Gedenkteken voor overleden paard mag blijven staan

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wicked2016

Re: Gedenkteken voor overleden paard mag blijven staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 08:53

sammie_44 schreef:
Hmm.. Ik vind het onzin hoeveel ophef erover gemaakt wordt, maar overdreven vind ik het wel, dat is persoonlijk natuurlijk, ik ben ook een ontzettende paardenliefhebber, maar.. nja, het is en blijft een dier, je kan er niet op dezelfde manier 'van houden' als van een mens. Ik vind 'houden van' bij dieren ook niet erg toepasselijk, je geeft er waarschijnlijk om, maar houden van gaat bij mij te ver.
Houden doe je van een mens.

Sorry Maar ik vind dit een belachelijke opmerking

Dan ben ik toch wel heel erg ziek hoor Haha!

Als al ziet hoe heel bokt kan meeleven met een paard van iemand anders. Omdat de bokker hier weten waar hun hart zit voor paarden. Ik vind het behoorlijk oppervlakkig van jezelf...

ontopic: Dat je zelf op den duur wetten gaan zetten op een gedenk teken pffffff
Ik ben blij dat hij mag blijven staan! Aangezien er nog een grasberm -fietspad - grasberm is voor je de weg bereikt valt het toch niemand lastig?? Mij in ieder geval niet!

Jammer dat ze haar paardje op die manier moest verliezen Verdrietig

Wilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 09:07

sammie_44 schreef:
Hmm.. Ik vind het onzin hoeveel ophef erover gemaakt wordt, maar overdreven vind ik het wel, dat is persoonlijk natuurlijk, ik ben ook een ontzettende paardenliefhebber, maar.. nja, het is en blijft een dier, je kan er niet op dezelfde manier 'van houden' als van een mens. Ik vind 'houden van' bij dieren ook niet erg toepasselijk, je geeft er waarschijnlijk om, maar houden van gaat bij mij te ver.
Houden doe je van een mens.

Er zijn mensen die wel op die manier om hun paard geven! Ik hou ook zeker van mn paard en zou niet meer zonder kunnen. Als het mijn paard was geweest had ik er ook iets neer willen zetten!

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 09:16

Och gossie, dat is echt dicht bij! Ik ben blij dat het mag blijven staan. Ik denk wel als ik met mijn paard de straat uitrij en er langs kom dat ik er nog lang aan zal denken...

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:23

Ik vind het ook een boel ophef.
Maar niet alleen een gedenkteken voor een paard. Helemaal die voor mensen.....Ze staan overal langs de weg. Vallen bijzonder op en leiden je af als je aan het stuur zit. Het is in mijn ogen meer een iets wat hooguit zorgt voor nog meer gedenktekens langs de weg. Bestuurder afgeleid door gedenkteken en zichzelf dood gereden tegen boom....zoiets.
Natuurlijk is ieder verlies een tragedie en mensen mogen op alle manieren rouwen. Maar naar mijn idee zijn hiervoor begraafplaatsen e.d. Niet iedere openbare weg.
En mensen en dieren vind ik hierin gelijk staan. Een dier kan denk ik soms nog meer betekenen dan een mens.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:20

Ik vind het een beetje raar, Tuurlijk is het heel erg, maar dan moet er voor elk konijn/egel/hond/kat een gedenk teken komen?
Dan staat het wel erg vol hoor!
Beter een gedenk teken in de wei, in de vorm van een boom ofzo, stroom er overheen, en zorgen dat het uitgroeit tot een mooie schaduwrijke boom die heel oud word! waar de paardjes ook plezier van hebben!

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 17:35

katiavl schreef:
Super, maar ben wel bang van het zinnetje hoelang het er mag blijven staan. Ben benieuwd

Ik hoop lang. Lachen