Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ulestro

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 00:52

idd was zaterdag om 3u
er is ooit eens een belgische ruiter geweest met fortuin z, die had ook siliconen in z'n manenkam of was met iets opgespoten dus bestaat echt, wordt gebruikt om er een dikkere nek van te maken, net zoals bij de mensen dikkere borsten.
ik kan het niet op een bordje lezen dat het goedaardig is hé, maar hij had er echt verdacht veel. Clown
dan was er nog een paard(schimmel) die een hele dikke ontstoken uier had en anus ook, in de stallen lag er bewust een deken op dat je dit niet kon zien in z'n stal(vond ik heel verdacht want alle andere paarden hadden dit niet op)
ook dat paard met z'n rare nek liep niet regelmatig, manke paarden verwacht ik niet echt in een show.
ik had het meeste respect voor de acrobaten, jammer als je eigenlijk voor de paarden ging

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 00:59

ulestro schreef:
dan was er nog een paard(schimmel) die een hele dikke ontstoken uier had en anus ook, in de stallen lag er bewust een deken op dat je dit niet kon zien in z'n stal(vond ik heel verdacht want alle andere paarden hadden dit niet op)

uier? Ik dacht dat ze alleen hengsten en ruinen hadden?

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 01:00

ff mis uitgedrukt(zit terwijl naar tv te kijken, verstrooid dus)
z'n koker dus Lachen

er doen idd geen merries aan mee,enkel hengsten en ruinen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 05:51

ik ben bij goa en appasionatta geweest en ga ooknaar cavalia, ben wel benieuwd want je hoort er veel lovende woorden en verhalen over.....

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 07:39

heum, fortuin z heeft geen silicone in zijn nek! het is gewoon heel vettig en heel dik!

ik ben er ook naartoe geweest, geld niet waard. als je niets van paarden kent, dan is het wel goed, maar als je een beetje van dressuur iets weet...

het beste is eigenlijk die acrobaten, eigenlijk alles wat niet met paarden is!
Laatst bijgewerkt door ptiteblue op 17-04-07 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 08:13

ik ga 3 mei, en zit 2 rang in het midden, hoop echt dat het gaaf woord, ben nog nooit eerder naar zoiets geweest namenlijk Haha!

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 08:34

hmm mijn vent zat giste op de site te gluren wat de bij boekingen dus mischien ......... Tong uitsteken

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:04

als het net zoals appasionata is is het een afknapper Tong uitsteken Ik heb het wel gehad met die dure paarden shows waar veel mis gaat en de paarden flink worden gedwongen

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:37

Ik ga der ook heen?! Haha!
Ik heb van me schoonvader het als cadeau gehad! Cool
Vip Kaarten met champange! Heb er nu al zin in Bloos

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:41

Ik ben in Brussel geweest en heb gemengde gevoelens. Aan de ene kant vind ik het ongelooflijk mooi, aan de andere kant vraag ik me af of het zo paardvriendelijk is als het overkomt. Op mij kwam het wel paardvriendelijk over.
Wat betreft de mate van africhintg: natuurlijk, als je kritisch kijkt, kun je altijd minpunten vinden, zoals niet goed doorgesprongen changementen of pirouttes die beter konden. Maar... 't zijn ook geen grand-prix-paarden! Ik vond het wel erg knap dat één van de amazones zonder zadel en hoofdstel toch serieuze dressuuroefeningen (zoals changementen om de één en de twee) kon uitvoeren. Na afloop van de show ben ik met mijn vriendin in de stallen geweest en ik moet zeggen: paarden zagen er perfect verzorgd uit, stallen prima op orde, heb ook stiekem in de zadelkamer staan gluren anar de bitten enzo. Ik kon in ieder geval niks zien wat er op wees dat de paarden slecht worden behandeld. Die rondleiding door de stallen was direct na de show, de artiesten liepen nog volledig opgemaakt en vaak in hun showkleren in de stallen om de paarden te verzorgen.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:13

Ik ben ook geweest en ik kan het jullie alleen maar aanraden ! Prachtige show mooi verzorgde dieren, veel shows met natural horsemanship erin echt prachtig om te zien.
Oké het is prijzig maar echt het geld waard.
Wij hadden de "horselover" zitplaatsen in totaal was dat bijna 100 euro per/p we zaten op de 2de rij vooraan in het midden van de piste.
En de show zelf goh moeilijk te beschrijven. Heel heel mooi !

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:25

Jennifer23 schreef:
Ik ga der ook heen?! Haha!
Ik heb van me schoonvader het als cadeau gehad! Cool
Vip Kaarten met champange! Heb er nu al zin in Bloos

die kaarten hadden wij ook
was slechte champagne, je krijgt 1 glas voor de show, hij staat al op voorhand uitgeschonkenn, wat voor champagne dus niet mag
als je je glas wilt meenemen op de tirbune moet je het in een plastieken bekertje doen
ik klink mss wat verwend, maar voor dat geld mag het inorde zijn
Laatst bijgewerkt door ulestro op 17-04-07 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:28

vind wel persoonlijk als je hier redeneert dat het geen grand prix paarden zijn, waarom moet je dan meer betalen dan dat je naar een grand prix wedstrijd gaat gaan kijken waar het beter gedaan is
dus kort gezegd: je betaald minder voor iets beter
je betaald meer voor iets slechts
ik heb ondertussen m'n lesje geleerd dat ik nooit meer naar zo'n shows ga gaan kijken, geld smijt weg, ik had ook liever gehad dat het wat meegevallen was, maar vind de spaanse rijschool een pak mooier dan cavalia, alleen is er geen verhaal rond, je betaald ook maar de helft

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:30

mijn ouders zeiden al ken je die schow ????
ik ja
zij wil je daar niet heen dan ??????
ikke tuurlijk graag zelfs
maarja ping ping he Verdrietig

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:30

k ga dr half mei heen, k ben benieuwd Lachen

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:35

Ik ga er ook heen op 19 mei..
Hebben van die dure kaarten dus hoop dat het mooi is!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:38

Ik ben ook geweest en er zijn wel foutjes in geslopen
( oa iemand die er af viel Tong uitsteken )
en een wit paard die niet wou knielen

maar ah, het zijn paarden, die zijn onvoorspelbaar, dusja Lachen dat kan gebeuren hé.
Het is echt wel de moeite!

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:42

ptiteblue schreef:
heum, fortuin z heeft geen silicone in zijn nek! het is gewoon heel vettig en heel dik!

ik ben er ook naartoe geweest, geld niet waard. als je niets van paarden kent, dan is het wel goed, maar als je een beetje van dressuur iets weet...

het beste is eigenlijk die acrobaten, eigenlijk alles wat niet met paarden is!

ik weet niet percies wat er is ingespoten, maar het is zeker iets
heb hier even een link waar hij opstaat met z'n gewone nek http://home.scarlet.be/~tpm29963/Spruytmp/FortuinZ/n/6_11_foto.htm
en plots had hij een kanjer van een nek, verdacht niet? Cool

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:43

ulestro schreef:
idd was zaterdag om 3u
er is ooit eens een belgische ruiter geweest met fortuin z, die had ook siliconen in z'n manenkam of was met iets opgespoten dus bestaat echt, wordt gebruikt om er een dikkere nek van te maken, net zoals bij de mensen dikkere borsten.
ik kan het niet op een bordje lezen dat het goedaardig is hé, maar hij had er echt verdacht veel. Clown
ook dat paard met z'n rare nek liep niet regelmatig, manke paarden verwacht ik niet echt in een show.
ik had het meeste respect voor de acrobaten, jammer als je eigenlijk voor de paarden ging

hoe bedoel je? met die kankergezwellen, daarbij bedoelde ik die met zijn dikke koker en anus, dat zijn toch kankergezwellen? Was er dan nog een paard met kankergezwellen? Dat die onregelmatig liep heb ik niet op gelet...
Maar alleszinds, dat van die siliconen is echt een fabeltje hoor, niet geloven. Ik ken zelf ook een fries die een omgevallen manenkam heeft, is gewoon een foutje van de natuur...

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:45

ulestro schreef:
ik weet niet percies wat er is ingespoten, maar het is zeker iets
heb hier even een link waar hij opstaat met z'n gewone nek http://home.scarlet.be/~tpm29963/Spruytmp/FortuinZ/n/6_11_foto.htm
en plots had hij een kanjer van een nek, verdacht niet? Cool

Dat komt omdat een omgevallen manenkam pas op latere leeftijd kan komen...

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:48

er was 1 paard mt allemaal uitstulpende bubbeltje(wss kankergezwellen) en een ander paard was dat met die koker en die anus, die deed mee in de spiegeling
dan nog een ander paard had die omvergevallen manenkam, die liep onregelmatig
van fortuin z is het over het feit dat er wel degelijk iets bestaat om die nek op te spuiten daar vanboven, alleen vind ik de 2de foto even niet met de nek die plots groter is, van hem is hij dus niet omvergevallen

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:50

dat één paard met bubbeltjes heb ik niet gezien... :S

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:54

heb er foto's van, die zal ik er strax opplaatsen, maar moet nu weg, die van foruitn zal ik dan ook verder zoeken

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:32

Wij gaan er 11 mei heen. Ja, de kaarten zijn erg duur ik heb vip kaarten van me vader gekregen.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:23

alja schreef:
ik ben bij goa en appasionatta geweest en ga ooknaar cavalia, ben wel benieuwd want je hoort er veel lovende woorden en verhalen over.....

hey alja, wanneer ga jij dan? Annemarie en ik gaan ook, 5 mei, middagshow Haha!