Trailer met paarden slaat tweemaal over de kop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Re: Trailer met paarden slaat tweemaal over de kop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 09:59

Lynn_Nikita schreef:
GVD dit is al de zoveelste. elke week op nieuw op vp staat zulk soort bericht. Hoe kan zoiets gebeuren????

Tsja kan diverse oorzaken hebben:

- Te hard gereden (oorzaak nummero uno), je wilt niet weten hoe hard sommigen met een volgeladen trailer rijden omdat ze anders te laat op concours komen (ik kom er vaak met moiete met 120 voorbij dus dan rijden ze toch minstens 100). Je mag nog steeds maar 80 met een aanhanger maar dat vergeten veel mensen (ook mensen die met caravan of aanhangertje/boedelbakje rijden).

- niet goed aangekoppelt (kan door routine komen of door gebrek aan controle)

- Versleten kogel/koppeling (gebrek aan onderhoud en controle)

Vraag me overigens af waarom de oplooprem er niet opschoot toen hij loskwam van de auto, dat is de eerste vraag die er in mij opkomt. Of hij is erop geschoten maar de auto achter de trailer heeft hem de berm ingetikt.

Blijf het iig een wonder vinden dat de paarden er "vooralsnog" zonder kleerscheuren zijn afgekomen en nog leven. Die zullen van binnen flink kapot zijn vrees ik.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:02

ja, ik weet ook wel hoe een trailer los kan komen, maar ik kan niet begrijpen dat mensen te hard rijdne, roekeloos inhalen of niet controleren of de trailer in orde is of vastzit!
gaat toch om je paarden??

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:06

Tsja dat vinden jij en ik, er zijn mensen die er blijkbaar anders over denken helaas.
Wil overigens niet zeggen dat dat bij deze mevrouw ook zo was maar het zijn wel wat oorzaken die zo'n ongeluk tot gevolg kunnen hebben.
Laatst bijgewerkt door Vippie op 27-05-07 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:06

ooh ooh wat verschrikkelijk..

mijn vraag is, die paarden zullen wel nooit meer op de trailer willen.. wat hadden jullie gedaan?

ik denk dat ze er van mij ook niet meer op hoeven. genoeg ellende.

ben het ook met de bovenstaande eens hoor.. hoe gaat het met de paarden. hoe nu verder
Laatst bijgewerkt door Joltsje op 27-05-07 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:07

aan aantal berichten op vp te zien wel, staat bijna wekelijks zulk artikel op laatste tijd!!! bah

Leonie_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:12

vet zielig Ach gut die paarden zullen nu wel een trauma aan trailers hebben

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:13

wat vaak ook het geval is dat het aankoppelstok uitgesleten is door de kogel en dus niet meer zo goed aansluit om de kogel en wat speling heeft Ach gut
Wij hebben nu de tweede oudere trailer, maar we laten altijd het aankoppelstuk vernieuwen, bijna alle oude trailers hebben namelijk speling en meestal gaat het goed, maar heb je een flinke drempel of je paard doet flink wild, dan kan hij er vanaf schieten.... Bovendien hebben die nieuwe aankoppelstukken ook een controlekleurtje en die oude uiteraard niet.
'
die golf staat nog gewoon op de weg, dus denk toch dat de trailer losschoot, golf raakte en toen de trailer over de kop de berm in ging.

In Duitsland moeten de trailers net als de auto's elke 2 jaar op TÜV (= APK) Zou voor Nederland ook geen slecht idee zijn...!

cemery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:19

Nou, wij reden van de week ook met een geleende trailer en daar hoorde je van die schaafende geluiden en dat was heel eng. Dus ik 10 keer uitgestapt om alles te controleren en het wieltje drasaide een kwartslag bij elke heuvel dus ik weer eruit om die vast te zetten Haha!

Achteraf zat alles goed vast! maar ik vind het maar eng hoor met zo'n trailer en het liefste rij je zo langzaam mogelijk in bochten , wat nog wel eens files opleverd Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:20

Vippie schreef:
Lynn_Nikita schreef:
GVD dit is al de zoveelste. elke week op nieuw op vp staat zulk soort bericht. Hoe kan zoiets gebeuren????

Tsja kan diverse oorzaken hebben:

- Te hard gereden (oorzaak nummero uno), je wilt niet weten hoe hard sommigen met een volgeladen trailer rijden omdat ze anders te laat op concours komen (ik kom er vaak met moiete met 120 voorbij dus dan rijden ze toch minstens 100). Je mag nog steeds maar 80 met een aanhanger maar dat vergeten veel mensen (ook mensen die met caravan of aanhangertje/boedelbakje rijden).

- niet goed aangekoppelt (kan door routine komen of door gebrek aan controle)

- Versleten kogel/koppeling (gebrek aan onderhoud en controle)

Vraag me overigens af waarom de oplooprem er niet opschoot toen hij loskwam van de auto, dat is de eerste vraag die er in mij opkomt. Of hij is erop geschoten maar de auto achter de trailer heeft hem de berm ingetikt.

Blijf het iig een wonder vinden dat de paarden er "vooralsnog" zonder kleerscheuren zijn afgekomen en nog leven. Die zullen van binnen flink kapot zijn vrees ik.

Je vergeet de kwaliteit van de banden. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de rechtervoorband (zie foto op de site) stuk is.
Die oplooprem is er misschiemn wel opgeschoten, maar als de remmen niet of scheef aanpakken, dan blijft die trailer overal, behalve waar jij dat wil.

Voor degenen die het wilden weten: het is een Ifor Williams dus dat de boel nog redelijk heel is verbaast mij niet zo. Land Rovers en Ifors hebben iets gemeen: oerdegelijk.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:25

op de site van Regio Hoogeveen staat nu de volgende reactie:

Citaat:
Ik wil graag iedereen bedanken die gisteren geholpen heeft bij het ongeval en het bevrijden van onze paarden. Met name de man(nen) die de paarden hebben losgemaakt en de vrouw die aankwam met een lineaal om het laatste paard los te snijden. Zonder hun was het niet gelukt.

Beide paarden maken het relatief goed. Één loopt gewoon rond en de ander is erg stijf maar bij positieven.

Namens ons allen, bedankt.

het lijkt er dus op dat de paarden er goed vanaf komen. Hebben heel veel geluk gehad zo te zien.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:25

de banden krijgen bij trailer idd weinig aandacht, maar als je een oude trailer koopt, zijn het aankoppelstuk, wieltje en banden vrijwel altijd toe aan vervangen (idem met de bodem)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:27

Het zou je gebeuren Scheve mond Brrr

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:28

tjonge wat een verhaal weer
het lijkt ondertussen wel nieuws van de dag te worden
gaat er ook wel een een weekend voorbij zonder trailer ongeluk?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:37

Anke schreef:
de banden krijgen bij trailer idd weinig aandacht, maar als je een oude trailer koopt, zijn het aankoppelstuk, wieltje en banden vrijwel altijd toe aan vervangen (idem met de bodem)

Dat niet alleen, maar hoeveel mensen hebben hun trailer op honky-tonky banden staan?? Je wil niet weten op wat voor bagger mijn trailer stond toen ik die kocht. (staat nu op 4x BF Goodridge). Over bandenspanning zullen we het maar helemaal niet hebben (min 2,5bar!!)

Nog iets over banden: let erop dat je banden minimaal 1000kg draagvermogen hebben!! Je mag er namelijk niet vanuit gaan dat alle vier wielen altijd netjes verdeeld het gewicht dragen!!!

Even voor alle duidelijkheid: ik wil hiermee NIET suggereren dat dit allemaal gebeurt is bij degene die het overkomen is.
Laatst bijgewerkt door ikke op 27-05-07 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:38

Jeetje, niet normaal weer. Dit gebeurt helaas echt veel te vaak. Scheve mond
Wat een geluk dat de paarden er goed vanaf zijn gekomen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:39

Ja idd banden was ik vergeten sorry Haha!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:44

Wow ik zit gewoon met kippenvel hier, ben ook erg benieuwd van wie de paarden zijn, dus mensen in de buurt van Pesse die het weten, ik zou graag een PB willen hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:46

Kan het ook komen als de paarden op de achterstang hangen? De druk verplaatst dan naar achter en dus van de kogel af.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:56

Jee zeg, alweer een bericht over een trailerongeluk. Ben toch blij dat ik zelf voor een vrachtwagentje ga. Hoewel het waarschijnlijk meestal een menselijke fout is (te hard rijden, trailer niet goed vast, trailer niet in orde e.d.), wordt mijn keuze steeds weer bevestigd...

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:01

Vrachtwagentjes...kunnen ook kantelen, zeker die vrachtwagentjes die heel hoog zijn.

Je kan beter een trailer hebben die dicht bij de grond is....alleen heeft dat hier niet veel mee van doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:02

Wat vreselijk zeg ! Het zal je maar overkomen !
Voor die mensen is het al erg, maar wat denk je voor die paarden ?
Jeetje toch Boos! ..

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:05

Tjeempie, het zal je maar gebeuren!!!
Maar wat ik niet begrijp, ik heb zelf ook een Ifor trailer, en het aankoppelstuk moet je een soort van vast klikken op de trekhaak! Dus die kan er nooit zomaar afschieten! Dan zou heel die bus ook heen en weer moeten hebben gegaan... Dat kan gewoon niet...
maargoed, het is gebeurd en hopenlijk heeft de bestuurster geleerd om beter op te letten met het aankoppelen van een trailer!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:06

Jeee, weer eentje.
Maar het hoeft helemaal niet door jezelf te komen wij werden giga gesneden en het is dat we naar rechts over de vluchtstrook rustig uitweken anders hadden we ook zo gelegen denk ik.

Ben wel blij dat de paarden er redelijk vanaf zijn gekomen.... hopen dat het allemaal goed komt.

En nog stommer van die achteropkomende auto... die reed dus te hard of zat te slapen.

kollee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:08

zouden die paarden nog leven????
denk het haast niet Huilen !!!! Vriendjes zijn?
hoop het eigelijk van wel Ach gut
het zal je maar overkomen

Phttp://www.snorrewind.nl

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 11:10

Bedankt Sundancer Lachen
De auto was er dus toch op ingereden, dus het bericht klopt Ja

Arme beesten, eerst 2 keer over de kop, en dan nog een klap van een auto..

@Kollee, heb jij het bericht wel gelezen? Verward