Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lame

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:03

vecindario schreef:
Jammer dat sommige mensen hier hun eigen conclusies uit trekken zonder dat ze weten wat er nu eigenlijk echt aan de hand is.

Dat kan haast niet anders... want niet iedereen van bokt zal tijdens de trainingen met zijn of haar neus vooraan gestaan hebben.. Haha!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:04

Beetje onverwacht, zag het toen hij bondcoach werd niet zo zitten (toch een beetje belangenverstrengelingen), maar vond dat hij het erg goed deed. Bijvoorbeeld door Antoinette Falandt destijds niet meteen uit het A-kader te halen. Ik vind dat topsportmentaliteit verhaal een beetje onduidelijk.
Topsport met paarden is denk ik ook niet te vergelijken dan topsport waar bij je alleen jezelf traint.
Voor jezelf kun je misschien tot het uiterste gaan en "hard" zijn om iets te bereiken, als je met paarden werkt is dat wat anders.
Hoe ver ga je bij een paard om het uiterste bereiken, in hoeverre kun je van een paard verwachten dat hij zich iedere dag voor 200% inzet? Sommige topruiters trainen hun toppaarden 2 keer dag een vol uur, sommige stellen ze heel diep en rond is, de een gooit ze nog wel op de wei de ander niet. Ik denk dat het voor een ruiter heel persoonlijk is wat wel en niet te ver gaat in het bereiken van het doel, en dat dit per paard scheelt.
Ik vraag me ook af welke ruiters Sjef bedoelt en wat hij met randzaken bedoelt. Anky, Edward en Imke rijden trainen bij hem, dus die zullen het niet zo snel zijn. Aan de andere kant is Anky degene die het meeste "randzaken" heeft": jonge kinderen, tv-programma, kledinglijn etc.

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:04

sluit me volledig aan bij vecindario, als zijn methodes zo slecht waren waarom heeft het nederlands team dan toch ondanks zijn trainingen genoeg bereikt?
Begin eerst bij jezelf, & kijk of jij het beter kan voordat jullie iemand gaan aanvallen..

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:06

Lame schreef:
Dat kan haast niet anders... want niet iedereen van bokt zal tijdens de trainingen met zijn of haar neus vooraan gestaan hebben.. Haha!

Maar dan wel hun mening erover rondspuien....

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:10

Larissa_ schreef:
sluit me volledig aan bij vecindario, als zijn methodes zo slecht waren waarom heeft het nederlands team dan toch ondanks zijn trainingen genoeg bereikt?
Begin eerst bij jezelf, & kijk of jij het beter kan voordat jullie iemand gaan aanvallen..

Inderdaad, als zijn methodes zo slecht waren, zouden d'r wel niet zoveel successen geboekt zijn.. Bloos Lachen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:12

ben ook benieuwd wie hem gaat opvolgen....

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:13

Niks geen aanval op Sjef z'n methodes hoor. Het is ongetwijfeld een goede, anders waren deze resultaten er ook niet geweest.

Maar niet iedere methode is voor iedereen weggelegd.
En daar kan Sjef niet zo goed tegen.
Zijn argumentatie valt ook op meerdere menieren op te vatten (dat de ruiters er niet 100% voor zouden gaan).
Vanuit zíjn methode gingen de mensen er misschien niet 100% voor nee... Nagelbijten / Gniffelen

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:15

Hmmm...ik sta hier ook wel een beetje van te kijken. Ik vraag me ook af wat er precies aan de hand is...
Voor de rest ga ik met Fleurtje100 mee.

Hoipiepeloii

Re: Janssen weg bij dressuurploeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:18

Mireille1970 schreef:
Michel123 schreef:
Deze stap verbaasd me wel een beetje.
Ik vind het overigens wel een goede zaak, want het kan nooit goed zijn als een bondscoach "twee petten" op heeft.
Hij heeft tegenstrijdige belangen, namelijk die van zijn pupillen Anky en Edward Gal, dus dan kun je nooit onafhankelijk zijn in het selecteren van ruiters.

Jawel! Dat heet professioneel zijn!

Juistum.
Waarom zoveel negativiteit rondom Sjef. Vond dat hij het wel goed regelde. Wie weet wat er werkelijk aan de hand is, dus ik vind het erg jammer en ik moet zeggen dat Verbeek als opvolger me niet zou verbazen.

@ Bettine; de kans bestaat dat Sjef inderdaad doelt op het feit dat zijn trainingsmethoden niet met iedereen aansluiten, maar ík ga er voor het gemak vanuit dat hij professioneel genoeg is om dat niet de doorslag te laten geven.
Laatst bijgewerkt door Hoipiepeloii op 12-04-07 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:19

Opvallend bericht. Ik ben benieuwd of dit verhaal nog een staartje krijgt, en of er nog meer duidelijkheid komt.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:19

..ik vind het echt jammer..oke..ik weet niet wat de problemen zijn..maar potsie, als we kans hadden kunnen maken in verweghongkong of where-ever, dan was het wel met hem..kan je zeggen met twee petten meten, maar Imke schellekens bartels traint weer bij anky...daarbij zal Jansen echt niet hele trainingsprogramma's omgooien..hij zal ze wel aanpassen!..naar wat ik heb gehoord/gezien/gelezen...is het een keiharde trainer die wat wil bereiken maar dat willen de mensen uit de top toch ook?

en ergens heeft ie gewoon gelijk, als je ergens vol in gaat, verwacht je vol terug!..krijg je dat niet...tja...

ik weet het niet..weet alleen dat ik het jammer vind en het blijft gissen wat daar allemaal gezegd is.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:20

Tsja...eigelijk vind ik gewoon dat je het met je trainer eens moet zijn qua metoden en wijze. Anders kan je toch moeilijk gaan trainen ? En als de resultaten goed zijn, waar praat je dan over ? Probeer het iig. Vind dat Sjef groot gelijk heeft, als zij zich niet aan de methodes/lesgeving houden zou ik er ook mee stoppen, ongeacht het nivo.

Verder zal ik eerlijk bekennen dat ik er weinig verstand van heb. Dit is alleen maar op basis van berichtgeving van de TS, heb verder geen kennis erover Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:22

Edward Gal kan het wel degelijk zijn, want die is al eens eerder door Sjef op de vingers getikt dat hij beter zijn best moest doen en actief gaan rijden. Daar is Sjef toen ook in het nieuws nog heel open over geweest, dat hij het gevoel had dat Edward zich niet 100% aan het inzetten was.

De eerste die bij mij op komt is Tineke Bartels als vervanger, die zou ik er graag zien staan denk ik Lachen

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:23

sjaantje schreef:
@ Bettine; de kans bestaat dat Sjef inderdaad doelt op het feit dat zijn trainingsmethoden niet met iedereen aansluiten, maar ík ga er voor het gemak vanuit dat hij professioneel genoeg is om dat niet de doorslag te gaan laten geven.

Nee, ik denk eerder dat hij professioneel genoeg is om niet te MELDEN dat dat de reden was om de doorslag te laten geven. Ja

Muffin_

sjaantje schreef:
@ Bettine; de kans bestaat dat Sjef inderdaad doelt op het feit dat zijn trainingsmethoden niet met iedereen aansluiten, maar ík ga er voor het gemak vanuit dat hij professioneel genoeg is om dat niet de doorslag te gaan laten geven.

maarre als iemand ergens de officiele trainer van is en er zijn mensen in de groep die de trainingsmethoden van de trainer niet geheel optimaal vinden, en daarom de aanwijzingen niet (geheel) opvolgen, is dat voor ruiters en trainer toch niet optimaal? Ik ga ervan uit dat Janssen ongetwijfeld erg professioneel is, maar dat dat best een (van de) redenen zou kunnen zijn om er een punt achter te zetten (als het echt het geval was)

[quote="Cayenne"]Edward Gal kan het wel degelijk zijn, want die is al eens eerder door Sjef op de vingers getikt dat hij beter zijn best moest doen en actief gaan rijden. Daar is Sjef toen ook in het nieuws nog heel open over geweest, dat hij het gevoel had dat Edward zich niet 100% aan het inzetten was.
quote]

het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat dat aan 1 persoon zou hebben gelegen. Als diegene zich niet genoeg inzet, dan rijdt hij/zij zichzelf daarmee vanzelf buiten het team. En om meteen speculatief namen te noemen vindt ik persoonlijk te ver gaan...
Laatst bijgewerkt door Muffin_ op 12-04-07 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Nistria

Cayenne schreef:
De eerste die bij mij op komt is Tineke Bartels als vervanger, die zou ik er graag zien staan denk ik Lachen

Tineke is net bondscoach bij de JUN/YR

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Jammer, die had ik er graag zien staan Ja

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:24

Niemand weet zeker wat er precies gaande is, ga dus aub niet gissen naar allemaal dingen.
De man heeft ook 2 kinderen en wordt ook een jaartje ouder, alles zal wel een rol spelen maar direct conclusies trekken Frusty

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:24

Ik verbaas me er eigenlijk niet zo over, niet iedereen gaat mee in zijn "training denk methode "

Ben erg benieuwd wie hem gaat opvolgen, Coby van Baalen mss wel Haha!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:25

Cayenne schreef:
Edward Gal kan het wel degelijk zijn, want die is al eens eerder door Sjef op de vingers getikt dat hij beter zijn best moest doen en actief gaan rijden. Daar is Sjef toen ook in het nieuws nog heel open over geweest, dat hij het gevoel had dat Edward zich niet 100% aan het inzetten was.

Ik vind het niet zo netjes om hier wild te gaan speculeren aan wie het gelegen heeft. Dat weten we niet, dus imo niet zomaar met het beschuldigende vingertje naar iemand gaan wijzen.

DL_

Inderdaad nistria, dus dat zal niet snel gebeuren Cayenne.. Knipoog maar wie dan? pfoe, dit gaat nog wat worden.

Had 't eerlijk gezegt niet zien aankomen, maar van de andere kant was het toch wel te verwachten. Tja.. ieder zijn manier! Knipoog

Nistria

Cayenne schreef:
Jammer, die had ik er graag zien staan Ja

kunnen de senioren nog eens jaloers worden op de jeugd Tong uitsteken

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:26

Bettine schreef:
sjaantje schreef:

Nee, ik denk eerder dat hij professioneel genoeg is om niet te MELDEN dat dat de reden was om de doorslag te laten geven. Ja

nou ik vind het onprofessioneel dat hij zich daar niet vanaf kan zetten. dat je je zo van je daadwerkelijke doel af kunt laten zetten vind ik slecht, want hij had dat ook van tevoren kunnen bedenken.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:27

sjaantje schreef:
nou ik vind het onprofessioneel dat hij zich daar niet vanaf kan zetten. dat je je zo van je daadwerkelijke doel af kunt laten zetten vind ik slecht, want hij had dat ook van tevoren kunnen bedenken.

Ik geloof dat ik jou even niet volg....

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:31

Het was ook niet heel duidelijk, nee.
Ik bedoel, dat Sjef (áls de reden van zijn aftreden is dat zijn trainingsmethoden niet matchen met die van bepaalde A kaderleden) ook voordat hij die functie betrad wel had kunnen bedenken dat hij er dan last van zou kunnen gaan krijgen.
Zo duidelijker?