Ruiter rijdt expres in op kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re: Ruiter rijd expres in op kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:53

Ik ruim ook niet direct de stront van mn paard op in een woonwijk. Zodra ik ernaast sta ben ik hem minder de baas dan wanneer ik erop zit en knullen die commentaar leveren op dit soort dingen zijn idd vaak geen lieverdjes. Ze hebben vaak ook dingen zoals een bal ed bij zich en daar kan mn paard alleen maar weer van schrikken. Ik heb geen zin om achter mn paard aan te gaan lopen als hij ineens de kolder in zijn kop krijgt. Wel fiets ik dan even terug als hij in een wijk heeft gepoept. Maar dan nog krijg je commentaar... mensen moeten zich ook realiseren dat niet iedereen even makkelijk van zijn paard af stapt op straat...

Neemt niet weg dat ik vind dat je absoluut niet op iemand in kan rijden op straat hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:54

Als het jochie het wel vervelend of brutaal heeft gezegd, is dat nog geen reden om er op in te rijden

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:58

Ik heb wel eens een jongen geslagen met mijn rijzweep omdat hij mijn pony sloeg en ik heb had gewaarschuwd dat hij van haar af moest blijven

ben ik nu ook stout? Duivel

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:20

wat zij deed was een stomme reden, eigenlijk om helemaal niks. Maar ik weet verder ook niet wat er is gezegd, waarschijnlijk heeft dat joch het niet al te netjes gezegd, tja dan zou ik ook wel ff boos worden.
Kijk als ze mijn paard zouden slaan of dingen zouden gooien dan zou ik mezelf en paard ook verdedigen, misschien erop af rijden en ze flink laten schrikken of ook met de zweep slaan (als ik die dan toevallig bij me heb)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:20

Ik vind van wel. Twee jaar geleden vond een klerejochie het leuk om steentjes naar mijn paard te gooien. Ik ben naar huis gereden, paard op stal en langs de ouders gegaan. Die hebben hem op zijn flikker gegeven Haha!

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:21

LCharlotte: dat vind ik nog iets heel anders hoor, ik vermoed niet dat je die jongen hebt geslagen zodat hij een litteken had of dergelijk. Die tik was zijn eigen fout, maar deze jongen zegt gewoon wat hij denkt.
Zolang dit niet op een groffe manier is vind ik dat de jongen geen schuld treft. Dat het meisje op het paard de waarheid niet aankan geeft haar absoluut geen recht op wat ze nu heeft gedaan.
Als iemand tegen mij zegt dat mijn auto vieze gassen uitstoot rij ik toch ook niet op die persoon in?

OP

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:23

Ja het was zo een groep marokkanen, geen idee waar ze woonde, en ik heb ook zo een idee dat de ouders er niet zoveel aan zouden doen Lachen

Ik heb ze netjes gewaarschuwd, als ze dan nog niet van mijn paard af blijven dan vind ik het verdiend.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:24

Nee ik heb hem geen lidteken geslagen Haha!
We kunnen hier nu ook wel gaan discusseren over het artikel, maar wij weten allemaal niet wat er is gezegd en wat er daadwerkelijk is gebeurd. Het is tenslotte een verhaal, van 1 kant verteld en dat nog wel door een jonger iemand, die hebben meestal een goede fantasie of kunnen wel een beetje overdrijven. 'De jeugd van tegenwoordig' kan ook behoorlijk onbeleefd zijn.
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 13-04-07 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:30

De 'jeugd van tegenwoordig'.... Jongens, vroeger (in de jaren 70 en 80) had ik al last van klierende pubers, hoor, als ik bij de paarden was (toen was ik zelf ook nog heel jong Haha! ). Knipoog

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:44

ik vind ook echt niet normaal. ook al scheld iemand op je of is vervelend, terugschelden, negeren of met zweep slaan is even iets anders dan erop in rijden. en zo ga je ook niet met je pony om!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:56

er staat ook bij dat er iemand naast liep naast het paard neem aan dat die ook even de poep weg had kunnen halen ?
maar het moet meteen weer rigoreus beetje zonde ,
dit is inderdaad van een kant maar toch ik weet dat het voorkomt er zit tegenwoordig zoveel koude kak op een paard die er alleen een hebben om te rijden stoer doen en gewoon om een paard te hebben mooi weer ruiters worden ze ook wel genoemd ,
persoonlijk zou ik het jongetje even genegeerd hebben en dan gewoon later terug gekomen zijn en het op geruimd hebben ,
maar ja mensen verschillen hier in

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:01

LCharlotte schreef:
We kunnen hier nu ook wel gaan discusseren over het artikel, maar wij weten allemaal niet wat er is gezegd en wat er daadwerkelijk is gebeurd. Het is tenslotte een verhaal, van 1 kant verteld en dat nog wel door een jonger iemand, die hebben meestal een goede fantasie of kunnen wel een beetje overdrijven.

Je hebt gelijk dat we niet weten wat er is gebeurd en gezegd, maar ik ben in mijn hoofd allerlei dingen aan het voorstellen die die jongen gezegd kan hebben. Wat zou haar het recht kunnen geven om zo met haar pony om te gaan?

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:09

het feit dat de amazone haar paard als wapen heeft gebruikt is niet te tolereren ongeacht iemand onbeleefd is geweest,daar dient ze serieus op aangesproken te worden.

misschien is de uitvinding van de paardenpoepzakken een idee?
zoals de hondenpoepzakjes alleen een veeeeeeeeel groter formaat.
dan kan je die zak meesleuren op wandelen om hem op stal op de mesthoop leeg te kiepen (herbruikbaar ook nog)

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:13

Ik ben het er helemaal mee eens dat dit fout is, maar ik maak eigenlijk veel vaker mee dat mensen (en vooral kinderen) paarden expres proberen te laten schrikken. Zo maakte ik eens een buitenrit en toen waren er een aantal kinderen op skelters en die gingen toen ik eraan kwam heel hard schreeuwen en expres hard richting mij rijden en lawaai maken. Ik heb ze toen behoorlijk fors toegesproken. De laatste keer toen ik op buitenrit was waren er 2 volwassen mannen die in een busje langsreden die even het raampje van de auto opendeden en begonnen te schreeuwen. Kinderachtig.

Otje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:16

Wirobelgje schreef:
misschien is de uitvinding van de paardenpoepzakken een idee?
zoals de hondenpoepzakjes alleen een veeeeeeeeel groter formaat.
dan kan je die zak meesleuren op wandelen om hem op stal op de mesthoop leeg te kiepen (herbruikbaar ook nog)

Afgod Hahaa ja idd. Knipoog "De herbruikbare paardendrollenvuilniszak" Knipoog

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:17

Laat er gewoon een bezemwagen achteraanrijden, probleem opgelost Tong uitsteken

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:18

Dat kind heeft wel geljik, maar om hem nou aante rijden... arm kind, meteen bang voor paarden..

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:19

ik heb ook paar keer op het punt gestaan om wat gassies bang te maken, maarja die gooide vuurwerk naar de paarden toe, dus dan vind ik het niet zo erg.

Heb wel 1 keer gehad dat me vp knorde en dat kwam er een beetje grommend uit, nou die joggies die ons irriteerde meet speelgoedauto's waren meteen verdwenene Nagelbijten / Gniffelen

maar om iemand te overrijden omdat je aangesproken word over poep Verward nee da's gewoon aso

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:20

kinderachtig idd, maar dan nog is dat geen excuus om je paard als wapen te gebruiken.

als iemand in het verkeer kinderachtig tegen mij doet als ik met de auto ben dan ga ik ook niet op hem inrijden omdat het me boos maakt. waar ben je dan mee bezig?
de amazone moet simpelweg heel goed ingepeperd worden dat dit gewoon niet kan.
ik spreek de manieren van medeweggebruikers niet goed he, maar ik kan bij de actie van de amazone niet bij.
Deze keer is het bij een pijnlijke voet gebleven, bedenk maar eens ernstigere gevolgen...

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:21

faye schreef:
Als het jochie het wel vervelend of brutaal heeft gezegd, is dat nog geen reden om er op in te rijden

Inderdaad... precies als paarden een speeltje zijn. En daarnaast; hij heeft potverdomme nog gelijk ook!

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:22

Wat zij heeft gedaan is inderdaad niet goed te praten en ook niet erg netjes.

Maar soms wordt je op straat/in de polder om het minste gerinste de klere in gescholden en dat vind ik ook niet goed...

Wij ruimen vaak de poep op in de woonwijken, in ieder geval zodat het aan de kant ligt, maar in Spijkenisse rijdt ook politie te paard en die ruimen het echt niet op

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:24

zo nee, stel je oor dat die van hun paard afmoeten Rolleyes in spijk zie je helaas heel vaak poep op de stoep. Ook op het fietspad, dan denk ik echt, het ken toch ook in de berm. Ik rij zelf paard maar erger me ook matig aan paardenpoep op de stoep

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:27

ik vermoed eigenlijk dat het allemaal wel mee zal vallen met het *expres* en dergelijke. Wie weet hoe dichtbij dat kind stond en het zou zomaar kunnen dat het paard schrok en de richiting van dat kind uit ging?

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:29

weet niet hoe het bij jullie in nederland zit maar bij ons in belgie is het volgens mij zelfs niet verplicht om het op te ruimen.
verplichting staat hier los van morele plicht. dan mogen nog zoveel mensen opmerkingen maken als het niet wettelijk verplicht dan hoef je het niet te doen.

er zijn idd veel te veel degoutante mensen die denken dat paarden die op straat en dus in het verkeer komen dat die 100% bomproof zijn. ze begrijpen niet dat dat helemaal niet het geval is. Zelfs de oudste rot in het wandelen kan van een stommiteit schrikken en dan heb je last. Die mensen denken gewoon niet na, maar om ze even te gaan straffen en eropaf rijden??? te gek voor woorden.

@delerium: daar heb je een punt. we hebben de beide partijen niet gehoord en kennen zoals bijna altijd niet het hele verhaal.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:58

Ik lees hier maar 1 kant van het verhaal dus kan er niet over oordelen. Zeker gezien het gedrag van de jeugd van tegenwoordig verwacht ik dat er een totaal andere draai aan dit verhaal zou kunnen zitten.