peelemeisje schreef:Waarom vind ik die punten die ranna noemt allemaal alleen op het welzijn van de dieren gericht?
Ik denk dat je ook eens aan het welzijn van de boeren moet denken...
Het zijn niet alleen punten gericht op dieren. Ook op duurzame landbouw heeft Veerman kansen laten liggen of dingen beloofd die hij niet is nagekomen.
Ik vind zeker dat ook aan het welzijn van boeren gedacht moet worden maar boeren werken met dieren. Hier in de omgeving hoor ik van een heleboel boeren dat ze veel liever kleinschalig waren gebleven omdat ze dan meer tijd voor dier en natuur hadden gehad maar omdat het met de huidige regelgeving zo allemachtig moeilijk wordt gemaakt, ze steeds meer moeten uitbreiden. Aan steeds meer regels moeten voldoen qua mestwetgeving e.d. dat de dieren meer amper buiten komen, de boeren steeds meer achter de computer zitten en het boeren geen beroep meer is dat ze uit kunnen oefenen uit liefde voor dier of natuur.
Boeren worden boer omdat ze graag met de natuur en dieren werken.
Boeren en dieren gaan nu eenmaal zamen en ja er zijn veel punten bij waar het gaat om dierenwelzijn omdat we, zolang Veerman daar zit, 20 jaar terug zijn gegaan in de tijd doordat die kl*jo geen hart heeft voor én zowel dieren én zowel die ermee werken.
De boerensector heeft tegenwoordig weinig meer met liefde voor dieren of natuur te maken, het is een industrie maar dieren zijn geen dingen. Het zijn wezens met hun eigen intrinsieke waardes en behoeftes waar tegenwoordig niet meer naar gekeken wordt. het enige wat telt is dat ze snel vet worden of abnormale hoeveelheden melk kunnen geven.
Het is totaal uit de hand gelopen en m.i. een taak voor nu dan Gerda Verburg om de boel weer enigszins terug te brengen naar hoe het hoort.
Kleinschaliger met meer afwisseling in het landschap qua gewassen waardoor veel vogels en andere dieren in de natuur hun voedsel weer kunnen vinden en dieren die buiten gehouden kunnen worden en niet enkel daglicht zien als ze op de vrachtwagen gejaagd worden met een enkeltje slachthuis.
Ik weet zeker dat de boeren zich ook een heel stuk beter zouden voelen bij deze manier van werken.