Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
argonlover schreef:(maar ik neem aan dat niemand lijm eet xD
gentille schreef:Mensen die geen paardenvlees eten, maar wel koeienvlees of varkensvlees vind ik waanzinnig hypocriet... het spijt me heel erg, maar dat is echt mijn mening. Vaak hebben de paarden nog een beter leven gehad dan de koeien en varkens die voor de vlees gefokt zijn!
bovendien... als ze toch al dood zijn, anders wordt er lijm van gemaakt, doe mij dan maar een lekker stukje vlees
Lovely1 schreef:Ik kan me voorstellen dat sommige mensen zeggen: Aan het paard heb ik teveel steun en lol om het 's avonds op mijn bord te hebben liggen... veel mensen voelen zich meer verbonden met het paard dan met een koe of varken. En dat heeft helemaal niks met hypocriet te maken maar dat spreekt je gevoelsmatig gewoon tegen.
Citaat:In het programma zegt Ramsay dat volbloedpaarden het lekkerst smaken en houdt hij een paardenbarbecue op de beroemde renbaan van Cheltenham.
Kimnor schreef:Suzanne F. schreef:Die paardenBBQ vind ik wel erg provocerend.
Daar ben ik het mee eens..
Ook ik eet gewoon vlees, maar geen paardenvlees als ik het redden kan.
Maarja in een frikandel zit toch ook paardenvlees/afval? Soms ontkom je er niet aan..
Groetjes Linda
Margreet schreef:Sammie: runderen worden anders toch ook echt wel ingezet om te werken hoor. Varkens dan weer niet.
Ir111 schreef:Ja, dus? Het is toch een feit dat de functie van een koe en paard al jaren anders is. En zeker nu al. Waarom kan dat niet resulteren in andere (emotionele) redenen waarom een koe wel eerder opgegeten wordt door een paardenliefhebber en een koe niet?@ Sammie: Nee, ratio zijn feiten.