Albertine_N schreef:Dus 't paardennummer moet ook geschrapt worden?
ja paarden zijn toch ook dieren?

Ik vind het schandalig hoe er met die dieren word omgezeuld, gebeurt helaas niet alleen in circussen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Albertine_N schreef:Dus 't paardennummer moet ook geschrapt worden?

Citaat:Circussen stellen regels op voor gebruik dieren
Uitgegeven: 13 maart 2007 12:24
AMERSFOORT - De circussen in Nederland hebben zelf richtlijnen opgesteld voor dieren die er optreden. Met de regels willen ze een concrete stap maken op het gebied van het welzijn van (wilde) circusdieren, aldus de Vereniging Nederlandse Circus Ondernemingen (VNCO) dinsdag.
Ze komen hiermee tegemoet aan de groeiende kritiek van actiegroepen en enkele gemeenten op het gebruik van circusdieren.
De circussen hebben per diersoort regels opgesteld voor zaken als de grootte van het hok, het voedsel en de inspanningen in de piste. "We hebben het meest gekeken naar de natuurlijke omstandigheden van de dieren", aldus een woordvoerder van de VNCO.
Tijger
Trainers leren beesten alleen dingen die ze van nature ook al kunnen. "Zoals een tijger die door een hoepel springt. Een tijger kan in de natuur ook goed springen." Met een giraf hoef je zoiets niet te proberen, aldus de zegsman.
martichr schreef:Ik zie niet in waarom dit in de grondwet zou moeten... als er al een wet voor dierenrechten zou moeten komen zal een 'gewone' formele wet ook wel voldoende zijn.. met dieren in de grondwet stel je ze in zekere zin gelijk met mensen. Die hebben echter ook plichten.. komen er dan ook plichten voor dieren? zal wel niet..![]()
Het is voor een dier natuurlijk leuk als het rechten heeft.. maar hoe haalt het zijn recht?? Zal wel weer mensenwerk worden.. dus schiet je denk ik meer op met strengere dierwelzijnswetten die MENSEN verplichten om goed voor hun levende have te zorgen....
nb. Opvallend hoeveel goedgelovige mensen hier zijn die er klakkeloos vanuit gaan dat de Pvdd hun paardenhobby zal ontzien.. ze willen in ieder geval al de mogelijkheid creeren om er iets tegen te kunnen doen.. voor mij al een stap te ver.
... Hetzelfde geld dat niet altijd maar voorkomen kan worden dat iemand zijn dieren mishandeld. BounceBabe schreef:Eindelijk, hier zat ik op te wachten!
Als je een hart hebt stem je hiermee in!