Onvrede over Wassenaars paardenbeleid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Onvrede over Wassenaars paardenbeleid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:39

Ik kan me er zoooo kwaad om maken. Alle koeien wonen nu in loopstallen omdat dat economisch gunstiger is. Al dat weiland blijft nu onbenut, dus waarom geen paarden erin?

Het heeft allebei vier poten een kop en een staart Clown

Dit gaat echt nérgens over Gaaaap

Ze zouden weidegang juist moeten stimuleren!! (Ook voor koeien maar ja...)

indus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 23:15

En varkens!!! die arme beestjes krijgen nooit het daglicht te zien, laat staan frisse lucht, die beestjes horen ook weer op de wei

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 00:10

Als ik dit zo lees dan krijg ik echt de indruk dat ze gewoon alles wat maar met paarden te maken heeft weg willen hebben zodat de mensen die daar wonen allemaal een eigen golfbaan/wandelpad Pling kunnen hebben en dan niet bang hoeven te zijn dat ze een paard of koe in de wei zien. Nu geloof ik dat ze voor een koe minder bang zijn dan voor een paard want volgens de meeste trappen en bijten alle paarden en koeien stinken alleen maar. Ik wens juli veel sterkte daar en hoop dat julli goed blijfen protesteren want paarden horen nu eenmaal als het kan iedere dag in de wei en dat is volgens mij iedere keer weer een genot om naar te kijken.

LindsyImmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 10:00

Helaas... er is genoeg grond bij ons in de buurt om je paard op te zetten, maar de gemeente/duinwaterbedrijf heeft ze liever achter slot en grendel Boos!

Gisteren ben ik letterlijk weer eens verdwaald in Wassenaar, ze hebben weer wat verzonnen, om het een en ander dicht te gooien en dus kon ik de ingang naar Meyendel vanaf de Buurtweg niet meer vinden!

Toen ik uiteindelijk Meyendel had gevonden, kwam ik tot de conclusie dat sommige stukken ruiterpad er nu beter berijdbaar bij lagen, dan een tijdje terug. Maar die ene steile heuvel omhoog, moest ik nu naar beneden... pff... dat was even zweten! Met een stijf paard en steile heuvel af in diep zand, is geen pretje!

Wat ook leuk was gisteren, als je aan het eind van de Buurtweg naar rechts gaat, krijg je een breed zandpad, hier kan je altijd lekker draven, klein galopje maken (het zandpad ligt wél langs een behoorlijk drukke weg, dus niet echt handig voor beginners of paarden die snel nerveus zijn). Helaas... ik weet niet hoe op het idee kwam, maar waarschijnlijk zijn ze er met een tractor over gaan rijden toen het nat was... Gevolg: een pad vol geulen! Verdrietig Zeer vervelend om er zelfs overheen te stappen! Arme Im... die had zich helemaal verheugd op een galopje... we hebben het hele pad moeten stappen Ach gut

Gelukkig was het heerlijk weer, dat maakte alles wel goed. Maar goed... dus weer een bewijs van niet nadenken Knipoog