Jumping botst met Rai

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Re: Jumping botst met Rai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:53

Antoinette schreef:
Jumping Amsterdam is een evenement waar ik al zeker 10 jaar kom. En natuurlijk kan een dergelijk evenement ergens anders plaats vinden. Maar het zal dan nooit meer de echte JA worden...

Hier ook zoiets... wij komen ookal heel wat jaren op NIC Zuidlaren, trouwe donateurs op de eerste rij en genieten elk jaar met volle teugen, dat staat ook erg wankel... helaas Verdrietig
Maar idd, als het ergens anders heel zou verhuizen dan verhuizen wij ook niet mee. NIC kan nooit weer dát NIC worden wat het is. Bovendien zitten op de donateursrij veel oudjes die ook echt neit mee verkassen zouden. Die wonen veelal in en rondom zuidlaren.

Ik kom nooit op JA (alleen vorig jaar even geweest, prijs in ontvangst nemen Haha! ) maar het is altijd jammer, ongeacht welke, als er ee npaardensportevenement verdwijnt.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:12

Het Parool schreef:
Onzekere toekomst

Het is onzeker of Jumping Amsterdam volgend jaar doorgaat. De gesprekken tussen de organisatie en de RAI verlopen moeizaam.

Jumping Amsterdam, dat vijf jaar geleden ook al eens van de kaart verdween, wil groeien. Maar in de RAI is daarvoor geen plaats. Vooral het feit dat andere partijen meer betalen, vormt een obstakel.
"De RAI is volgeboekt," zegt een persvoorlichter. "Maar we zoeken naar een oplossing. In de RAI zijn zo veel nationale en Internationale evenementen dat de planning lastig is."
Volgens een woordvoerder van wethouder Caroline Gehrels van Sport hebben de problemen rondom Jumping 'haar volledige aandacht'. Deze week wordt in gesprekken naar een oplossing gezocht. Aan het einde van deze week is er volgens een woordvoerder meer bekend.
De gemeente heeft dit jaar 35.000 euro uitgetrokken voor het evenement.

Kaviaar en kroketten op Jumping Amsterdam

Albert Jansen: "De gesprekken met de RAI voor de komende edities verlopen zeer moeizaam. We zijn ontevreden over de samenwerking. Wij proberen hier iets moois neer te zetten, maar er wordt met ons omgegaan alsof we de eerste de beste paranormale beurs zijn."
Jumping Amsterdam kent een ingewikkelde logistiek, met 450 paarden die het beursgebouw in en uit moeten. "een deel blijft hier overnachten. Daar hebben we ruimte voor nodig, minimaal 18.000 vierkante meter. Volgend jaar zouden we een deel van de vloer moeten afstaan aan een fietsenbeurs. Dat kan gewoon niet," aldus een getergde Jansen, die stelt dat hier een taak ligt voor de gemeente. "Als Amsterdam ons niet wat meer medewerking verleent, gaan we naar Utrecht. Daar willen ze ons wél graag hebben."

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:22

Utrecht, dat is dichterbijer voor mij Clown
Nee, ik vind het onzin van de RAI zoiets vraagt toch ruimte, ik vind dit het onnozel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:36

Dat zou toch wel erg zonde zijn..
Jumping hoort in Amsterdam.. en voor mij is de RAI lekker dichtbij. Ja

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:09

Albertine_N schreef:

Hihi compleet met Rotterdamse avond Haha!

(Maar wat moeten we dan zingen? "Toen wij uit Rotterdam vertrokken"?)

Wat dacht je van "Amsterdam huilt waar het ooit heeft gelachen" want daar zullen ze spijt van krijgen Haha!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:29

Het is gewoon zonde, als paardensporter in amsterdam moet je sowieso al wat meer doen dan ergens anders, en Jumping amsterdam was nou eindelijk eens "iets paards" wat makkelijk te bereiken was en lekker dichtbij voor de paardenliefhebbende amsterdammer. Het is al enkele keren gezever met de RAI en ik moet zeggen dat het vroeger veel grootschaliger was (volgens mij was het toen sowieso in een grotere hal!) en nu vedwijnen uit amsterdam? Lekker dan, dan mag ik voor een evenement mn pappie weer heel lief aankijken of hij me ernaar toe rijdt want dit kon ik op de fiets doen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 05:30

Jeetje.
Zou ook wat zijn dat het zo verloren gaat Scheve mond

kimni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 11:34

Jumping hoort gewoon bij Amsterdam! Het zou toch te belachelijk voor woorden zijn als een paardenland als Nederland geen vooraanstaand hippisch evenement zou hebben in de hoofdstad? Gestoord
Ik ben nu drie jaar achter elkaar vrijwilliger geweest tijdens Jumping en ik was van plan om dat nog een aantal jaar te blijven! Haha!