Pony moet weg uit haagse tuin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoipiepeloii

Re: Pony moet weg uit haagse tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:49

Sterre schreef:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5509 ... tml?p=11,1
telegraaf.nl

Pony Pablo moet toch weg uit Haagse tuin
DEN HAAG - Pony Pablo, sinds begin oktober bivakkerend in een tuin aan de Haagse Zorgvlietstraat, moet waarschijnlijk toch weg. Woningcorporatie Vestia spant maandag een kort geding aan tegen de eigenaar.

Baasje Yusaf kocht het beestje voor 100 euro op internet, keek zijn vader lief aan en stalde Pablo in de achtertuin. Gealarmeerde buurtbewoners, die de pony door de gang zagen lopen, belden de politie.

Pablo werd een beroemdheid en verscheen in menig media-item, ook de dierenbescherming bemoeide zich ermee. Uiteindelijk mocht de pony blijven. Vestia heeft echter de afgelopen tijd zo veel klachten ontvangen van omwonenden dat het besloten heeft dat Pablo weg moet. Er zijn klachten over stankoverlast, maar het beestje zou bovendien niet goed behandeld en niet uitgelaten worden, aldus een woordvoerder van Vestia.

Pff, tis geen hond! Weghalen dat beestje daar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:52

Als hij anders bijna geen ruimte heeft om te lopen, is uitlaten nog zo gek niet.

Maatr ik ben bliij dat ze hem daar weg halen.
Zo'n beestje hoort niet in de tuin zonder andere.

superdymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:56

Ik Superdymp en Bijoekimmie hier van bokt staan ook met de paarden in de tuin, in een woonwijk hier in Rotterdam
Menig paard mocht willen dat ze zo konden staan.
Ze hebben een in/uitloopstal en kunnen gaan en staan waar ze willen.
Ze worden elke dag gevoerd, gemest, gereden en geknuffeld.
Wij knuffelen meer dan dat ze op een manege zouden staan, want dan zie je ze niet heel de dag. Als wij onze gordijnen open trekken staan ze gelijk te kijken en doen we de deur open dan staan ze gelijk te boppen.
Onze buren hebben hier geen probleem mee en klagen nooit , is ook nergens voor nodig als je ze maar verzorgd.
Ze komen wel graag appels en peen brengen omdat ze het leuk vinden, gekker nog ze vinden het nooit leuk als ze weg zijn.
Ze gaan in maart/april het land op en komen pas terug als het heel slecht weer wordt ergens in oktober.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:00

Ik had hier nog niet eerder over gelezen... Vind het wel een beetje naief van de ouders van dit jongetje hoor...
Maargoed verdrietig voor het kind dat hij nu weg moet, maar misschien kan ie hem toch houden als hij een goedkope stalling vind... Voor het pony'tje uiteraard beter, want die heeft dan weer soortgenootjes om zich heen.

Hij mag trouwens wel is naar de smid zo vanaf de foto gezien...

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:05

ik persoonlijk vind dat een paard/pony op zijn minst vrije bewegingsruimte moet hebben en met soortgenoten staatn, is en blijft natuurlijk kuddedier.

daarnaast verschilt het natuurlijk ook in wat voor wijk ze staan, kijk zorgvliet is nogal tsjaa eeeh druk bevolkt terwijl andere mensen misschien wat meer vrijheid en privacy hebben ondanks dat ze in een woonwijk wonen.

Feit blijft natuurlijk wel dat je een probleem hebt als je buren klagen, ik ken geen een paard dat in de tuin staat waarvan de buren niet geklaagd hebben.

paar jaar geleden stond hier ook een topic van iets soortgelijks over een merrie met veulen ook in binnestad Den Haag (eigenaresse zat op bokt) daar was iedereeen ook fel tegen.

Denk dat het in dit geval vooral ontwetendheid is hoe je een paard het beste kunt stallen maar vergis je niet hoeveel "paardenmensen" ook hun paard in de achtertuin hebebn omdat ze het leuk vinden om hun eigen paardje in de tuin te zien staan (en dan bedoel ik geen shetlander) Boos!

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:15

ik snap het ook niet die pony heeft het vast en zeker beter dan vele andere pony's. en dat hij bij soort genoten moet lopen is ook maar een vage reden (natuurlijk is het het mooiste voor de pony) maar er lopen ik weet niet hoeveel paarden alleen in een weide. en dan nog zonder aandacht en goede verzorging. waarom gaan we daar niet over zeuren? sommige mensen hebben overal commentaar op. die pony heeft het stukken beter dan een pony die 24 uur per dag op stal staat en geen dag licht ziet.
enigste wat er moet gebeuren is dat er een smit moet komen volgens mij.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:27

- staat in de achtertuin in de stad
- staat alleen
- kind moet er voor zorgen....

Frusty Hamer

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:29

als ponny genoeg ruimte heeft, goed verzorgd word geen overlast veroorzaakt en genoeg beweging kwijgt maakt het mniet uit waar dat beestje staat. Hier is dat dus niet het geval en ben blij dat het daarom weggehaald word

superdymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:41

Hoe weten we nou hoe de pony verzorgt wordt. Iedereen reageert negatief zonder het zelf gezien te hebben.

Kirs_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:52

Tiffany schreef:
Tja.. ik ben toen wezen kijken met me vriend want we wouden hem wel overnemen.
Helaas vroeg hij hier te veel geld voor en staat het beestje nog steeds in zijn tuin Haha!

hij koopt de pony voor 100 euro? hoevbeel vroeg hije rvoor dan? 500?

ik vind het niet kunnen zo/n beestje hoor in de wei met weidegenootjes of op een fatsoenlijke stal waar hij stro, eten en dorlopens water heeft, dit kan niet gezond zijn, bovedien raakt het graas een keer op, en waar gat hij de mest laten?

Kirs_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:54

superdymp schreef:
Hoe weten we nou hoe de pony verzorgt wordt. Iedereen reageert negatief zonder het zelf gezien te hebben.

het is een feit, het mag gewoonweg niet, dat is hezelfde als ik in mijn achtertuin en stal zou bouwen, en een paard zou stalllen. al zou k het paard in alle liefde het beste geven en verzorgen, het mag alsnog niet. zonder aanvraagvegunning eventueel ..

en als ze hier een utizondering voor gaan maken dan zijn het een stel hielenlikkers, want dan moeten ze voor iedereen een uitzondering gaan maken, en zo gaat onze maatschappij naar de klote,.

wor deen beetje moe van die achtelijke berichten op t nieuws tegenwoordig.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:55

superdymp schreef:

Dat staat in het artikel. Buurtbewoners hebben geklaagd.
Tong uitsteken

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:12

ijsklontje schreef:
tja ach maar je leest in de krant nooit over grote honden die in kleine flatjes wonen en weinig buiten komen of paarden die 24 uur er dag in een box staan dat vinden we allemaal heel normaal....

Dus iemand die vervolgens een pony in zijn achtertuin zet en ik neem ff aan goed verzorgd vinden we zielig.

En hoe zit het dan met de shetlander die op groot weiland staat en niet meer kan lopen omdat hij hoefbevangen is???

Het gaat nu niet om grote honden die in een kleine flat wonen volgens mij... Het is een klein jongetje,ze zetten hem zomaar in de achtertuin,rijden er op enzo,de pony is pas 1,5 jaar oud ofzo! En als de pony bijna nooit de tuin uitkomt,lijkt me dat niet erg goed voor de pony,dus ZO goed verzorgd word 'ie dan ook niet lijkt mij. We kunnen wel gaan vergelijken met allemaal andere zielige dingen,maar volgens mij slaat dat nergens op,het ging over een pony die gehouden word in een achtertuin,toch?

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:15

Sterre schreef:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5509 ... tml?p=11,1
telegraaf.nl

Pony Pablo moet toch weg uit Haagse tuin
DEN HAAG - Pony Pablo, sinds begin oktober bivakkerend in een tuin aan de Haagse Zorgvlietstraat, moet waarschijnlijk toch weg. Woningcorporatie Vestia spant maandag een kort geding aan tegen de eigenaar.

Baasje Yusaf kocht het beestje voor 100 euro op internet, keek zijn vader lief aan en stalde Pablo in de achtertuin. Gealarmeerde buurtbewoners, die de pony door de gang zagen lopen, belden de politie.

Pablo werd een beroemdheid en verscheen in menig media-item, ook de dierenbescherming bemoeide zich ermee. Uiteindelijk mocht de pony blijven. Vestia heeft echter de afgelopen tijd zo veel klachten ontvangen van omwonenden dat het besloten heeft dat Pablo weg moet. Er zijn klachten over stankoverlast, maar het beestje zou bovendien niet goed behandeld en niet uitgelaten worden, aldus een woordvoerder van Vestia.

Nog maar even het artikel. En voor degenen die binnenvallen en niet helemaal lezen, lees de laatste zin!
Ook al verdraaid de media veel, dit klinkt wel aannemelijk. En uitgaande van de impulsivieteit van de aankoop denk ik, nogmaals, dat het gezin weinig weet van wat er bij komt kijken om een pony in bezit te hebben.

Kirs_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:30

precies!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:37

Vindt het terecht !

Zie hier in mijn woonplaats al paarden staan in de achtertuinen. Gestoord
Best leuk zo in een drukke woonwijk Clown

Dan is het einde zoek.... Duivel

Een paard hoort niet in een standaard achertuin Frusty
En dan heb ik het niet over vrijstaande huizen ect Vork

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:44

dat een paard in een woonwijk staat, heb ik totaal geen probleem mee. Wat is er anders aan dat een box op de manege!! Als het dier goed verzorgt word en regelmatig in contact komt met soort genoten, Vind het kunnen.
Maar omdat deze de ballen verstand van paaren hebben, vind ik ook dat het diertje daar weg moet. ALS het diertje goed verzorgt zou worden, dan heb je ook geen stankoverlast. Dat is denk mede oorzaak waarom er gedacht ( en waarschijndelijk waar) dat het diertje niet goed verzorgt word.
Het dier is gewoon een "inpuls" aankoop geweest.

**een vriendin van mij had vroeger de pony in de schuur staan, niemand rook/hoorde wat ervan. Gewoon een rijtjes huis. Beest kwam dadelijks buiten had regelmatig contact met soort genoten. dus het kan wel. Maar je zal er wat meer moeite voor doen. Voordeel als je een half uurtje over heb , ben je in 10 stappen bij je paard!!

Had hier overings een aantal weken geleden juist een topic over geopent met de vraag hoe het met de pony ging
viewtopic.php?f=1&t=686835&hilit=

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:52

Ik ken zoveel mensen die huun paard/pony gewoon in de achter tuin hebben ( Dit overigens wel in dorpen) In de stad is het natuurlijk wel wat anders.

Ik hoor hier en daar geroep over paarden vallen wel/ niet onder huisdieren.
Ik heb voor 3 weken terug met mijn verzekeraar gebeld, en die zei tegen mij dat paarden/pony's gewoon onder de huisdieren vallen..

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:22

roxiie schreef:
Ik ken zoveel mensen die huun paard/pony gewoon in de achter tuin hebben ( Dit overigens wel in dorpen) In de stad is het natuurlijk wel wat anders.

waarom in de stad anders????
daar kunnen ze ook naar buiten hoor Haha!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:23

Het gaat er niet om of paarden/pony's in achtertuinen staan en of dat wel of niet mag. De meeste mensen zullen enige kennis van paarden houden hebben en deze paarden/pony's zal het daardoor aan niets ontbreken.

In het bericht komt duidelijk naar buiten dat het jongetje dacht aan een levende my-little-pony, de media aan: Ach gosh, wat leuk, en uiteindelijk kan of wordt er niet optimaal voor de pony gezorgd.
Dit waarschijnlijk door gebrek aan kennis en dat het jongetje (misschien) het alweer een beetje zat is om te verzorgen en poep te ruimen. Dit laatste zie je ook bij mensen die 'voor de gein' een huisdier kopen... Nors opkijken
Laatst bijgewerkt door EeCee op 15-12-06 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:23

Ik vind in een tuin alleen verantwoord als men de pony elke dag naar een weiland gaat brengen, zodat hij tenminste echt kan bewegen en waar hij in contact komt met andere soortgenoten.
Wat kan zo'n jonge pony nou spelen, in zijn uppie, in een tuin?

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:41

Vestia kan moeilijk zeggen dat het mag. Dan zouden er gelijk meer in tuintjes staan. Vroeger stonden ze ook in tuintjes en wat is er nou eigenlijk veranderd, ja de mensen die zeiken veel meer.
Zolang er goed voor gezorgd word is er niks aan de hand, en ja dat kan je nou eenmaal niet zo een , twee , drie aannemen omdat je er zelf niet bent wezen kijken.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:01

Dit is echt de enige pony niet die zo gehouden wordt in Den Haag. Ik heb een tijdje in Den Haag gewoond en toen merkte ik dat er achter de meest vreemde "deuren" kleine plaatsjes zaten waar paarden werden gehouden.

Het zou mijn manier van paarden houden niet zijn. Ik vind dat een paard bewegingsruimte nodig heeft, goede verzorging en heel belangrijk hij moet op een plek staan waar ook nog minimaal 1 ander paardje staat.

Ik hoop dat dit paardje nu goed terrecht komt!

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:32

mijn zus heeft er haar pony ook een hele tijd in de achtertuin gehad.
Is geen enkel probleem vind de pony van de jongen er ook niet ongelukkig uit zien.

sukidayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:36

de pony zag er een beetje verwaarloosd uit op de foto..maar kan natuurlijk momentopname zijn..