Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elzepelze schreef:Oei wat erg! Dan schrik je wel even zeg..
Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar hoe kun je in hemelsnaam een gorilla laten ontsnappen?? Wat slordig en levensgevaarlijk!
Uthrick schreef:Ik heb mijn afstudeerstage ( Diemanagement-Beleid/Voorlichting) bij Blijdorp gedaan en omdat ik afstudeerde op verrijking in dierentuinen heb ik ook 2 maanden stage gelopen bij de apen/gorilla's
De dienstgang die om de kooien loopt ( aan de voorkant zit glas, dat wat je als bezoeker ziet) zit maar 1 metalen hek met dikke spijlen en een groot slot die de gorilla's in het binnen/nacht verblijft houdt.
Als 1 zo'n deurtje na de schoonmaak open blijft/niet in het slot valt, dan kunnen ze dus in de dienstgang komen.
Via de dienstgang komen ze in de keuken van de apen en de deur die naar het bezoekersgedeelte gaat staat vrijwel altijd open en anders is het een simpel houten deurtje die met een flinke duw ook open is.
Zo kunnen er dus apen/gorilla's ontsnappen, maar tijdens mijn stage was er altijd een 3 dubbele check door collega's of de deuren/hekken allemaal goed dicht waren voordat de beesten weer in het dag/binnen verblijf werden gelaten.
HaileysComet schreef:Slimmerik schreef op de vorige pagina, dat het dier over de betonnen muur van het buitenverblijf is gesprongen/geklommen.
HaileysComet schreef:Slimmerik schreef op de vorige pagina, dat het dier over de betonnen muur van het buitenverblijf is gesprongen/geklommen.
HaileysComet schreef:Hij had bloed aan zijn bek volgens ooggetuige.