Don Primaire verkocht naar Engeland

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re: Don Primaire verkocht naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:12

Pascha schreef:
Als hij zo super was, had die wel meer gedekt in NL.Heeft kans genoeg gehad de afgelopen jaren.

Ben ik absoluut niet met je eens. Dat een hengst niet in de smaak valt bij het grote publiek zegt niks over zijn kwaliteiten. Beetje kort door de bocht om kwaliteit af te lezen aan aantal dekkingen. Kijk een Trento B, geen beste eerste jaargang, wel enorme aantallen dekkingen. Vergelijk het met Weyden, Grand Prix hengst die ook niet al te veel merries krijgt. Is Trento van deze twee de beste hengst, omdat veel fokkers met hem dekten? Lijkt me toch niet.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 19:25

Trento is dan ook wel een wat jongere hengst dan Don Primaire. Welgeteld is hij 10 jaar ouder dan trento.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:28

Pascha schreef:
Trento is dan ook wel een wat jongere hengst dan Don Primaire. Welgeteld is hij 10 jaar ouder dan trento.

Daar gaat het niet om. Jij doet het overkomen alsof de kwaliteit van een hengst bepaald wordt door het aantal dekkingen. Dat lijkt mij ontzettende onzin.

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:16

Ik zou maar niet meer teveel hier posten met een mening, onlangs heb ik hier gezegd dat ik Don Primaire niet veel maat vond hebben, daar bedoelde ik dus mee dat ik m niet al te groot vond, ik vind een maatje 1.75 fijn. Werd dus gebeld door mn moeder die zei dat ik oude buren moest bellen, meisje werkt bij Radstake, ik die vader bellen, nou ik heb dus dikke bonje hierom. Jammer dat ik niet mag zeggen dat ik Don Primaire een kleine hengst vind.