triest hoor, 17 jaar... ben benieuwd hoe het met het paard afgelopen is...daar lees je dan niets over, tenslotte kiest het dier er niet voor eventing te gaan doen
Silence
Woowww jeetje super erg! Tja een vaste hindernis rekt niet mee maar een losse hindernis valt gewoon naar beneden dus de kans dat je er blijft achterhangen is veel groter dus en daarbij de kans op ongelukken.Maar is wel super erg hoor!
Met zo´n bericht wordt je weer met je neus op de feiten gedrukt dat het toch een gevaarlijke sport is.. Vreselijk dat zo´n jong iemand hierbij omgekomen is. Veel sterkte voor ouders en nabestaanden..
Zit hier met kippenvel op mijn afgelopen dinsdag, gebroken rug.....en besef dat ik veel geluk heb gehad...Ook ik heb een klapper gemaakt tijdens een buitenrit ...
pfff,spijtig dat zo een ongeluk is moeten gebeuren... nog zo jong... heel veel sterkte aan familie en vrienden.
jammer dat de eventing weer in een slechte positie komt. natuurlijk zijn er meer risico's aan verbonden,maar moest de sport ZO slecht zijn hadden ze het wel al lang afgeschaft. je kan in elke onderdeel van paardensport iets tegenkomen,zelfs tijdens wandelingen enzo maar daar wordt nooit iets over gezegd. ik rij zelf ook eventing en zou het echt voor niets willen ruilen,omdat ik weet dat mijn paardje en ik het allebei het leuskte vinden.
Ik denk dat de meeste paarden sterven tijdens eventing. Er wordt nu dus ook beter naar gekeken. Vaste hindernissen zijn gevaarlijk want ze geven niet mee. En jij kan natuurlijk niet beslissen of jouw paardje het het leukste vindt. Jij DENKT dat en beslist dat. Een paard kan spirngen wel leuk vinden maar niet als dat een gebroken been kost. Er zijn gewoon teveel doden in een kort tijdsbestek, daar is niets tegenin te bengen!
Ik blijf eventing gewoon leuk vinden, om te doen en om naar te kijken, je weet als je er aan begint dat het gevaarlijk is!
dus als er een paard afgemaakt/ingeslapen moet worden tijdens een eventing wedstrijd is volgens jouw dan ook zo leuk die hebben er namelijk NOOIT voor gekozen, de eigenaren kiezen er voor.
oke de de ruiters of amazone kiest er voor om eventing te rijden maar als je paard het echt niet wil dan merk je het wel hoor... en ik kan het wel weten. de mijne heeft nog NOOIT gestopt op een crosshindernis (in 5-6 jaar tijd) en ze kan niet wachten om te vertrekken,moest ze er een hekel aan hebben zou ze wel al lang eens gestopt zijn en als ik merk dat een paard het niet leuk vindt om te doen,dan moeten ze voor mij niet crossen.