Boete wegens smerige paardenstal

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maartje123

Re: Boete wegens smerige paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 17:38

Jeetje, wie doet nou zo iets.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 17:39

Van mij had hij zijn paarden niet teruggekregen....

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 17:57

En van wie zijn die shetlanders dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 18:13

Vieze stallen en geen medische verzorging hoort niet natuurlijk. Maar 2 magere paarden van 27 kan ik me wel wat bij voorstellen, ook als je goed voert. Dus vind ik sommige reacties hier wel wat overdreven...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 18:15

Een terechte straf. Van mij mogen ze dit soort dingen EN dierenmishandeling veel harder straffen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 18:42

Ik vind het ook terecht, als ze toch bezig zijn weet ik nog wel iemand.. Rolleyes

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 18:44

terecht!!maar vlges mij ken ik die stal die ziet er echt verschrikkelijknuit

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:44

volgens mij was dit die mafkees uit rockanje... schande dat ie zijn beesten terug krijgt als dit dezelfde is..

beesten vraten hun eigen uitwerpselen op van ellende

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:08

Arme beesten. Snap niet dat hij ze terugkrijgt. Ookal zal hij nu wel extra in de gaten gehouden worden...die paarden verdienen beter.

Nayana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:11

jeetje. wat stom dat hij zn paarden terugkrijgt..

Nayana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:12

Sjoert schreef:
Hij zei de boxen elke dag uit te mesten, maar juist die twee keer dat er werd geïnspecteerd, had hij er ’s ochtends geen tijd voor. Toeval? De rechter geloofde het niet.

ik geloof niet in zulk toeval Vork

GranAmor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:17

Jeetje

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:27

marleendv_88 schreef:
Arme beesten. Snap niet dat hij ze terugkrijgt. Ookal zal hij nu wel extra in de gaten gehouden worden...die paarden verdienen beter.

wat ik heb begrepen was dit al de 2e keer dat de aid ingreep

GranAmor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:45

Scheve mond

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 23:12

Pijnlijk speciaal voor iemand in zijn positie (bgrijp me niet verkeerd, ik gun het hem van harte...)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 23:59

Tja nog steeds is er helaas geen wet die ervoor zorgt dat zo'n mensen niet opnieuw aan dieren kunnen beginnen enzo , dus tja dan komen die dieren vaak toch weer bij hen terug (of kopen ze nieuwe ) maar het wordt al beter --> nu is er al DA begeleiding dat is toch alweer iets Ja en natuurlijk blijft men het zowiezo in de gaten houden Knipoog

Er wordt wel weer een signaal afgegeven --> zo zie je maar weer dat het WEL nut heeft om zoiets te melden OK dan!

Maar mij persoonlijk kan de straf niet hoog genoeg zijn Bloos Whoosh! de AID grijpt niet zomaar in ... dan is het meestal eigenlijk al té erg Ach gut ... de beperkingen van een wet hè Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 00:05

Ik vind het alleen vreemd. Heb hier in de buurt een paar keer gebeld voor echte dierenmishandeling en daar is nooit wat aan gedaan. En hier lagen toch geen dooie dieren, en hier wordt dan wel tegen opgetreden.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 00:22

[***] schreef:
Ik vind het alleen vreemd. Heb hier in de buurt een paar keer gebeld voor echte dierenmishandeling en daar is nooit wat aan gedaan. En hier lagen toch geen dooie dieren, en hier wordt dan wel tegen opgetreden.

Naar de dierenbescherming of AID ?

Dierenbescherming kan vaak wel weinig doen omdat ze geen bevoegheden hebben Knipoog

AID moet naar ik weet alle klachten/ tips persé natrekken/ afhandelen Ja

Maarja de wet in NL zit soms nogal krom inelkaar Scheve mond en als er dan dus niks strafbaars vast te stellen is
dan kan de AID ook weinig helaas ...

Maar ben blij te lezen dat hier dus wel iets aan gedaan kon worden Ja nog te weinig maar toch ...

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 14:31

Dat er is 1 viezerik tussen staat die een bende van een stal maakt ok. Maar als je er 23 hebt staan dan kan het gewoon niet dat die van 2 dagen niet uitmesten er zodanig uit komen te zien dat de inspectie het nodig vind om ze in beslag te nemen...

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:15

eindelijk word er eens ingegrepen. in de meeste gevallen krijg je voor verwaarlozing een wapperend vingertje, en zeggen ze: dat mag je niet meer doen. Gaaaap
persoonlijk vind ik het nog een te lichte uitspraak voor verwaarlozing. maar uiteindelijk heeft de rechter hem wel gepakt waar het hem het meest pijn zal doen. (in zijn portomoney) Geld, geld!

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:27

Ik weet niet wat ik ervan moet denken, maar als het echt heel vies is, arme paarden!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 08:46

Wel 'grappig' dat veel mensen deze man al aan de schandpaal hebben genageld, zonder ook maar iets van de situatie te weten.

Maar ach, de rechter heeft iets gezegd, dus mogen we hem met z'n allen nablaten en hoeven we godzijdank niet zelf na te denken of zelf te gaan kijken, toch?

Zo'n rechter is immers alwetend en de AID ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 10:03

Wat een raar antwoord arno Verward

Anders blaat jij dat alle paarden op stal zielig zijn, dat ze te laat wat doen aan stalpaarden waar het niet goed gaat, doen ze een keer wat is het weer niet goed?
Wat wil je nu??

1 ding weet ik zeker, paarden worden niet in beslag genomen als het er allemaal zo goed uitziet.
Dus daar kun je gerust vanuit gaan.
Er kan idd een vies paard tussen staan die van de stal een bende maakt na 1 dag.
Maar niet allemaal.
Je ziet echt het verschil wel tussen een keer de stal niet doen of een vieze vuile zooi hebben.
En dat mag van mij aangepakt worden en niet zo zuinig ook.
Als je een paard hebt hoor je er goed voor te zorgen. En dat hoort met buiten paarden en met binnenpaarden.

cannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 11:40

Ik sta met mijn paard tegenover de stal van deze man.
Het is echt verschrikkelijk hoe deze paarden erbij liepen, hoewel hij toch regelmatig kwam. Ze waren supermager en onder vlekken van uitwerpselen en aan de omheining was ook al jaren niet gedaan. Prikkeldraad lag in de wei waar de paarden stonden. Maar de shetlanders stonden er nog erger bij, die werden naar mijn idee totaal niet verzorgd.
Er is al zo vaak een klacht ingedient, maar nooit echt iets aan gedaan. En wordt er wat aan gedaan, krijgt die zijn paarden weer terug. Belachelijk gewoon Boos!

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 13:24

arno8 schreef:
Wel 'grappig' dat veel mensen deze man al aan de schandpaal hebben genageld, zonder ook maar iets van de situatie te weten.

Maar ach, de rechter heeft iets gezegd, dus mogen we hem met z'n allen nablaten en hoeven we godzijdank niet zelf na te denken of zelf te gaan kijken, toch?

Zo'n rechter is immers alwetend en de AID ook.

Lekkere reactie. Feiten liggen op tafel. Man (voorzitter notabene) verzorgt zijn paarden slecht en de meeste dieren zijn in beslag genomen. Dat doen ze in Nederland niet al te vaak, kan ik je vertellen - dus dan moet het echt wel foute boel zijn. Lijkt me verder dat er niet voor niets een rechtszaak van gemaakt is. En ik praat de rechter of de AID niet na, ik heb mijn eigen mening over deze zaak.

Verder heb ik echt mijn twijfels over dit stamboek, zijn er mensen die hier lid van zijn? Je kent je voorzitter + paarden toch wel? Of is het bij dat stamboek gewoon een zooitje? Zelf ben ik lid van het AVS (Arabische Volbloedpaarden Stamboek) en 2 x bij de toenmalige voorzitter AVS langsgeweest en hij had zijn stallen + paarden echt keurig voor elkaar.