Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maartje_h

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:20

verschrikkelijk zeg
veel sterkte voor hem en de ouders

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:21

Armani88 schreef:
Wat een slechte manege, dat is ten strengste verboden op maneges vooral als die aanstaat !!
en de molen stond blijkbaar aan, kvind dit een erge fout van de manege !!

jij weet hier niets over te zeggen, misschien was hij heel goed afgesloten maar "luisterde" het kind niet, of speelde verstoppertje en dacht zich mooi hier achter kunnen verstoppen, het is de fout van de ouders om die kindjes niet in de gaten te houden op de manege.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:22

dees_daan schreef:
Armani88 schreef:
Wat een slechte manege, dat is ten strengste verboden op maneges vooral als die aanstaat !!
en de molen stond blijkbaar aan, kvind dit een erge fout van de manege !!

je weet niet eens wat er gebeurt is, jij oordeeld wel heel snel vind ik

hoe wil je anders je verwonden aan een molen ?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:23

Gruwelijk hoor, ik hoop dat dit joch er weer bovenop komt!

Wakkert wel weer de discussie aan van kinderen op een manege. Ook bij ons levert dat regelmatig zeer gevaarlijke situaties op maar probeer er maar eens iets van te zeggen, dat wordt je niet in dank afgenomen.

Mooi voorbeeld wat recentelijk gebeurd is:
Stalgenoot denkt stro te gaan pakken en hoort het gejoel van meerdere kinderen al van verre. Loopt naar stro opslag en ziet kind van jaar of 9 op de strobalen staan, vierhoog (balen van ruim 100 kilo) met een strop van stro touw om zijn nek! Waarop de stalgenoot begint te roepen waar ze in vredesnaam mee bezig zijn en of ze wel helemaal wijs zijn. Lachend kreeg ze als antwoord dat ze Galgje aan het spelen waren.......

Stalgenoot is naar kantine gelopen om diverse ouders te waarschuwen maar werd vervolgens gewoon weer zoals altijd de deur uitgewerkt met een paar dooddoeners dat het allemaal wel mee zou vallen.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:25

Zo dat is naast onze stal.. klinkt lekker zeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:28

Armani88 schreef:
dees_daan schreef:

je weet niet eens wat er gebeurt is, jij oordeeld wel heel snel vind ik

hoe wil je anders je verwonden aan een molen ?

fout van de manege? hoe weet je dat, was je erbij? nee, dus kan je er niet over oordelen, als er een ongeluk gebeurd met een auto of fietser, dan zeg je toch ook niet, oh wat een fout, had diegene maar beter uit moeten kijken, of iemand krijgt een trap van een paard, zo wat een fout, niet goed opgelet zeker.. een ongeluk zit in een klein hoekje...

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:30

mijn mening en daar blijft hij bij of jullie nu gaan zeuren of niet trouwens en loopmolen hoord goed omheind te zijn !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:33

Ontzettend erg voor het jongetje.
Ik hoop dat hij er weer helemaal bovenop komt.

Maar dit is wel een voorbeeld van het topic wat gaat over kinderen bij paarden.
Het is op een manege of pensionstal geen speeltuin met veilige speeltoestellen.
Ook paarden zijn nooit te vertrouwen.
Ik hoop dat het ongeluk van dit jongetje niet voor niets is geweest en dat ouders nu echt eens gaan beseffen dan kinderen op een manege geen sec alleen mogen zijn.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:34

daffodil schreef:
Mooi voorbeeld wat recentelijk gebeurd is:
Stalgenoot denkt stro te gaan pakken ....

jesus, wat ontzettend eng man! Schrik me kapot hier, 'galgje spelen' levensgevaarlijk

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:34

jeetje..ja.... ik hoorde overal sirenes vandaan komen.. krijg dan altijd beetje een naar gevoel.
Maar dat zoiets ff zo dichtbij gebeurd op dat tijdstip was ik een paar minuten lopen daarvandaan.. een vriendin van mij vertelde het vanavond op msn.. een stalgenootje van haar (15 jr) had alles zien gebeuren en vertelde het in de details, brr.. wat een verhaal!!! Hoop dat het mannetje er snel weer boven op is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:36

maar er moet wel een ingang inzitten, anders kunnen de paarden er ook niet in, je weet gewoon niet wat er gebeurd is, het is en blijft verschrikkelijk... ik ben het wel eens met RK, kinderen horen daar niet alleen rond te lopen

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:36

Armani88 schreef:
mijn mening en daar blijft hij bij of jullie nu gaan zeuren of niet trouwens en loopmolen hoord goed omheind te zijn !!

ik vind wel dat je een punt hebt, maar ook vind ik het vooral van de ouders slecht. De meeste mensen beseffen niet dat een leven van een klein kind binnen een mum van tijd over kan zijn, ook vind ik de meeste ouders erg relaxed als het gaat om kinderen die nog geen zwemdiploma hebben, maar die wel eventjes op hun zusje van 2 moeten passen die bij de vijver aan het spelen zijn terwijl ze zelf 4 zijn. Kortom, manege's en pensionstallen zijn gevaarlijk, zoals Runningkawa al zegt, leg de fout bij de ouders.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:37

waarom moet er altijd iets gebeuren voor dat ouders en kinderen luisteren

1 hoe komt een kind van 7 in gods naam in zo ding
2 wat doet dat kind in gods naam alleen op dat terein als je kind er al naar wijst moet je er als ouder wat van zeggen als zo gevaarlijk is
3 vind het gewoon eeen hele dome en grote fout zo wel als ouder als mange eigenaar

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:42

volgens mij was het een ijzeren stapmolen die in het midden aangedreven word. moest ook wel lachen om het verhaal: als paaren gewassen zijn.. denk dat iemand verteld heeft dat een stapmolen is om een paard droog te stappen Haha! (na 't werk)
Trouwen 't is idd de stal van frans de jong, deze manege is afgelopen week verkocht en word afgebroken... dus of de manege nu een slechte naam krijgt?! --> hij word toch al afgebroken, opgekocht door de manege.

Ik las al eerder in dit topic dat het kind meerdere malen gewaarschuwd was.. en als de ouders hem dan laten gaan er nietbij zijn of hem zo laten lopen....... dan kunnen er ongelukken gebeuren. ik kan me even niet goed herinneren wat voor molen 't was/is.
Laatst bijgewerkt door marfiek op 18-03-07 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:42

afschuwelijk, dit zal wel het een en ander ten gevolge hebben voor de andere manege's en stallen die zon ding hebben staan. Een aantal regels met betrekking tot de veiligheid van die dingen zou wel eens mogen. Jammer dat het eerst zo fout moet gaan.
Maar inderdaad onvoorstelbaar wat zon jongen deed in het midden van die molen. Hoewel ik er in kan komen dat een roekeloos jong kind het ziet als een interessant speeltoestel....

Lauwsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:43

arm jongentje....snap ook niet hoe zoiets kan gebeuren....

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:47

Arm jongetje..
Beterschap Ach gut

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:49

kinderen zijn kinderen en die kun je niet aan je been binden Rolleyes om ongelukken te voorkomen moeten ze een landelijk verbod instellen voor kinderen op maneges etc. dat is de enige manier.

héél sneu voor het ventje, ik hoop dat hij er weer bovenop komt! Ach gut

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:50

Ik hoop voor het jochie dat hij er geen blijvende schade aan overhoudt...

Een manege is GEEN speeltuin!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:51

Voor dat jongetje moet het vreselijk zijn, ook al heeft ie niet geluisterd.
Mijn kind, nu bijna 10, faat zijn hele leven al mee, en zoals ik in eerdere topics heb gereageerd, heb ik hem altijd in de gaten gehouden en dingen geleerd. Nooit aan de bar of in de kantine gaan zitten met de boodschap, doe voorzichtig!
Er zijn bij ons wel kinderen van......Ik kom nooit vroeg in het weekend, maar dit weekend wel. Gister een klein mannetje los zien lopen en fietsen, dat ik dacht? Werd aangereden door een scooter die stapvoets op de parkeerplaats wegreed. Daarna liep met een schep op een hond te slaan. en vervolgens liep ie de stal in. Allemaal waar de vader op een paar meter vandaan bezig was. Hij speelde langs de bak, waar anderen misschien wel problemen door krijgen. Dan raak ik ook geirriteerd.
Vandaag, 2 meiden die gedumpt worden op woensdag en zondag. Gingen een paardje poetsen van een meid, die liever in de kantine hangt met andere jongere. Ik heb dat meisje paar keer gewaarschuwd, naar binnen de eigenaresse die dat maar storen vond in het hangen. En ben weg gegaan met de woorden.......Ik wil het niet zien, het zijn niet mijn kinderen en is niet mijn paard, misschien moet er maar eens iets gebeuren.
Uiteindelijk wel sneu, want een kind heeft de pijn, terwijl die echt niet de verantwoordelijkgheid zelf kan dragen. De ouders of degene die het toelaat moet dan de pijn maar eens voelen.

Ik ken stapmolens waarbij de binnenkant alleen bereikbaar is voor reperaties enzo. Maar aangezien deze als droger functioneerd misschien een ander model?

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:54

Arme jongen..
Gellukig is ie niet aan overleden of wat dan ook ..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:55

Mag niet uitmaken waar de molen voor gebruikt wordt, als de installatie correct is uitgevoerd, mag er niemand zonder meer bij het motorgedeelte kunnen komen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:57

HandtasJe schreef:
Arme jongen..

Hersenbeschadiging door zuurstofgebrek is ook niet niks...als het jochie daardoor de rest van zijn leven kasplantje blijft weet ik niet of de ouders daar zo blij mee zijn. Zelf zal hij er dan weinig van meekrijgen....

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 00:02

Cassidy schreef:
HandtasJe schreef:
Arme jongen..

Hersenbeschadiging door zuurstofgebrek is ook niet niks...als het jochie daardoor de rest van zijn leven kasplantje blijft weet ik niet of de ouders daar zo blij mee zijn. Zelf zal hij er dan weinig van meekrijgen....

Ja dat is ook wel weer waar.
Maar als ie straks weer gewoon (zonder iets er aan overgehouden heeft) door kan leven.
Dan is het wel beter dat ie het zoiezo heeft overleeft. Lachen Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel Knipoog

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 00:06

Wat een gespeculeer weer hier....
Niemand van alle reacties hier is er bij geweest, dus je kunt niet zeggen waar het aan ligt, of dat het slecht is van de manege of wat dan ook.
Ik heb de ervaring dat kinderen ook heel gemakkelijk even aan je aandacht kunnen ontsnappen en dat ze meesters zijn in het zich verstoppen (bijvoorbeeld) op rare plaatsen.
Ik heb zelf geen kinderen, maar heb jaren met kinderen (veelal probleemkinderen) gewerkt. Dan weet je dat dit soort dingen gebeuren.
Ik vind het heel erg dat hier best wel grove beschuldigingen worden geuit, zonder dat men weet wat er precies is gebeurd.
Pas als dat duidelijk is, kunnen er conclusies worden getrokken....en niet eerder...
En als er dan achteloosheid in het spel blijkt te zijn...dan mag er van mij ook heel hard wat van gezegd worden. Maar in dit stadium mag er niet zo worden gespeculeerd vind ik.