Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Lieke schreef:Onzin, er is nooit tegen die vrouw gezegd: niet naar die aap kijken hoor, straks springt hij over de gracht en valt je aan. De bepaling is vrij strikt.
In het geval van de aap en de vrouw ben ik nog steeds van mening dat de vrouw ook schuldig is. Het was toch wel uitlokking. Bij paarden ligt het nou eenmaal net weer anders, maar het blijven dieren dus een risico is er altijd wel. Toch zie je op deze manier ook dat het eigenlijk erg risicovol is om een bijrijder te hebben.
slimmerik schreef:Al die bordjes van "eigen risico" etc. is eigenlijk allemaal een wassen neus.
erleyne schreef:Ik denk dat het voor africhtingsstallen toch wel anders zal liggen? Je maakt toch afspraken en die mensen zijn er beroepsmatig mee bezig. Als je je dier bij de dierenarts achterlaat voor een behandeling, en de da wordt gebeten, ben je dan ook aansprakelijk? Als je met beroepskrachten te maken hebt, ligt het toch weer anders neem ik aan?
getup schreef:@Sjoert; dat is echt belachelijk. Wat moet je dan, je hele terrein hermetisch afsluiten?
Cayenne schreef:In het geval van de Gorilla was de sloot er omheen al veel breder dan de normen die hier voor staan, en apen hebben een enorme hekel aan water, dus ik denk eigenlijk niet dat de schuld wat betreft het uitbreken bij Blijdorp ligt wat dat betreft.
Bij Maneges vind ik dat het voor beide partijen een risico is.