Horseball wellicht nieuwe discipline KNHS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gracefull

Re: Horseball wellicht nieuwe discipline KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:39

wij hebben dat ook best vaak gedaan in onze les
het is best wel leuk vind ik Haha!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:09

lijkt me leuk Ja

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:53

Stoer Cool Als ik dan met Wino dat doe heb je Ronalwiño Cool haha.

_xAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:05

Super! Het zou echt heel leuk zijn als dit gebeurd Haha!
Dan komen er hopelijk meer teams in Nederland.

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:27

LilianR schreef:
Stoer Cool Als ik dan met Wino dat doe heb je Ronalwiño Cool haha.

haha! Dan hebben wij eigenlijk de verkeerde pony's in ons team - Bonfire bijvoorbeeld

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:36

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:39

Ik vind het een rot sport. Als je het al onder de noemer "sport" moet zetten. Ik vind het maar een hoop getrek en gepluk in die paardenmonden. Ik ken maar weinig paarden die constant met de oortjes naar voren lopen als ze om worden getrokken en worden geschopt om sneller bij de bal te komen.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:56

mij lijkt het niet erg comfortabel voor het paard, en ruiter moet eeeergg lenig zijn!

toch lijkt het mij wel heel erg leuk om een keer te doen!

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:55

imke schreef:
Ik vind het een rot sport. Als je het al onder de noemer "sport" moet zetten. Ik vind het maar een hoop getrek en gepluk in die paardenmonden. Ik ken maar weinig paarden die constant met de oortjes naar voren lopen als ze om worden getrokken en worden geschopt om sneller bij de bal te komen.

misschien zijn bitloze hoofdstellen handig in deze sport

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:00

idd het lijkt mij ook niks.. sorry..

nog meer werk voor de knhs .. terwijl ze niet eens bij kunnen benen met de "startkaarten"

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:45

CoriienRN schreef:
idd het lijkt mij ook niks.. sorry..

nog meer werk voor de knhs .. terwijl ze niet eens bij kunnen benen met de "startkaarten"

Haha! Dat was ook het eerste waar ik aan dacht.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 01:05

imke schreef:

Helemaal mee eens!!!

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 01:35

Zaina schreef:
imke schreef:

misschien zijn bitloze hoofdstellen handig in deze sport

Hmm...
En hoe gaan we dat met die ruggen op lossen?
Vooral bij Horse Ball wordt veel gehangen en de ruiters hebben meestal een superscheve zit.
Tja hoelang zullen ze er nog van hebben totdat hun paarden versleten zijn?

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 09:56

Hoop inderdaad dat het geen officiele discipline wordt, ik vind het er behoorlijk paardonvriendelijk uitzien! Dat gehang en dat geruk en dat gepluk. Boos! Nee....brr van mij hoeft het niet

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:13

hns schreef:
Hmm...
Vooral bij Horse Ball wordt veel gehangen en de ruiters hebben meestal een superscheve zit.

Sorry hoor, maar hier is niks van waar Vork
Van Horseball krijg je juist een onafhankelijke zit !

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:13

Urose schreef:
hns schreef:
Hmm...

Sorry hoor, maar hier is niks van waar Vork
Van Horseball krijg je juist een onafhankelijke zit !

Ik heb bij een horseballmatch nog nooit een ruiter gezien die recht zat.
En als dan kon je er maar een of twee eruit pikken.
Ook dat geklouter op die ruggen om de bal te pakken, zeker niet goed voor de rug.

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:04

sambagirl schreef:
Hoop inderdaad dat het geen officiele discipline wordt, ik vind het er behoorlijk paardonvriendelijk uitzien! Dat gehang en dat geruk en dat gepluk. Boos! Nee....brr van mij hoeft het niet

hohoho. jongens echt serieus... laten we even naar dressuur en springen kijken. dat is echt goed voor onze paarden... NOT!!!! iedereen hangt ervanalles aan om zogenaamd het paard naar beneden te rijden... weet je hoe weinig mensen werkelijk echt goed dressuur rijden! weinig!!! peesproblemen bij de spingers, rugproblemen, afgekeurde paarden van 15 doordat ze jaren lang verkeerd gereden zijn dressuurmatig!!!
echt jongens kijk es om je heen er oordeel dan. ik neem aan dat de paardjes niet elke dag uren lang gebruikt worden voor horseball. en dat is wel zo met dressuur. juist leuk zo afwisseling dan weeeeer die oefeningen.... lekker een beetje rennen met je pony vriendjes!

sorry dat ik dressuur en spingen nu zo zwart maak en alles en iedereen over 1 kam scheer. maar afwisseling is belangrijk voor paard en mens en dan is horseball een leuk alternatief toch?!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:02

Ik heb vandaag ook een demo gezien van horsebal. Alle paarden hebben een vaste martingaal, en de stijgbeugels zijn onder de buik verbonden met elkaar. Als je ziet wat voor druk er telkens op de doornuitsteeksels komt als een ruiter helemaal opzij hangt om de bal van de grond te pakken.

Ik zag veel geruk en gepluk aan teugels en erg veel gepor van sporen (er reed er slechts een zonder sporen). Van een ruiter brak zijn spoor...

Totaal paardonvriendelijk, dus waar kan ik de petitie tégen tekenen? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:23

PeruaansePas schreef:
Totaal paardonvriendelijk, dus waar kan ik de petitie tégen tekenen? Tong uitsteken

Mee eens. Als mensen het leuk vinden om een balspel te doen, laten ze dat dan vooral doen, maar dan graag zònder paarden.

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:12

PeruaansePas schreef:
Mee eens. Als mensen het leuk vinden om een balspel te doen, laten ze dat dan vooral doen, maar dan graag zònder paarden.

zonder paarden een balspel doen?? waarom dan niet zonder paarden moeilijke sprongen maken en zonder paarden kei hard gaan rennen en zonder paarden moeilijke gymnastiek doen???? als je paarden in een groep in het land ziet spelen, rennen, draaien etc.. gaat er ook niet echt zacht aan toe.
mijn ervaring is dat het bal spel wat ik speel te paard, paarden echt super leuk vinden en zelf "meedenken" in het spel (bal volgen, proberen sneller te gaan dan de ander zonder daar kei hard voor aan te sporen etc).
Ik heb nog nooit een Nederlandse horseball demo gezien. Wel een franse en volgens mij reden hun niet met vaste martingaal etc. Om heel eerlijk te zijn denk ik dat de band onder de buik niet veel kwaad kan, aangezien er ook een singel zit. en over sporen---> check de bak/rij club waar je rijd. hoeveel rijden daar zonder sporen? hoe weinig mensen rijden werkelijk alleen met kuit?

echt, ik ben ook niet anky en/of de beste ruiter. maar probeer met mijn scherpe opmerkingen jullie te laten inzien dat wat men "normaal" vindt niet veel afwijkt dan wat men niet gewend is.

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:25

fleurbartels schreef:
PeruaansePas schreef:

zonder paarden een balspel doen?? waarom dan niet zonder paarden moeilijke sprongen maken en zonder paarden kei hard gaan rennen en zonder paarden moeilijke gymnastiek doen???? als je paarden in een groep in het land ziet spelen, rennen, draaien etc.. gaat er ook niet echt zacht aan toe.
mijn ervaring is dat het bal spel wat ik speel te paard, paarden echt super leuk vinden en zelf "meedenken" in het spel (bal volgen, proberen sneller te gaan dan de ander zonder daar kei hard voor aan te sporen etc).
Ik heb nog nooit een Nederlandse horseball demo gezien. Wel een franse en volgens mij reden hun niet met vaste martingaal etc. Om heel eerlijk te zijn denk ik dat de band onder de buik niet veel kwaad kan, aangezien er ook een singel zit. en over sporen---> check de bak/rij club waar je rijd. hoeveel rijden daar zonder sporen? hoe weinig mensen rijden werkelijk alleen met kuit?

echt, ik ben ook niet anky en/of de beste ruiter. maar probeer met mijn scherpe opmerkingen jullie te laten inzien dat wat men "normaal" vindt niet veel afwijkt dan wat men niet gewend is.

In horseball ben je verplicht van met een vaste martingaal te rijden. Alleen ben je niet verplicht echt zo'n ding te kopen. Je kan ook je gewone martingaal aan de neusriem verbinden...

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:56

volgens mij moet het zelf aan de neusriem...

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:53

Dat is toch wat ik zeg? Of verstaan we elkaar verkeerd? Clown

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:59

jij zegt je KAN, ik zeg het MOET Haha!

__Matt__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:02

Leuk toch,, een nieuwe discipline erbij.. Lachen