Zadeldiefstal bij manege en pensionstal in Enschede

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Irene2

Re: Zadeldiefstal bij manege en pensionstal in Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 15:36

niet erg fijn.. Verward wat moeten ze toch met die zadels..

maar inderdaad iedereen in de buurt de zadels goed opbergen Lachen

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:28

Lowara schreef:
ben erg benieuwd welke kennissen nu geen zadels meer hebben. ken van beide stallen veel mensen.
Maar jeetje zeg, dit komt we steeds dichterbij! Hopen dat men zo slim is om ervoor te zorgen dat ze goede beveiliging krijgen,want gegarandeerd dat binnen een paar maanden de dieven weer terug komen om alle nieuwe zadels te stelen

Beveiliging zegt niets, op die stal ik Boekelo (waar niet alleen 3 zadels, maar ook veel dure bitten/hoofdstellen zijn gestolen) liep een hond, en de zadels lagen in een schuur wie beveiligd was, en binnen die schuur lagen ze nog in een kast wie ook beveiligd was.

Wat een trieste mensen wie dit doen!

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:13

het komt steeds dichterbij.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:49

claudia23 schreef:
jemig...Dat is zowat naast de stal waar sjors staat...Daar schrik ik van..

hey ja idd wij staan er erg dicht bij in de buurt!brrr...

Marloes3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:08

Suziej schreef:
Lowara schreef:
ben erg benieuwd welke kennissen nu geen zadels meer hebben. ken van beide stallen veel mensen.
Maar jeetje zeg, dit komt we steeds dichterbij! Hopen dat men zo slim is om ervoor te zorgen dat ze goede beveiliging krijgen,want gegarandeerd dat binnen een paar maanden de dieven weer terug komen om alle nieuwe zadels te stelen

Beveiliging zegt niets, op die stal ik Boekelo (waar niet alleen 3 zadels, maar ook veel dure bitten/hoofdstellen zijn gestolen) liep een hond, en de zadels lagen in een schuur wie beveiligd was, en binnen die schuur lagen ze nog in een kast wie ook beveiligd was.

Wat een trieste mensen wie dit doen!

welke stal in Boekelo gaat dit over als ik vragen mag?

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 08:52

waar blijven al die zadels toch..
je leest het zoveel allemaal zadels gestolen zou dit echt allemaal in nederland blijven of naar het buitenland

echt laf dat mensen niet van elkaar spullen af kunnen blijven!

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:43

Marloes3003 schreef:
welke stal in Boekelo gaat dit over als ik vragen mag?

Het is geen pensionstal, maar een particuliere stal met alleen maar 'eigen' paarden. Lachen

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:45

pff ja wij staan afgelegen op een boerenweg maar ook bij ons zitten snachts de kasten op slot,
maar als ze ook het lef hebben de kasten los te breken , pff
maar wonen er geen mensen bij die maneges ?
die moeten toch wat horen ?
wij hebben er twee honden rondlopen , maar die gaan de nachten naar binnen maar zodra er maar iets vernomen word door die twee slaan ze gelijk aan ,
maar lijkt me ook een eng idee zometeen staat je stal in de fik en hebben ze het niet door brrr ,
hoop dat ze de zadels weer vinden de gedupeerde moeten internet maar goed in de gaten houden lijkt me ?
succes in ieder geval voor de gedupeerde

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:55

spetter04 schreef:
pff ja wij staan afgelegen op een boerenweg maar ook bij ons zitten snachts de kasten op slot,
wij hebben er twee honden rondlopen , maar die gaan de nachten naar binnen maar zodra er maar iets vernomen word door die twee slaan ze gelijk aan ,
maar lijkt me ook een eng idee zometeen staat je stal in de fik en hebben ze het niet door brrr ,
hoop dat ze de zadels weer vinden de gedupeerde moeten internet maar goed in de gaten houden lijkt me ?

Die stal ligt aan een straat, maar op dar erf zelf wonen geen mensen.
Daar liep ook een hond, en die heeft niets gehoord, heel appart. Nagelbijten / Gniffelen

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:41

//
Bericht gewist..
Laatst bijgewerkt door _Evanne op 26-03-07 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:45

spetter04 schreef:

Bij sommige manege/stallingen kunnen ze ook via de weides naar binnen komen.. Dus dat maakt het dan al wat makkelijker.. Of ze vinden wel 'n andere manier om ongemerkt binne te komen..

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:50

Vorige week hebben ze het bij mijn over buurman geprobeerd.
Hij heeft een pension stal waar niemand bij woond. Hij ging rond 11uur s'avonds nog even voeren en zag toen 2 mannen met kruiwagens lopen. Toen ze hem zagen zijn ze over het land weggerend. Mijn buurman heeft toen alles na geken en bijna alle kasten zijn open gebroken. Sommige zadels lagen al in het land. (waar schijnlijk om ze later die avond met de auto op te halen).
Ik vind dit best eng maar mijn zadels liggen bij mij in de garage. Dus als het goed is komen ze daar niet.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:31

net meer neiuws gehoord erover. verschillende clubgenootjes zijn hun Stubben zadels kwijt. waaronder een stel bijna nieuwen van ongeveer 2000 euro per stuk. de meeste mensen hebben geen verzekering en moeten nu dus uit eigen zak weer een ander zadel aanschaffen.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:53

Dat is echt balen zeg Lowara!
Bij die stal in Boekelo ging het ook allemaal om Prestige Paris zadels. Nagelbijten / Gniffelen

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:37

Nou dan weten ze ook wel wat ze moeten hebben en waar ze ze kunnen vinden.
Vind het echt heel erg voor ze!

CoCoCharnel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:55

Was bij mij op stal :S

Echt erg, vrijwel alle zadelkasten opengebroken en ontwricht en er waren ergens achter 2 zadels terug gevonden waar ze waarschijnlijk de zadels verzameld hadden. Verder hadden we bandensporen gevonden...maar veel meer dan lege zadelkasten, kappotte sloten en bandensporen hadden ze niet achtergelaten...

Ik geloof dat het 17 zadels waren...

Maarja...ben bang dat ze mss nog wel terug komen... :S

Marloes3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:26

Suziej schreef:
Dat is echt balen zeg Lowara!
Bij die stal in Boekelo ging het ook allemaal om Prestige Paris zadels. Nagelbijten / Gniffelen

Maar bij wie was dat dan? Mag anders ook wel per pb hoor Lachen zoveel stallen zijn er niet in Boekelo...

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 07:19

Nou daar gaat je zadel! Moet er niet aan denken Nagelbijten / Gniffelen

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:33

Ze zijn ook al in de achterhoek aktief.
Bij ons op stal zijn ze ook geweest en van mijn verzorgpaard en het pensionpaard zijn ze ook mee genomen.
Tevens hebben ze daar ook nog 3 fietsen mee genomen en een kettingzaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:34

Nacht van zondag op maandag zijn er circa 15 zadels gestolen bij ons op stal. Ze hebben ALLES opengebroken (deuren, zadelkamers, zadelkasten) en daarna de duurste zadels meegenomen...

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:42

Nouks schreef:
Nacht van zondag op maandag zijn er circa 15 zadels gestolen bij ons op stal. Ze hebben ALLES opengebroken (deuren, zadelkamers, zadelkasten) en daarna de duurste zadels meegenomen...

Het staat op de voorpagina. Hier. *klik
Niemand die iets heeft gehoord of gezien? Hangt er een camera iod?
Wat was de waarde van alle zadels?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:44

Er hangt geen camera, maar het is wel duidelijk hoe ze gekomen zijn, waar ze langs zijn gegaan, waar hun auto heeft gestaan etc. Waarde totaal weet ik niet, ik ben nog niet op stal geweest, weet alleen dat ze de ca. 15 duurste zadels hebben meegenomen die ze konden vinden. Er zit alarm in de zadelkamer van de eigenaresse, maar die hebben ze helaas over het hoofd gezien (of ze wisten dat er alarm zat, kan ook).

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:50

Laat ik mijn zadel dan maar elke keer mee naar huis nemen, misschien moet ik het paard ook maar in onze tuin van 6 bij 5 stallen. Dit is toch te zot voor woorden? Kennelijk is er goede handel in gestolen zadels.

Het zal voor de maneges ook een les zijn, meer beveiliging op de stal. Het draait steeds meer om veiligheid in deze maatschappij.

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 18:41

Echt niet normaal,
Gelukkig hier in de buurt zover ik weet geen last van.

Als ik een zadel heb wordt het elke x mee naar huis nemen want waar ik het anders moet laten zit geeneens een deur voor;)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:24

Dit is echt niet leuk meer! Ze zijn hier "aardig" bezig in de buurt. aangezien ik vaak op de fiets naar paard ga, kan ik mijn zadel niet steeds mee naar huis nemen. Ik moet een aardig stukkie fietsen en het zadel op je stuur leggen vind ik niet zo veilig en handig fietsen. Gelukkig heb ik geen duur merkzadel, maar toch. ik hoorde vandaag iemand vertellen dat ze een deel van de bende hadden opgepakt, maar of dat echt waar is.....???? Maar volgens mij moet er ook een keer iemand op stal komen kijken wat voor zadels er liggen, hoe het spul is afgesloten en opgeborgen en hoe de beveiliging is. Anders weten ze toch niet wat ze mee moeten jatten en wat kan blijven hangen. En hoe ze binnen moeten komen. Volgens mij moet er in de gaten worden gehouden wie er op het erf rondloopt en of ze er wat te zoeken hebben of niet. Bij ons op de manege lopen tuurlijk zat ouders, maar mensen die gewoon komen kijken hou ik wel effe in de gaten. Vreemd volk zogezegd. En als er een vreemde auto over het erf rijdt, kijk ik ook wel even. Je wordt hier aardig gestrest van.