Paard en Pony vaak slecht af in Breda

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Re: Paard en Pony vaak slecht af in Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 23:19

Ja. Ik heb haar idd aangesproken in het belang van de pony. Ik heb mijn hart iig gelucht. Maar ben bang dat ze het niet goed op hebben gevat.
Ik ook altijd met mijn grote bek!
Ik heb alles aan vriendlief verteld en hij zegt dat je uit de reactie van die vrouw kunt halen dat ze er al eerder op zijn aangesproken.
Laat ik dat dan maar geloven!

Ga er gewoon naartoe en vragen!

noahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 19:14

jah helaas gebeurd het meer dan alleen maar Breda!!!

Cayenne schreef:
http://www.bndestem.nl/breda/article1343531.ece
bndestem.nl

De Dierenbescherming constateert een toename van het aantal mishandelde en verwaarloosde paarden en pony's in de regio Breda. In het eerste kwartaal van 2005 kwamen twee meldingen binnen, hetzelfde kwartaal in 2006 waren het er zeven en tot nu toe nu zijn het er al tien.
De Dierenbescherming gaat na dergelijke meldingen naar het opgegeven adres. Volgens woordvoerster Daniëlle de Jonge blijkt tijdens gesprekken dat mensen in toenemende mate dieren en dus ook paarden aanschaffen zonder zich vooraf te verdiepen in de verzorging ervan.
Er zijn mensen, volgens De Jonge, die een paard kopen omdat er op de manege ook een leuke rondloopt of omdat een vriendinnetje van de dochter er ook een heeft. Gevolg: dieren staan op natte ondergrond, hebben geen beschutting, krijgen onvoldoende water en/of niet het juiste voer. Ook hebben sommige dieren slecht verzorgde hoeven. Niet alleen particulieren, maar ook paardenhandelaren maken zich er volgens De Jonge schuldig aan.

Lees hier het hele bericht.

noahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 19:14

tsjah helaas niet alleen in breda maar ook daarbuiten Verdrietig

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:46

ik geloof ook niet dat het alleen in breda is, tis al erg zat dat het gebeurd Huilen