Lorraine wint 2e dag WK Young riders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YentlKG

Re: Lorraine wint 2e dag WK Young riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:38

veraA schreef:
Ag ze geloofden niet in Lorainne, en toen mocht ze als troost een wedstrijd in Duitsland meepakken. 'Ineens' won ze daar alles wat er te winnen viel, en werd ze toch reserve voor het EK Haha!
Uiteindelijk belde lorainne ons ineens op dat ze haar spullen moesten pakken en naar het EK ging! We kregen live verslag, en daar won ze dus 3x zilver en reed ze verschillende goede combinaties eruit. En pas nu krijgt ze de aandacht en kent iedereen haar Knipoog

Dat was toch echt het leukste vond ik, toen ze zei dat ze in duitsland alles eruit reed en als reserve mocht voor het EK Ja

Lorainne toppie! OK dan!

jvmhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:19

helaas nationaal vaak ondergewaardeerd... maar internationaal zeker niet..... jan peters was slim en stelde haar als reserve op..... op laatste moment mocht ze toch gaan..... en wat blijkt ...: gewoon de allerbeste nederlander......

nu weer op wk, eerste dag 2e en 2e dag 1e..... helaas vandaag in de kúr was Murdock niet helemaal fijn en geen topscore...

maar zeker een combinatie waar we heel trots op mogen en moeten zijn.....

Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:51

Had er een paar dagen terug ook al een topic over geopend (deze waarschijnlijk over het hoofd gezien).
De eerste dag een paar foutjes kwam met 70,44% op de 2e plaats achter Struppa, vrijdag in topvorm met 71,6% als eerste voor Struppa en vandaag in de kür.....?

Tijdens het losrijden om de ring werd er op het grote beeldscherm een interview laten zien die eerder de dag was opgenomen. Daarin stelden de combinaties zich zelf voor (wel een leuk idee overigens) om vervolgens na afloop van dat interview de ring te betreden.

Alleen.... na dat interview begon het publiek te applaudiseren waarvan Murdock erg schrok en vervolgens bol van spanning kwam te staan en in die toestand aan de kür moest beginnen.
Je begrijpt waarschijnlijk wel dat dat niet zo goed ging.
Jammer... maar al met al een hele grote prestatie van Lorraine en ik vind het beschamend dat daar zo weinig aandacht en/of vooraankondiging is gegeven.
Het is potdorie wel het WK voor Young Riders.
Hopenlijk zal Lorraine in de toekomst wat meer op waardering mogen rekenen want ze heeft dit jaar toch wel prestaties van formaat laten zien.

Gelukkig merkt men haar in het buitenland wat meer op en na afloop van het evenement heeft ze dan ook van diverse juryleden het advies gekregen om zich wat meer richting Grand Prix te richten omdat men van mening is dat de kwaliteiten van Murdock zich in de GP beter zullen manifesteren dan in de lichte tour.
Dus dat wordt een doel van werken voor het aankomende jaar voor zowel Murdock als Lorraine.

Ik kijk er in ieder geval naar uit want ik heb een rotsvast geloof in deze combinatie.

Het belooft trouwens wel een interessant jaar te gaan worden want als alles volgens de planning verloopt zal ook Suzan de Klein met haar Hengst Charming haar opwachting te gaan maken (alleen niet voor Nederland).

P.s,
Nog even een groot compliment voor Alex die van deze combinatie (Lorraine & Murdock) toch een goede eenheid heeft kunnen maken.

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 02:07

Ik vraag me al een tijdje af waarom Desiré Senden niet meer start.
Ze heeft toch 3 paarden voor de wedstrijden maar ik hoor sinds een half jaar niets meer van deze combinatie.
Weet iemand het?
Misschien offtopic maar zij was diegene die uitviel waardoor Loraine van de zomer kon starten.

Schwung

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:46

Nistria schreef:
http://www.dressuurstalvanbaalen.nl/new ... sp?id=6715
dressuurstalvanbaalen.nl

Zojuist is bekend geworden dat Young Riders amazone Lorraine van den Brink de tweede proef in het concours om het Wereldkampioenschap heeft gewonnen. Met een score van 71,6 procent was het oranje lint en de dagzege voor haar en haar paard Murdock. De tweede plaats was nu voor de Italiaanse Valentina Truppa.
Zondag de afsluitende kür op muziek. En het belooft nu een bijzonder spannende strijd te worden tussen de amazones van Italie en Nederland!

nu de score in de kur iets tegen viel voor v Baalen zie je niks meer op de site
zonde van de spanning maar van deze combi zullen we internationaal nog veel horen.

Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:10

Excuus voor mijn foutieve naamsvermelding, het is Truppa i.p.v. Struppa

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:06

Ze heeft echt goed gereden. Jammer van je laatste proef, maar ze kan echt trots zijn dat ze daar heeft gereden!

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:33

ze was zelf ook heel blij, met een 2e plaats in het totaal..

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 14:57

dus ze heeft officieel zilver op het WK gehaald??
dat zou wel top zijn!!
of is de kur de officiele einduitslag (net als het EK) ??

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:00

ze zei tegen mij dat ze 2 in het totaal was, want ze moest nog een x prijsuitreiking rijden zondag, dus zal wel zilver officieel zijn..

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 15:06

gaaf hoor!!
dan is ze de eerste YR die zilver haalt op een WK!

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:11

ja het is indd een hele knappe prestatie, vooral omdat de meeste het niet verwacht hadden..