Citaat:“En dan nog notabene zeggen dat het met dieren minder erg is sorry hoor maar dat gaat mijn pet ECHT te boven.”
Sorry hoor, maar paarden hebben nu eenmaal minder gevoelens en rechten dan mensen.
Laten we met de gevoelens beginnen. De gevolgen van verkrachting en aanranding zijn voor de gemiddelde paard minder ernstig dan voor de gemiddelde mens. De schapen waarvan ik weet dat ze voor seksuele doeleinden worden gebruikt grazen ongestoord door. Ik heb nog nooit van een paard of schaap gehoord dat ze na voor seksuele doeleinden te zijn gebruikt zelfmoord hebben gepleegd. Op de vraag of het paard dan wel positieve dan wel negatieve emoties had bij de geslachtsdaad wil ik niet al te lang op ingaan en slechts noteren dat niet vast staat dat het paard de geslachtsdaad als iets negatiefs ervoer.
Laten we hebben over de rechten van paarden. Hebben paarden recht op dezelfde rechten als mensen? Lijkt me niet dat er iemand is die op dit forum ja antwoord op die vraag. Want de consequenties zijn immers dat je dan niet ongevraagd een paard mag aanraken, laat staan berijden, net zo min dat ik beiden ongevraagd met een van mijn stagiaires mag. Laat staan dat je een paard in gevangenschap (lees slavernij) mag houden.
Citaat:“Beetje rellen? Kan me moeilijk voorstellen dat iemand er écht zo over denkt behalve de dader dan natuurlijk.”
Ik denk er echt zo over. Sorry. Werk met verstandelijk gehandicapten, heb vrijwilligerswerk gedaan in de psychiatrie, ben afgestudeerd psycholoog. Ik heb de gevolgen van verkrachting moeten aanschouwen en de verhalen moeten aanhoren. Ik vind de gemiddelde mensen nu eenmaal wat belangrijker dan het schaap op de kinderboerderij of het paard op het land.