ze nu verplaatst, dus ze is wel welwillend iig.



Ben het hier meteen mee eens. Mevrouw zal niet helemaal in orde zijn anders doe je dit niet.
Als het niet goed zou gaan met moeder en kind had de politie meteen wel ingegrepen(mag ik toch wel hopen),gelukkig staan ze nu ergenes waar ze in ieder geval ook de benen lekker kunnen strekken op de manier die hun willen. Pling

12rebel

Berichten: 223
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: den haag

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:57

misschien een rare vraag, maar naar welke manege zijn ze dan gebracht, want ik ken geen manege in de buurt van de vogelwijk.