Ongeval geladen 2 paards trailer N34

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ElCid

Re: Ongeval geladen 2 paards trailer N34

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:57

Dan ben ik toch blij dat wij onze paarden ( ook als we met 1 paard op stap gaan) met een 8 tons vrachtwagen vervoeren. Je hebt toch minder last van idioten die gaan treiteren en het is een stabielere combinatie. Je kan nooit alles uitsluiten maar ik voel me er een stuk prettiger in.
Ik vind het toch altijd eng, 2 grote paarden in zo'n kleine, lichte, onstabiele aanhangwagen.
Godzijdank dat iedereen zonder kleerscheuren eruit is gekomen.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:08

Nou wat een geluk dat iedereen er goed uit is gekomen!

Kafue schreef:
Ja hoeveel hebben de rembreekkabel niet gewoon in een lusje om de trekhaak heenhangen, ik trouwens ook.
Maar eigenlijk is dit gewoon verkeerd dit lusje schiet echt wel los als de trailer achter de wagen wegschiet hoor.

Mij hebben ze geleerd dat de rembreekkabel niet om de trekhaak mag (voor het geval de kogel afbreekt denk ik), die moet aan het chassis van de auto zelf bevestigd zijn. Anders is de hele boel niet verzekerd in geval van pech/ongeluk.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:22

uiteraard droomt iedereen van een zware jeep om de trailer mee te trekken...helaas is niet iedereen zo rijk om die aan te schaffen en mag men blij zijn met een zwaardere personenauto.

mag idd niet om de trekhaak, maar velen hebben niet zo'n extra oogje eraan zitten om deze aan vast te maken

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:48

gelukkig is het allemaal nog goed afgelopen

maar er is ook een of andere nieuwe regel in de wet waarbij een persoon met een gewoon auto rijbewijs een trailer (met paarden) mag rijden
maaR daar zit wel iets van aan dat de auto zoveel keer zwaarde rmoet zijn maar dat weet ik niet precies...Knipoog k ga het even opzoeken....Lachen:D

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:54

die auto is bij ons binnen gekomen, hij zag er niet uit. nou moet ik zeggen dat deze auto nou ook niet bepaald super kwaliteit is. erg sneu voor die dieren, maar goed dat ze er zo goed vanaf zijn gekomen
Laatst bijgewerkt door gebruiker002 op 15-05-07 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:58

noortje schreef:
die auto is bij ons binnen gekomen, hij zag er niet uit. nou moet ik zeggen dat deze auto nou ook niet bepaald kwaliteit is.

Kwaliteit?? Sorry hoor, maar ik vind het een goede kwaliteit auto, er ligt een mercedes moter in, de auto mag 3500 kg trekken, en hij kost ook geen €60.000 nieuw....

Wil je kwaliteit?? Moet je voor een Landrover of Rangerover gaan, kan je meteen ook een mooie lening afsluiten met een flinke rente.

Weet niet wat jij onder kwaliteit verstaat, maar de auto is gewoon zijn geld meer dan waard.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:00

mii_jessy schreef:
maar er is ook een of andere nieuwe regel in de wet waarbij een persoon met een gewoon auto rijbewijs een trailer (met paarden) mag rijden
maaR daar zit wel iets van aan dat de auto zoveel keer zwaarde rmoet zijn maar dat weet ik niet precies...Knipoog k ga het even opzoeken....Lachen:D

Dan zal je inmiddels wel hebben gevonden dat dit geen nieuwe regel is Clown Dat is al zolang het E achter B er is Knipoog

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:08

Rianne schreef:
noortje schreef:
die auto is bij ons binnen gekomen, hij zag er niet uit. nou moet ik zeggen dat deze auto nou ook niet bepaald super kwaliteit is.

Kwaliteit?? Sorry hoor, maar ik vind het een goede kwaliteit auto, er ligt een mercedes moter in, de auto mag 3500 kg trekken, en hij kost ook geen €60.000 nieuw....

Wil je kwaliteit?? Moet je voor een Landrover of Rangerover gaan, kan je meteen ook een mooie lening afsluiten met een flinke rente.

Weet niet wat jij onder kwaliteit verstaat, maar de auto is gewoon zijn geld meer dan waard.

ik heb toch niet gevraagd om deze reactie, het is gewoon onze mening? of heb je zelf zo'n auto? Ik heb het niet over de motor, maar over het pakketje er om heen, en nee wij vinden dit geen super kwaliteit. verder geen discussie daar gaat dit topic niet over

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:19

het zal je maar gebeuren maar goed dat er niets met die paarden en die eigenaar is

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:53

pff jeetje het zal je maar gebeuren zeg Scheve mond
Gelukkig maar dat de eigenaar en de paarden er niks aan over hebben gehouden.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:54

Zo dat die paarden niks hebben! En de mensen in de auto gelukkg ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:10

Pffff .. Wat schrikken zeg ! Het zal je maar gebeuren
Gelukkig hebben de paarden, mensen en de auto niks. Maar de schrik zal er wel even flink in blijven zitten zeg !

x_kelsey_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:48

Het zal je maar gebeuren! De paarden en de mensen in de auto zijn er gelukkig goed vanaf gekomen. Bloos

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:23

Jeetje Gaaaap

dat is nog geen 5 kilometer bij ons vandaan :|
bah.. echt vreselijk

TriesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:41

Wat verschrikkelijk! Gelukkig dat de mensen en de paarden in orde zijn!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:46

noortje schreef:
die auto is bij ons binnen gekomen, hij zag er niet uit. nou moet ik zeggen dat deze auto nou ook niet bepaald super kwaliteit is.

Groot gelijk zo is het maar net. Ook ik vind het niet geweldig wat er geleverd wordt voor zoveel geld. Een motor zegt niet en volgens mij is het een van de oudere motoren van mercedes en niet de nieuwe motorenmodellen. Bovendien zegt dat nog niets, mercedes als motor aan zich is namelijk niet een van de motoren die de meeste trekkracht leverd spijt me wel maar zo is het.
Ja de nieuwere motoren wel maar in het begin werden de sang yongs daar niet mee geleverd.
Bovendien ook al is de motor van mercedes de auto is het niet. En niet alleen de motor bepaald de kwaliteit je moet daarin ook rekening houden met de aandrijflijn, de overbrenging over de wielen, de stabiliteit in de carrosserie en het weggedrag.
Nu zou ik niet voor zon auto kiezen maar dat moet iedereen voor Zichzelf weten,
Er zijn meer goede autos te koop zo zou ik ook niet voor de landrover kiezen.
De beste trekauto annex terreinwagen is nog altijd de nissan en als je heel veel centjes hebt de toyota. Nadeel is dat nissan tijdlang veel problemen heeft gehad met de motoren die bij bosjes kapot gingen.

En ieder zijn smaak hoor ik kraak dit merk heus niet af maar vanuit mijn achtergrond uit de motorvoertuigenbranche en de transportwereld zeggen we nee bedankt.
Als ik mocht kiezen ging ik lekker met de vrachtwagen op pad, mooie oplegger erachter maar goed daar moet ik eerst heel hard voor sparen.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:50

@ Kafue: Waarom een Nissan? En welk type?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:06

Jobbeltje schreef:
@ Kafue: Waarom een Nissan? En welk type?

Nissan Patrol types. Deze hebben een vrij stijve carrosserie en veel trekkracht vooral onderin. De auto gedraagt zich prima in het terrein en evenwichtig op de weg. Hij heeft vermogen over dat is handig voor het inhalen en eventueel rechttrekken van de combinatie. De wagen remt prima wat ook noodzakelijk is voor het afremmen van de combinatie. Verder haalt deze auto keurige verbruikswaarden met betrekking tot diesel verbruik. De wagen is betrekkelijk schoon. Nadeel is dat de 3.0 Di motoren en dan de viercilinders in het begin bij bosjes kapot liepen maar dat is volgens mij prima opgelost. Ook de bediening van de wagen is kinderlijk eenvoudig en de wagen is overzichtelijk. Het sturen gaat gemakkelijk en licht wat belangrijk is bij het manouvreren in het verkeer.
De wagen heeft ook een redelijk hoog eigen gewicht wat ook belangrijk is voor het op pad gaan met de paardentrailer.
Tweedehands zijn ze voor relatief weinig te koop. Wij hebben jaren die autos gehad en als ik er weer een zou moeten kopen dan kocht ik hem zo weer.

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:49

Vreselijk ! Wat een nachtmerrie gewoon !
En ik lees hier dat meerdere mensen dit al hebben meegemaakt ?
Ik zit zowiezo al standaard met een bang hartje als we onderweg zijn, maar nu zal ik helemaal nooit meer gerust zijn !

Ik vind het echt ongelooflijk raar dat die paarden niets hebben, na over de kop zijn te gaan, met twee paarden erin Bloos! En dat ze die dieren er dan nog hebben uitgekregen ? Die moeten toch helemaal overstuur zijn geweest .. Maar echt gelukkig dat ze niets mankeren !

Ik hoop echt dat ik dit nooit hoef mee te maken, je ziet ineens je trailer ergens opknallen, met jouw beestje erin.. ik zou gewoon terplekke een hartstilstand krijgen.En als je hem eruit wil halen, uit een gekantelde trailer ? Of je paardje helemaal in paniek ? Waar sta je dan ?

Jezus ik vind dit zo verschrikkelijk eng..

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:46

Tja dit is dus ook mijn ergste nachtmerrie.
Ik heb nu een Jeep Wrangler gekocht en wil daar mee mijn twee paards trailer gaan trekken als ik mijn E heb gehaald.
Wie heeft hier ervaring mee? Auto heeft een 4.2 liter motor en een 6 cylinder blok. Auto weegt zelf ongeveer 1600 kg en mag 2000 op kenteken trekken....

Ik les voor mijn E in een Patrol....wauw!!!! Helaas iets te duur voor mij Boos!

Timara7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:40

Bloos ik zou me kapot geschrokke zijn ... gelukig reed hij niet so hard

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:43

barbaras schreef:
Ik les voor mijn E in een Patrol....wauw!!!! Helaas iets te duur voor mij Boos!

Ik heb ook mijn lessen in een Patrol gehad maar ik was er nu niet zo kapot van eigenlijk Bloos
Zal dat ding waar ik in reed wel gaar geweest zijn denk....
Als ik de snelweg op wilde en moest omhoog moest ik gewoon een soort 'aanloop' nemen anders redde ik het niet Verward

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:44

bbrrrrrr vreselijk zeg Huilen

je moet er toch niet aan denken dat dit gebeurt met je paard, wat een trauma zullen die beestjes hieraan overgehouden hebben Verdrietig

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:45

Die combinatie van trailer en auto moet allemaal makkelijk kunnen. Ik vrees alleen dat ze de losbreekrem er niet netjes aan vast hadden gemaakt od dat deze niet heeft gefunctioneerd. Want dan had de trailer gewoon moeten stoppen ipv over de kop te gaan...
Niettemin heel fijn dat iedereen er heel uit is gekomen!

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:23

noortje schreef:
die auto is bij ons binnen gekomen, hij zag er niet uit. nou moet ik zeggen dat deze auto nou ook niet bepaald super kwaliteit is. erg sneu voor die dieren, maar goed dat ze er zo goed vanaf zijn gekomen

Ik denk dat je moet uitkijken met een dergelijke uitspraak. Misschien zijn de mensen in kwestie ook wel actief op bokt en lezen ze dit. Je kan ze met zo'n opmerking enorm kwetsen. Je zinspeelt er toch een beetje op dat ze dit ongeluk hadden kunnen voorkomen door een andere/zwaardere/duurdere auto te hebben. Je bedoelt het misschien niet zo, maar het kan heel makkelijk zo opgevat worden. Daarbij, ik weet niet wat je verstaat onder "bij ons binnen gekomen". Misschien is dit een bedrijf van je ouders, maar misschien werk je hier of is het je eigen bedrijf. Ik denk niet dat ik, als ik klant zou zijn bij jullie, dergelijk commentaar op mijn auto op internet dan erg zou kunnen waarderen.

Overigens kan het ook een ongeluk als dit ook gebeuren met een andere auto hoor. Ik heb al gehoord (volgens mij ook op bokt???) van een ongeluk met een Nissan waar de trailer ook vanachter schoot. Paard hebben ze kunnen laten inslapen. Deze mensen hebben dus gewoon veel geluk gehad, het kan heel anders aflopen.