Mijn ouders wonen in Amsterdam zuidoost en hebben net even flink wat flessen water langs gebracht... en gelukkig hadden zij ook crackers en soepstengels in huis want dat en komkommer en wortel is het nu het enige dat ik tot mijn beschikking heb dat ik nu kan eten...
twee van mijn stal genoten hebben van de week ook klachten gehad.
Vikkie, je kan altijd mijdrecht nog proberen, supermarkten zat en niet erg ver weg.
Helaas heb ik geen auto en zit ik op het moment dus echt aan mijn max. met 10 minuten op mijn benen staan... Nu zit ik achter de computer, maar zelfs dat is uitputtend... ik ga zo dus maar weer even liggen. Gelukkig heb ik nu iig meer dan 15 liter water in huis, moeten we het maar even mee redden .
okee, anders had ik ook wel wat willen komen brengen, moet zo toch die kant op maar zo te horen ben je al gered als je alsnog water nodig hebt, roep maar
heb gister mijn stalgenootje voorzien van enkele liters water ook bij ons in mijdrecht is geen water meer te krijgen (en wij vallen niet onder de bestemmte gebieden)
Whoohoooooo! Opeens voel ik me eigenlijk best weer lekker . Maar dat kraanwater zal ik voorlopig zeker niet drinken... Gelukkig hebben we even wat voorraad en ga ik morgen gewoon even naar de super in A'dam zuidoost...
Nog even en dan kan je weer gewoon water uit de kraan drinken.....
De hoogstwaarschijnlijke oorzaak.....
Vogels mogelijk oorzaak besmetting
Gepubliceerd op 18 mei 2007, 16:37 Laatst bijgewerkt op 18 mei 2007, 16:47
HOOFDDORP - Een vogelkolonie op het dak van het distributiestation in Hoofddorp is mogelijk de oorzaak van de drinkwaterbesmetting in de regio Kennemerland. Door een lekkage in het dak zou met vogelpoep vervuild regenwater in de kelder terecht kunnen zijn gekomen. Drinkwaterbedrijf PWN wil pas over maatregelen nadenken als uit onderzoek blijkt dat de vogelpoep daadwerkelijk de bron van de besmetting is.
De grote aantallen vogels bij het distributiekantoor kunnen grote gevolgen hebben voor PWN. Bij een juridische procedure omtrent schadevergoedingen kan de rechter oordelen dat PWN 'nalatig' is geweest door de vogels niet te verjagen. Of door de drinkwatercrisis gedupeerde bedrijven PWN daadwerkelijk met claims zullen bestoken, zal binnenkort blijken.
Het waterleidingbedrijf heeft inmiddels al wel een aantal schadevergoedingaanvragen van particulieren binnengekregen, zegt woordvoerder Veronique Hagen. ,,Het gaat bijvoorbeeld om iemand die door medicijngebruik afhankelijk is van water. Het kraanwater twee minuten koken wil hij niet, dus moet er bronwater worden gekocht. Het ongemak is groot, dat zien wij ook.''
Een vogelkolonie op het dak van het distributiestation in Hoofddorp is mogelijk de oorzaak van de drinkwaterbesmetting in de regio Kennemerland. Door een lekkage in het dak zou met vogelpoep vervuild regenwater in de kelder terecht kunnen zijn gekomen
Ik vind dit toch wel zo vaag.
Vond het wel belagelijk dat DA flesjes water verkocht voor 1euro 50 terwijl overal het water was uitverkocht, die maakte gewoon even weer eens misbruik van de situatie, was ook maar een liter flesje, volgens mij zelfs nog minder, dat vind ik nou een schande.
We werden trouwens wel even gewezen op de kwetsbaarheid van water.
Hmhm vind het ook wel wat vreemd moet ik zeggen. Nou ja in iedergeval blijf ik voor de zekerheid toch nog maar even water koken. Liever een paar dagen langer dan alsnog de .............. krijgen
Jaaa ik mocht vanmiddag op mijn werk ook weer drinken! Ze hadden echt nét voor iedereen een halve liter mineraalwater gescoord (gratis af te halen) en nog geen half uur later was het leidingwater weer "veilig". Ze zullen wel balen van al die flessen mineraalwater die ze gratis weg hebben gegeven nu