Rabobank Talententeam 2007 bekend

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Re: Rabobank Talententeam 2007 bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:59

Of je het nu jaloezie noemt.... weet ik eigenlijk niet. Ik denk dat het weinig met jaloezie te maken heeft als je er van droomt dat je ooit ontdekt zult worden en hoopt dat er iemand met een bak geld klaar staat om je bekendheid e.d. te geven.En als je er van baalt dat je het vervolgens niet krijgt, omdat de sponsor in kwestie (Rabobank dus) liever al min of meer bekende namen ziet, noem ik geen jaloezie, eerder donders goed beseffen dat de duvel op ene hoop schijt en daar zou IK in ieder geval pislink van kunnen worden. Gelukkig doe ik slechts aan achtertuin-hobby-en Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:04

Maarrr zou zo'n talentje wel aan de top komen wanneer ze maar eenmalig worden gesteund?
Als je ouders niet de financiele middelen hebben om je de eerste jaren compleet te steunen, wordt het volgens mij alsnog moeilijk.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:11

Sjoert - het heet toch een talenten PLAN??? Dan neem ik aan dat er enige vorm van PLANNING achter zit, anders kun je het geld net zo goed direct door de gootsteen spoelen. Ik mag toch aannemen dat er meer achter steekt dan eenmalig 2000 euro geven voor trainingen....

Bovendien, als je dan zo nodig wilt promoten dat je talenten sponsort, dan zou je je juist sterk moeten maken voor diegenen, die het financieel minder hebben, toch?

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:13

laatst las ik in een artikel dat vincent voorn geweigerd had voor het talentenplan. hij vond dat hij ook zonder het plan het kon redden, dat het geld beter aan een nieuw talent kan worden besteed.

ik vind eigenlijk dat je maar twee jaar in het team mag zitten, daarna moet er weer kans zijn voor nieuwe talenten. dan krijg je ook niet elk jaar bijna hetzelfde team (met vb wéér vd vleuten jr...)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:20

Ik vindt het ook echt raar dat er geld gestoken wordt in mensen die er toch wel komen. Door onbekende ruiters met talent te steunen, kunnen ze op die manier in de picture komen, en van hun hobby misschien wel hun beroep maken. Nu blijven die talenten altijd niet ontdekt omdat ze nooit het geld hebben om een goed paard te rijden, en zichzelf in de picture te rijden. Met 1 jaar kan er al veel bereikt worden, in ieder geval een basis vanuit waar verder gewerkt kan worden.

Nu is het pas geld over de balk smijten... ze kunnen het zelf ook betalen, dus waarom??

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:27

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:19

Misschien zouden ze niet eens ruiters op hun eigen paard moeten gaan sponseren, dat schiet niet echt op. Maar wel ruiters de kans geven om op goede paarden hun kwaliteiten te laten zien. Juist daar gaat het om. Er zijn immers maar weinig topruiters die op hun eigen paarden rond rijden. Ik zou de Janneke de Vries en Pietje Smit juist wel eens op een grand-prix paard willen zien. Dan komen de talenten pas echt tot uiting (als ze er zijn)...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:24

amondi schreef:
viewtopic.php?f=29&t=276853&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=schiet+talentenplan+doel+voorbij

een paar jaar geleden kwamen we alk tot dezelfde conclusie, het is gewoon voor de Rabobank een sponsor feestje en met de namen van kinderen van... is het makkelijker scoren dan met pietje Smit of janneke de vries met haar getalenteerde fjord....

Dus eerst zelf tonnen insteken en dan krijg je 2000 euro van de Rabobank!

Dan vind ik persoonlijk dat de Rabobank het geen talentenplan mag noemen, noem het dan gewoon " Rabobank sponsort de aankomende toppers van hippisch Nederland" of zoiets Haha! (Ik win nooit met slagzinnen, jullie zien wel waarom)

Maar nu wordt het maskertje voorgehouden dat de Rabobank zich inzet voor de talenten van Nederland, terwijl het slechts het leuk in de picture brengen van de (sub)toppertjes van morgen! Niks mis mee, maar die facade, daar houd ik niet van.

En dat diezelfde subtoppertjes van morgen het geld gewoon afslaan, zegt mij ook al genoeg. Vraag is wanneer Rabobank het zelf eens gaat inzien? Niet snel denk ik, zo inschattend... het typetje Jochem de Bruijn was ook MEER dan vervelend, en die hebben ze toch -tig commercials laten doen Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:28

Jochem is ook al vervangen. Tong uitsteken

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:34

Sjoert schreef:
Jochem is ook al vervangen. Tong uitsteken

Gelukkig wel ja..... maar je zult de mensen eens de kost moeten geven die ECHT denken dat hij met zn vriendin in Zweden is gaan wonen Tong uitsteken
Maar goed, dat is hetzelfde slag volk dat denkt dat de bedrijfsleider van de AH reclame ook ECHT een bedrijfsleider is van de AH....
Haha!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:42

Barmat schreef:
amondi schreef:
viewtopic.php?f=29&t=276853&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=schiet+talentenplan+doel+voorbij

een paar jaar geleden kwamen we alk tot dezelfde conclusie, het is gewoon voor de Rabobank een sponsor feestje en met de namen van kinderen van... is het makkelijker scoren dan met pietje Smit of janneke de vries met haar getalenteerde fjord....

Dus eerst zelf tonnen insteken en dan krijg je 2000 euro van de Rabobank!

Dan vind ik persoonlijk dat de Rabobank het geen talentenplan mag noemen, noem het dan gewoon " Rabobank sponsort de aankomende toppers van hippisch Nederland" of zoiets Haha! (Ik win nooit met slagzinnen, jullie zien wel waarom)

Maar dan is het toch juist een talentenplan?? een plan waardoor talenten kunnen laten zien wat ze in zich hebben??

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:46

nee, talenten gaan door naar een talentendag( kosten zelf betalen) en dan blijken daar de gevestigde namen te worden uitgekozen, aangevuld met een paar trainingen, voor een paar geluksvogels, bij een subtopper! Vervoerskosten e.d natuurlijk weer zelf te dragen. Daarna: doodse stilte!

En de kinderen van.... die krijgen een foto op de KNHS site! En de rest!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:01

Amondi - spreek jij uit ervaring of zo?

suzana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:06

En zo blijft het paardrijden dus altijd een elitesport...

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:23

Sjoert schreef:
Maarrr zou zo'n talentje wel aan de top komen wanneer ze maar eenmalig worden gesteund?
Als je ouders niet de financiele middelen hebben om je de eerste jaren compleet te steunen, wordt het volgens mij alsnog moeilijk.

Ik kan zo een paar mensen opnoemen die echt een boel talent hebben en die zich in een jaar voldoende in de kijker kunnen rijden om daarna zat paarden te rijden te hebben. Ze hoeven niet meteen een GP paard onder hun kont te hebben... als het begin er maar is. Er zijn goede ruiters genoeg die maar B en L paarden van de plaatselijke handelsstallen blijven rijden en zo nooit verder komen. Terwijl ze met dat kleine beetje extra publiciteit en geld wel de betere paarden te rijden zouden kunnen krijgen.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:01

Mocht Voorn echt geweigerd hebben, helemaal top van hem.
De heren springtalenten hebben idd in De Hoefslag een aantal weken geleden aangegeven dat het een wat hun betreft overbodig initiatief is, wat ik dan weer typerend vind is dat ze er wel graag bij willen blijven. Toon dan karakter net als Voorn en gun die (voor hun) peanuts aan iemand die er wel echt wat mee kan.

Die Jack Ansems heb ik overigens 4 dagen zien (los)rijden afgelopen weekend en volgens mij verrekt hij nu al van de rugpijn tijdens het rijden op zijn VDL-toppers en brengt hij er met toch niet echt slechte paarden weinig van terecht, moet nog zien of dat het echt wat wordt met hem. Daarentegen loopt hij met een hele vervelende uitstraling mensen van een tribunetrap af te duwen die voor hem lopen omdat ze opzij moeten voor hem.

Als je echt talent hebt, ga bij een stal werken en zorg dat je opvalt door echt goed te rijden en vooral hard te werken, dan krijg je steeds betere paarden en kun je je echt ontwikkelen zoals Thamar Zweinstra, zusjes Nijpjes, Gal, Daniel Deusser, broertjes Schroder, Dubbeldam, Raymakers sr, Lansink en enz.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:21

Barmat schreef:
En van vooral zo iemand als Dominique Fillion - ooit eens een interview in BIT van gelezen - wat een arrogant en verwend wicht is dat zeg! Op de vraag of het talentenplan niet beter het geld kon besteden aan onbekend talent (zoals IK het dus graag zou zien) antwoorden deze griet dat ze dat niet nodig vond, dat het beter besteed kon worden aan mensen zoals zij.... getverdemme, de arrogantie! Ook wilde ze niet lesgeven, ze reed liever de hele dag... *zucht*

Nee, dat hele talentenplan mag van mij de prullenbak in!!!

en nee, ben niet jaloers (want die opmerkingen komen er vast) Lachen

Vraag het me toch af: hoezo jaloers Rolleyes

Blijkt wel weer hoe goed je sommige mensen kent Barmat Nagelbijten / Gniffelen Dominique weet gewoon wat ze wil en dat heeft niks met arrogantie te maken en ze heeft er de mogenlijkheden voor om dat te doen, mede dankzij de rabobank.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:48

Ik ben te lui om alles te gaan quoten, dus ik maak gewoon een verhaaltje van.

Het heet inderdaad talentenPLAN, maarrrrrr het plan om de top te halen was er zowiezo, ook zonder de Rabo bank. Rabo houdt de rijk rijk door ze geld te geven voor trainingen. De ouders kunnen het anders ZAT financieren allemaal. Kijk naar die paarden, dat zijn echt geen €10.000 euro paarden hoor, je mag echt in hogere bedragen gaan denken.

Maar toch, het 'pad' naar de top is al voor deze 'kinderen' uitgestippeld, dankzij de ouders. Hoezo moet Rabo het nog makkelijker voor ze maken?

Het zijn gewoon rijkluiskindtjes, klaar.

Jaloezie is als jij jezelf graag in hun schoenen zien, ik kan dat niet echt zeggen van mijzelf. Ik ben ontzettend blij met mijn leven zo, maar soms is het gewoon niet eerlijk, want er loopt zat andere 'kinderen' (hiermee bedoel ik zeker niet mezelf) rond die ook erg goed kunnen rijden, die wel een echt TALENT hebben! Een goed paard hebben met veel aanleg betkent niet meteen dat je zelf een talent hebt.

Ik gun het ze allemaal van harte, maar het feit is dat ze 'er' ook zonder de Rabo makkelijk kunnen komen. Als Rabo nu ging richten op de mensen die er niet zonder Rabo makkelijk kunnen komen, zou het al een stuk eerlijker/toegangelijker zijn voor de rest.

Ik heb ook de interview met Dominique gelezen. Tja aroogantie kan ik het niet echt noemen, zij weet gewoon niet beter. Ze weet dat zij goed haar paarden (+ andere goed paarden die ze onder haar kont krijt) kan rijden, en dat ze nooit om hoeft te kijken wat geld betreft. Ze loopt er niet echt mee te koop, maar voor haar is het gewoon normaal. Want ook de mensen met wie ze om gaat (topsporters) hebben zo'n beetje hetzelfde leven. Normaal dus, maar niet echt.

Ach ja. Laat ze lekker.
Ik ben het wel mee eens met daniella74; Als je echt talent hebt, ga bij een stal werken en zorg dat je opvalt door echt goed te rijden en vooral hard te werken, dan krijg je steeds betere paarden en kun je je echt ontwikkelen zoals Thamar Zweinstra, zusjes Nijpjes, Gal, Daniel Deusser, broertjes Schroder, Dubbeldam, Raymakers sr, Lansink en enz. Als daar echt je passie ligt, kom je er wel. Mijn passie ligt daar zeker niet, het spreekt me ook totaal niet aan, moet ik zeggen.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:13

hoe hard denk je dat alle ruiters ervoor moeten werken Knipoog als je zelf geen talent hebt kom je niet ver...

celintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:36

Oh mijn god, mensen toch...
Dressuur werkt zo, dat staat vast.
Laat iedereen lekker doen enlaten waar hij zin in heeft. Iedereen die commentaar heeft kan zelf wel eerst gaan laten zien hóé GE-WEL-DIG ze wel niet zijn ... Pfoeh.. doe toch niet zo moeilijk en ga zelf "ff" Grand Prix rijden! Pfff...

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:39

celintjuh schreef:
Oh mijn god, mensen toch...
Dressuur werkt zo, dat staat vast.
Laat iedereen lekker doen enlaten waar hij zin in heeft. Iedereen die commentaar heeft kan zelf wel eerst gaan laten zien hóé GE-WEL-DIG ze wel niet zijn ... Pfoeh.. doe toch niet zo moeilijk en ga zelf "ff" Grand Prix rijden! Pfff...

Ik geloof dat alles wat hier gezegd wordt jou een beetje ontgaat he? Ach gut

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:40

maar kunnen lezen is geen eis voor het RTT toch Knipoog

celintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:40

Hoezo dat dan? Als iedereen zo dom gaat doen over dat ze zelf die 2000 euro willen, ga zelf eerst laten zien wat jekan, kan dat financiëel niet heb je pech. Je moet blij zijn dat je ouders een of meerdereponys voor je kopen/verzorgen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:42

dat werd absoluut niet gezegd *LOL* Het gaat erom dat de verkeerde talenten gescout worden, niet of ik dat geld zelf zou willen. Ik ben al iets te oud voor het RTT en ik betaal mijn eigen trainingen wel.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:42

celintjuh schreef:
Als iedereen zo dom gaat doen over dat ze zelf die 2000 euro willen...

Quote dat eens voor me? Lachen

Edit: Lielle, wij begrijpen elkaar Haha!