Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleenn schreef:Maar als paarden samen in de wei kunnen is het wel heerlijk voor hun natuurlijk!
Shanna16 schreef:karoliena schreef:Shanna16: Haha die weten niet wat ze meemaken dan
Nee dat bedoel ik maar!
Die worden enkel aan de hand gestapt enz.
vera23 schreef:Nou als mijn paard later super goed wordtblijft ze nogsteeds op de wei staan hoor
nou ja mocht ze een schop krijgen dan slaan we een wedstrijdje over.... maarja zo denk ik er over
katchina schreef:Ik vind het alleen belachelijk dat paarde-gedrag persé wetenschappelijk vastgesteld moet worden.Eerder kunnen mensen er niet van overtuigd worden dat natuurlijk gedrag is zoals het hoort te zijn en iedereen weet donders goed dat paarden niet alleen kunnen zijn.Je hoeft er maar een paar bij elkaar te zetten en te kijken naar ze,dan weet je genoeg.
Verder blijven paarden een persoonlijks voorkeur voor elkaar onderling hebben,dus ze zullen allemaal anders reageren onder dezelfde omstandigheden.
Hermesdeux schreef:Ik vind het terecht dat er aandacht wordt besteedt aan de fysieke contacten van een dier. Alleen vind ik niet dat je het in een wet op kan nemen dat iedereen verplicht 2 paarden moet houden. Stel dat er bijv. maar geld is voor 1 paard oid, dan zou het bij een heleboel mensen dus niet kunnen. Daarbij komt dat wanneer er geen tijd/geld voldoende is, er paarden tekort gedaan gaan worden.
Mijn paard staat ook alleen en vermaakt zich opperbest met zijn schapenvriendjes. Ik blijf er bij dat contact tussen paarden veel beter is en wanneer dit kan ook gestimuleerd zien, maar ik heb geen tijd en geen geld om 2 paarden te onderhouden, en meer mensen met mij. Op deze manier heb ik een tussenoplossing gevonden, zodat hij toch niet alleen staat en wel wat heeft om mee op te trekken (ze lopen altijd samen of kroelen elkaars neus)
karoliena schreef:Die van mij heeft ook een blessure gehad door een ander paard, maar goed is het risico van het vak vind ik
vera23 schreef:karoliena schreef:Die van mij heeft ook een blessure gehad door een ander paard, maar goed is het risico van het vak vind ik
Ben ik het mee eensze moeten wel een beetje "paard" blijven ... voor mij is mijn paard evenveel waard als dat salinero misschien is... of nog wel meer... dus ja hoe duur je paard dan ook is hoeft niks uit te maken gaat niet om het geld...
Gloriantjee schreef:Ik ben het wel eens alleen... Waarom kijken ze ook niet naar het welzijn van koeien varkens kippen etc. ??? Die leven dan wel samen maar ze worden met zijn allen in een klein hok/kooi neergezet. Dat is toch ook zielig!
karoliena schreef:roosje: Als je geen ruimte hebt voor een tweede of geen geld zal je een weiland moeten zoeken met een maatje of op een pensionstal moeten gaan staan.
Over die blessures, als een paard niet eens meer paard mag zijn omdat hij misschien eventueel een ernstige blessure kan oplopen kan je net zo goed stoppen met rijden want dan kan er ook wat gebeuren.
Machie schreef:een hengst kan toch best met een ruin in de wei lopen?