Heemserveen: paard uit losgeschoten trailer gered

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

polly2

Re: Heemserveen: paard uit losgeschoten trailer gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:19

Iemand die ik ken heeft dit op een drukke weg gehad. Die had net een nieuwe auto en had die dag een trekhaak laten monteren door de dealer.
Die trekhaak bleek niet goed gemonteerd te zijn.
Gaandeweg de rit door de trillingen en de trekkracht vloog de trekhaak van de auto af, samen met de trailer dus... De trailer ging ook niet op de rem, omdat de remkabel aan die trekhaak bevestigd was...die dus nu los was....
de trailer kwam op de kop via de berm in de sloot. met een rotklap. Ze hebben de trailer met paard en al opgehesen en op een aanhanger gezet. Vervolgens dit hele gebeuren naar de DA praktijk gereden (was vlakbij) en daar de trailer opengebroken (was helemaal verwrongen, dus normaal openen ging niet). het paard lag er op de kop in...maar had slechts een paar schrammetjes...wonder boven wonder.
de schade is op het garagebedrijf verhaald, op het niet deugdelijk monteren van een trekhaak.
Of dit ook vergoed is uiteindelijk weet ik niet. Maar ik vond het een behoorlijk heftig verhaal!!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:33

zo te zien had de pony een zadel op,voor het zelfde geld had het dier zijn rug beschadigd door dat zadel!
daarom rijd ik ook nooit met een opgezadeld paard op de wagen...

maar goed dat het goed is afgelopen,het had veel erger kunnen zijn.
wat zullen die mensen geschrokken zijn!!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:06

crossmonster schreef:
zo te zien had de pony een zadel op,voor het zelfde geld had het dier zijn rug beschadigd door dat zadel!
daarom rijd ik ook nooit met een opgezadeld paard op de wagen...

maar goed dat het goed is afgelopen,het had veel erger kunnen zijn.
wat zullen die mensen geschrokken zijn!!

uhm ik zie geen zadel hoor wel een deken maar geen zadel ,
maar de rheezerveenseweg moet ik zeggen is ook een rotweg om te rijden in het donker met trailer
deze mensen kunnen er niet veel aan doen of veranderen , de trailer schier los en wat doe je dan ?
hulp halen meer kan je niet doen altijd dubbel controleren ok maar dan nog kan het fout gaan .

succes met het paardje en hoop dat ie er niet alteveel trailer angst aan overhoud

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:53

kijk maar eens op de foto waar je de het schoftgedeelte goed ziet, daar zie je duidelijk de contouren van een zadel, anders zou die pony wel ene vreemde schoft hebben!

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:32

Ook wel eens gedacht aan de conditie van de weg? Het heeft de afgelopen dagen ook nog eens hier en daar gevroren, dan kan je losbreekrem werken wat ie wil, maar glijen doe je ten alle tijden met gladheid!
Ben alleen blij dat het niet met mijn paard was want die staat al niet eens stil in de trailer. Ik heb hem een keer in de trailer achter een bus gehad met mijn voet op de rem van de bus en nog gingen we naar voren doordat meneer ( van circa 700 kilo) niet stilstond. De remmen van de bus waren in orde, was net apk-gekeurd. Het was dus gewoon de massa wat in beweging kwam.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:46

tjonge wat een verhaal
ik ken die plek daar wel een beetje omdat daar een fjordenfokker zit
hopelijk dat het paard er geestelijk niet al te veel aan over houd

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:10

crossmonster schreef:
kijk maar eens op de foto waar je de het schoftgedeelte goed ziet, daar zie je duidelijk de contouren van een zadel, anders zou die pony wel ene vreemde schoft hebben!

nou ik zie alleen een winterdeken waarvan 1 singel is losgeschoten

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:56

je zou idd een zadel kunnen zien. Zeker de laatste foto.
TJA. ik gooi die van mij toch net zo makkelijk weer gezadeld de trailer op.
Heb t zelf 1x meegemaakt dat de trailer *met 2 paarden erop* eraf schoot. Losbreekkabel was afgebroken, dus trailer gewoon doorgereden. Reden van het erafschieten? Borgpen bij de kogel niet goed bevestigd door chauffeur. (oude trailer)
Sindstoen loop ik ook nog een keer extra langs de koppeling, ongeacht wie er aangekoppeld heeft.
Helaas kan het zomaar gebeuren.
Wat er bij dit ongeluk gebeurd is weten we niet, misschien ook een mankement. misschien nalatigheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 12:02

ijsklontje schreef:
Dat zeker, maar de kans is groot dat het dier de volgende keer de trailer niet meer in stapt.

Verder is hij idd gelukkig ongedeerd

Hoeft niet hoor.. ik ben een keer zo gigantisch gaan slingeren met de trailer, dat hij bijna langs tegen de zijkant van mijn auto aansloeg. Toen we uit de slinger waren, voelde ik mijn paard niet... voel ik sowieso nooit, maar hij stond gewoon weer rustig te eten, en de eerste volgende keer liep hij weer zo de trailer in...

Ongelukken kunnen gebeuren, heb het ook weleens zien gebeuren dat een trailer los schoot, die ging ook richting de sloot. Vind dat er weer veels te snel geoordeeld word. Het is nog een nieuwe trailer volgens mij. Niet goed aangekoppeld dat kan, maar dat vind ik raar, want je rijd toch eerst een stukje vooruit met lege trailer om hem van zijn plek te halen? Dan moet hij al los schieten!