Maikel van der Vleuten Rabo Talent van 2007!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XUlyssesX

Re: Maikel van der Vleuten Rabo Talent van 2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:34

ik snap het niet jullie stemmen wel op hem?
maar zijn het wel eens met ons dat anderen het meer gegund is? beetje tegenstellig dan hadden jullie op de anderen moeten stemmen toch?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 22:41

XUlyssesX schreef:
ik snap het niet jullie stemmen wel op hem?
maar zijn het wel eens met ons dat anderen het meer gegund is? beetje tegenstellig dan hadden jullie op de anderen moeten stemmen toch?

Er is ook volop gestemd en Huub van de Mark had ook de meeste internet stemmen gekregen, maar de Hippische pers en het trainersplatform dachten er anders over Nors opkijken

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:55

Haha kom ik ff tussendoor. Ik weet nog héél goed dat ik in 1998 van hem had gewonnen in Indoor Zeeland, en toen zei hij, gefeliciteerd en ik wist niet wat ik terug moest zeggen Bloos. Oké dit was gewoon even een tussendoortje!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 22:59

DebbieY schreef:
Haha kom ik ff tussendoor. Ik weet nog héél goed dat ik in 1998 van hem had gewonnen in Indoor Zeeland, en toen zei hij, gefeliciteerd en ik wist niet wat ik terug moest zeggen Bloos. Oké dit was gewoon even een tussendoortje!

uhm; toen was ie 10 jaar oud Verward

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 05:10

't Is kennelijk wel moeilijk om bescheiden te blijven.

Ik weet niet in hoeverre de journalist die dit artikel heeft opgesteld hieraan een draai gegeven heeft, maar het komt niet erg prettig over. Kun je nog zo getalenteerd zijn.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 06:55

Tja, stemmen heeft geen enkele zin. De journalisten en trainers bepalen toch de uitslag, dat is al meerdere keren bewezen.
En 'talenten'plan? De opzet wisselt per jaar zo ongeveer en ligt ondertussen al een heel eind van het oorspronkelijke plan af.
De naam is gewoon verkeerd Het zou 'sponsoring'plan moeten heten.
Wil je talentscouten, dan moet je al bij de B-pony's moeten gaan kijken en dan niet alleen naar dat kind dat een FEI-pony voor haar verjaardag heeft gekregen, maar vooral naar dat handige kind op die huis-tuin-en-keukenpony, die ondanks dat eenvoudige dier toch leuk rondstuurt.
Maar goed, dat is publicitair niet interessant. (Maar gebeurt in andere sporten wel!)

Niettemin, Maikel, gefeliciteerd. Dat het systeem niet deugt, daar kunnen jullie ook niets aan doen en krijg je dit soort kansen, dan grijp je ze natuurlijk. DAAR is niets mis mee.

Sam_Sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 08:54

Nou gefeliciteerd dan maar.
Alleen 1 ding kan het rabotalentenplan ruiters ook leren netjes met hun mond dicht te rijden.
Het ziet er echt niet uit zoals Maikel van Vleuten doorgaans op de foto staat....
Het oog wil immers ook wat Knipoog

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 09:05

Sam_Sam schreef:
Nou gefeliciteerd dan maar.
Het ziet er echt niet uit zoals Maikel van Vleuten doorgaans op de foto staat....
Het oog wil immers ook wat Knipoog

Als het oog wat wil kunnen we driekwart van het A en B kader afserveren ben ik bang Knipoog
Misschien kunnen ze die supertalenten leren dat ze weten wanneer ze moeten zwijgen. Hij was bang dat het nooit zou gebeuren, dan had ie pech gehad Boos! .

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 09:20

Als de rabobank nu eens in zee gaat met een manege (of koopt) in het midden van het land. En daar een paar goeie dressuur, spring en eventingpaarden stalt.

Organiseer op meerdere locaties in het land een soort van idols, x-factor of iets degelijks waarbij de ruiter beoordeeld wordt op de manier van rijden.
Selecteer hieruit de beste ruiters. In meerdere dagen kunnen deze ruiters laten zien wat ze kunnen op een getallenteerd paard (wat dus door de rabobank wordt aangeboden). Beoordeel tevens wat de beste combi 's zijn. Laat dat het talententeam zijn voor 1 jaar. Na 1 jaar wordt beoordeeld of de ruiters zich voldoende ontwikkeld hebben. De slechtste helft eruit. De beste kunnen proberen een sponsordeal eruit te slepen. de rest aanvullen m.b.v bovengenoemde concept.
Das volgens mij talentenondersteuning.
Voordeel voor de rabobank. Hun paarden worden door goede gemotiveerde ruiters gratis gereden.

Of als ik bovenstaande zo teruglees gewoon stallen bij de ruiter. Verzorging van het paard hoort ook bij het leveren van een topprestatie.

Maikel gefeliciteerd,
Maar bij de mediatraining heb je volgens mij liggen slapen. Slapen

Celinenoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:09

Gefeliciteerd! Alleen jammer dat er niet es een keer een onbekend iemand het wordt, die misschien ook heeeeeel goed kan rijden!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:16

Wat al eerder is gezegd; Jammer dat hij er zo vanuit gaat dat hij wint, en dat hij het "jammer" vind dat het "nu pas" is..

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:55

ik vind ook dat hij het verdiend heeft, hij heeft de laatste tijd goed gereden
en gepresteerd...

en ook al is het hem met de paplepel ingegoten, hij moet het uiteindelijk
toch zelf doen! Clown

zijn reactie vond ik ook een beetje...uhh..raar Clown maar snap ook wel dat het frustrerend
zit als je al zo lang in het team zit en naar wat hij zegt, elk jaar goed presteert, en dan telkens
niet het talent worden Vork Clown

Sam_Sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:34

Ik vind het ronduit onbeschoft om zo te reageren eerlijk gezegd (even in ogenschouw nemend dat een journalist het verhaal mogelijk wat anders genoteerd heeft...).
In het team zitten levert al heel veel privileges op waar 'gewone' ruiters nooit gebruik van zouden kunnen maken.
En dat ook nog eens tegen de achtergrond waarin hij sowieso al veel meer mogelijkheden heeft met een bekende getalenteerde vader.
Dat joch moet z'n zegeningen tellen ipv mopperen dat hij 'eindelijk' talent van het jaar is geworden.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:46

Super Seg ,Als iemand het verdiend is het maikel wel! Lovers

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:56

Pff wat sijn er hier weer veel jaloers jammer hoor ,dat er zo weer over iemandgepraat moet worden! Maikel heefthet gewoon verdiend , hij werkt er hard genoeg voor , en heeft gewoon egt talent! En dat sommige reacties geven dat hij het niet verdiend is gewoon dikke onzin.. Hij werkt er net zo hard voor als ieder ander! Misschien nog wel harder! endie Zin van Sam_Sam slaat nergens op, maikelisgewoon een leuke en lieve jongen.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:07

Dagie schreef:
endie Zin van Sam_Sam slaat nergens op, maikelisgewoon een leuke en lieve jongen.

Jawel die slaat wel ergens op. De uitspraak van deze jongeman getuigt van weinig bescheidenheid en respect voor anderen.

Het zegt overigens niets over het al dan niet daadwerkelijk hebben van talent. Wel over zijn eigenbeeld.

Als het mijn zoon was kreeg hij stevig op z'n donder ipv nog meer schouderklopjes. Gedreven zijn is prima, maar je moet je wel gewoon fatsoenlijk blijven gedragen natuurlijk!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:10

waren we erbij toen hij die uitspraak deed? Hebben we de toon waarop de uitspraak gedaan was kunnen horen? Nee
het had evengoed een beetje als grapje bedoelde opmerking kunnen zijn die door de manier van verwoorden in de media compleet verkeerd overkomt hier...
Wat ik van Maikel gezien heb is hij een nette en beleefde jongen die zich absoluut niet te goed voelt om tegen anderen te praten oid, zelfs als die anderen ver onder zijn niveau staan.

Ik vind alle conclusies hier weer aardig kort door de bocht.. Een mening hebben is zo ontzettend makkelijk als je de persoon in kwestie alleen van horen en zien kent.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:43

Firedancer schreef:

Als het mijn zoon was kreeg hij stevig op z'n donder ipv nog meer schouderklopjes. Gedreven zijn is prima, maar je moet je wel gewoon fatsoenlijk blijven gedragen natuurlijk!

Alles wat een journalist schrijft, geloof jij ook letterlijk? Clown

Sam_Sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:54

Sam_Sam schreef:
(even in ogenschouw nemend dat een journalist het verhaal mogelijk wat anders genoteerd heeft...).

Deze nuance had ik ook al aangebracht volgens mij.

Punt blijft gewoon dat Maikel er ook zonder talentenplan wel komt en het dus eigenlijk weggegooid geld is dat beter besteed kan worden aan talenten die uit een niet-paardenfamilie komen.

Ik gun het de jongen natuurlijk best wel, maar ik vind het rabo-talentenplan gewoon verkeerd van opzet.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:15

Ik vind het kei leuk voor hem...!! Lachen
Iedereen loopt altijd zo te zeiken van ja dat is talent dat er tcoh wel komt enzo.
maar die moeten er net als alle andere ook keihard voor werken hoor..
(ik had op Maikel en Pietje gestemd )
Na 5 jaar had ie het ook wel verdiend!!!

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:07

Maikel heeft het ook gewoon verdiend punt.

En als er iemand is die niet arrogant is en zichzelf geweldig vind is het maikel wel houdt altijd met anderen rekening ( al vindt ik dat die zichzelf best wel beetje geweldig mag vinden,want als je zo kan rijden als hem..), alleen beetje jammer dat er dingen over hem gesegt worden door mensen die hem NIET persoonlijk kennen erg jammer hoor !

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:16

Dagie schreef:
Maikel heeft het ook gewoon verdiend punt.

En als er iemand is die niet arrogant is en zichzelf geweldig vind is het maikel wel houdt altijd met anderen rekening ( al vindt ik dat die zichzelf best wel beetje geweldig mag vinden,want als je zo kan rijden als hem..), alleen beetje jammer dat er dingen over hem gesegt worden door mensen die hem NIET persoonlijk kennen erg jammer hoor !

Volgens mij is er iemand op zijn teentjes getrapt.. Gezien al je reacties over de o zo geweldige maikel! Vork
Het is echt heel erg leuk voor die jongen dat hij eindelijk na zo`n lange tijd, toch nog rabotalent van het jaar geworden is.. Ook hij werkt er hard voor (desal nietemin, dat doen veel ruiters), maar zoals menig ander vind ook ik de opzet van het rabobank "talenten" plan uiterst vreemd.. Maarja wie ben ik..

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:56

Nee ik vind gewoon jammer dat mensen zo'n oordeel over iemand hebben die ze niet kennen!

DNIEKJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:27

Leuk voor hem!

Ik zie hem best vaak, op onze manege zijn ook regelmatig springwedstrijden waar hij ook aanwezig is!

GenW4EVERJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:14

waarom moeten wij dan stemmen als zij toch kiezen wie het moet worden?? :S