Mijn collega stond vanochtend in die file. toen was nog niet bekend om wat voor dieren het ging! alleen dat het om dieren ging! Ben benieuwd hoe ze erachter komen van wie die paarden zijn.
Raar dat dat zomaar gebeurt? MAar ja, het is wel even schrikken dat je paarden op de weg staan. met wel een hele rij auto;s die ze zou kunnen aanrijden. Gelukkig is dat niet gebeurd, ben trouwens wel benieuwd hoe het is gekomen dat de paarden waren ontsnapt!
die van mij hebben ook een keer BIJNA op de snelweg gelopen toen kregen we ineens een telfoontje dat ze los liepen e( en toen nog niet gevangen waren) dat ze richting de snelweg renden ze hoefde nog maar 100 meter. en de paarden stonden in rijsenhout ( hoofddorp) en ik was in hardenwijk met de hele familie. dan voel je je kut hoor. ook als je hoort dat de politie al onderweg was. maar godsijdank goed afgelopen. was een slome fries en een super eigenwijse ( lieve ) haflinger die zich zonder etenn niet snel laat vangen.
Bij ons zijn ze woensdag met zijn 10 de provinciaalse weg opgestormd.Er was er blijkbaar één door de houten omheinig gegaan(die nieuw is van september).We hebben ze een dorp verder terug gevonden al grazend voor de kerk.Toen de stalhoudster stond te wachten op hulp,was er een dame zo vriendelijk om te stoppen en te zeggen dat het wel hééél gevaarlijk was wat ze deed.Die dacht zeker dat we ze er iedere dag lieten grazen of zo .
Ik heb op een renstal langs de A1 gewrkt en ook daar is al eens een paard op beland.Die sprong zo over een omheinig van 1.80 .Hoe je soms ook je best doet,een ongeluk is snel gebeurt.Je mag altijd weer blij zijn als er niksmet mens en dier gebeurt is.
en er zijn idd vaak mensen die ze uit de wei laten...erg lollig! We hebben het jaren geleden gehad, maar dat was als afleiding voor een drugsdeal die een 300 meter verderop op het industrieterrein plaats vond...gelukkig ook niet gebeurd!
Ik zag van de zomer ook 3 paarden over de vangrail kijken. Toen stond er al politie bij op de vluchtstrook en ze stonden rustig, maar je moet er niet aan denken dat ze ineens besluiten de weg op te gaan.
Dat had inderdaad erg fout af kunnen lopen! Gelukkig is er niets gebeurd.
Ik reed vroeger als klein kindje altijd op een minishet. Zonder zadel en met halster buiten (heel slim ) Ik viel er een keer vanaf in galop en die pony rende zonder mij verder zo de rijksweg op. Gelukkig was er een meneer die zo vriendelijk was de pony even klem te rijden tegen de vangrail. De pony begon gewoon rustig te grazen, maar wij waren natuurlijk nogal overstuur. Dan sta je daar als klein meisje met een nog kleinere pony en heb je even een grote file veroorzaakt, haha! Achteraf kun je er wel om lachen, maar hoe vaak loopt het wel verkeerd af!
Wat erg dat is bij mij om de hoek man laren maar ik heb er niks over gehoord ik hoop (dat als het hek door iemadn open gezet is ) Dat die gepakt word en een lesje krijgt groetjes