Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Het halster is gemaakt gerecycled materiaal van autogordels en speciaal geselecteerde ringen en gespen. Omdat een onbreekbaar halster alléén niet veilig is, hebben de studenten een clip ontworpen die bij bepaalde krachten breekt. In de huls zitten twee bouten, een vaste en een breekbout. Wanneer het paard trekt, knapt de bout en het paard is los. Wel heeft het dier nog zijn halster om, zodat je hem gemakkelijk kunt vangen. Bij de clip worden vijf breekbouten bijgeleverd. Deze kun je zelf erin draaien om de clip opnieuw te gebruiken
Cayenne schreef:Citaat:Het halster is gemaakt gerecycled materiaal van autogordels en speciaal geselecteerde ringen en gespen. Omdat een onbreekbaar halster alléén niet veilig is, hebben de studenten een clip ontworpen die bij bepaalde krachten breekt. In de huls zitten twee bouten, een vaste en een breekbout. Wanneer het paard trekt, knapt de bout en het paard is los. Wel heeft het dier nog zijn halster om, zodat je hem gemakkelijk kunt vangen. Bij de clip worden vijf breekbouten bijgeleverd. Deze kun je zelf erin draaien om de clip opnieuw te gebruiken
http://www.dehoefslag.nl
darkadia schreef:De pony van mijn vriendin, is afgelopen keer, gaan hangen halster kapot!
Toen maar nieuwe halster gekocht.
Ik vind het opzich wel een goed, zou graag een foto willen zien.
Miss_m schreef:Indd soms is het beter als ie wel breekt..
Vind maar eens iets uit dat mijn paard zijn halster niet steeds afgooit zodat ik weer de hele wei moet gaan doorzoeken..
unamie schreef:geen beste uitvinding!
500 kilo aan de nekwervels hangen is wat veel![]()
daar kan een hals behoorlijk van beschadigen![]()
je kan je paard hangen heel goed afleren
zet het paard gewoon tussen 2 touwen vast, met erachter een muurtje/schot
zodra ze gaan hangen komen ze met hun kont tegen het muurtje en stoppen ze meteen
als je ze dit aanleert hangen ze nooit meer
bij mij hangen ze ze dus nooit (meer)
flettie schreef:Of (mits je er zelf bij staat natuulijk) een flinke trap in de reet geven![]()
Hebben die 2 van mij welgeteld ieder 1 keer gedaan en gehad en sindsdien nooit meer last van gehad. Heb hier nog halsters liggen van toen mijn oudste een veulen was. En dus nog nooit een gebroken halster of halstertouw gehad.