Okidoki niet verkocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mistic

Re: Okidoki niet verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:13

Super! Ik vind het knap dat ze deze keuze genomen hebben.

Ik vind het een geweldige combinatie om te zien en hoop er ook nog een lange tijd van te mogen genieten.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:17

Er was al een tijdje sprake van da er een hoog bod lag. zoer gaat niet zo snel voor het geld!!!
Hij heeft groot gelijk, alle toppers uit de sport hier in nederland worden verkocht, hier kunnen anderen wat van leren. hij gunt de sport in nederland gelukkig ook een kans.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:27

Tjah, zo kan je het ook bekijken.
Als hij hier "nee" tegen kunt zeggen betekend dat waarschijnlijk dat hij al genoeg geld heeft... Dan kan je je dit soort dingen permiteren ja.
En ach, Nederland moet blij zijn met de goede paarden die er staan.

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:29

Wat ik mij nu afvraag: waarom moet het met zulke grote letters in de krant en op internet, er wordt bij paardenhandel vrijwel nooit over bedragen gesproken, er wordt door iedereen wel bedacht wat de paarden hebben opgeleverd voorbeeld Lingh, maar wat ik mij nu afvraag ?

Wie zijn die kopers van 4 miljoen en is het wel waar ? of is het gewoon een publiciteitsstunt?

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:30

Gelukkig. Strikje eraf en hij blijft gewoon.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:32

Er werd gesproken van Amerikanen en Russen, het zal best wel waar zijn. Op Jup is toen toch ook iets van 2 miljoen geboden? Dat heeft Sonja toen ook niet gedaan.

Boy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:41

Top en diep respect voor Arend Zoer!

Hij verdient zijn geld toch wel met de handel en ik denk dat niemand hem hoeft te vertellen wat er allemaal kan gebeuren ( blesure enz. ) maar hij zegt gewoon rijden met die hap en niet verkopen zoals hij eerder ook een heel goed bod op Lowina afsloeg!
Ik denk dat heel veel eigenaren verkocht hadden ook van toppaarden in de nederlandse sport.
Alleen gek dat ze deze man die altijd goede paarden heeft niet gevraagd hebben voor het Springpaarden Fonds....( foutje Jacob, of is ie gewoon te eerlijk en recht door zee? )
Hij lacht ze nu allemaal vierkant uit en laat zien hoe hij denkt dat het moet!
De lijst met toppaarden die deze man heeft gevonden is eindeloos en moet je nagaan dat hij bijvoorbeel No Mercy van Christina Liebherr nog verkocht heeft.
Stel je voor Okidoki, Lincoln, No Mercy en Lowina allemaal in 1 stal! lol
Ik hoop voor Albert en Arend dat ze op de Olympische Spelen goud gaan halen, want met deze actie verdienen ze dat gewoon! Knipoog

Boy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:45

@ postbodesiem

Die mensen zijn er echt wel geweest en bij rusland ga je al snel denken aan Onischenko en er is nog zo'n hele rijke rus waar ik even niet van op de naam kom.
Amerika is ook heel goed mogelijk denk aan fam. Firestone die eerder bijvoorbeeld iceberg van carry huis in t' veld kochten of Mclain Ward die een rijke groep eigenaren achter zich heeft. Het is in de sport niet normaal dat hier over wordt gesproken, maar dit is dan ook een uitzonderlijk bedrag voor een heel speciaal paard.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:19

Aah, fijn dat Oki gewoon lekker hier blijft Knipoog
Hopen maar dat of Albert, of 1 van zijn kinderen gewoon lekker nog verder kan komen met hem Knipoog

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:22

Het zal voor Zoer echt niet de eerste en laatste keer zijn dat er zulke bedragen geboden worden.
Hij houdt van zijn kinderen en gunt zijn kinderen het beste wat er is.
Een ander koopt een paard van 4 miljoen voor zijn kind en hij houdt een paard van 4 miljoen voor zijn kind. Ik zie het verschil niet zo.
Ik kan alleen maar zeggen: Respect, deze man doet wat hij zegt en lult er niet omheen. Waren er daar maar meer van!!.

Daarbij is 4 miljoen voor dezen mannen wat anders dan 4 miljoen voor ons. Voor ons is het een middel om onze dromen werkelijkeid te laten worden. Waarschijnlijk leeft hij zijn droom al

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:28

Jeetje hoe stoer!

Haha! Haha! Haha!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:47

henkb schreef:
Wat moet het heerlijk zijn om te kunnen denken / zeggen "fuck you, ik heb je geld niet nodig" en om je te kunnen richten op:
- succesvolle sportprestaties om okidoki en albert nog verder te kunnen brengen in de sport;
- daarmee de beste reclame te maken voor je stal die nodig is;
- je okidoki ook nog enigermate in bescherming kunt nemen voor een omgeving waar hij misschien niet de rijder krijgt die hem verder kan brengen.

De verzekeringspremie zal wel wat hoger worden nu Lachen

Ik hoop in ieder geval nog veel te zien van deze combinatie!

Naar mijn wete zijn dergelijke paarden niet te verzekeren. Knipoog
Ik heb respect voor de keuze, Arend Zoer heeft al vaker laten zien dat hij vasthoudt aan zijn beslissingen. Ik had het bod alleen niet kunnen weerstaan.
Ik las op de laatste pagina's van het vorige topic iets dat Albert geen band met zijn paard zou hebben. Nou wil ik niet heel l*llig doen, maar het lijkt me dat je wel degelijk een band met je paard moet hebben om op dergelijk niveau mee te kunnen draaien. Je hebt wederzijds diep vertrouwen in elkaar nodig om tot zulke prestaties te komen. Maar omdat ze een handelsstal hebben zou je meteen geen band met je paard hebben? Onzin.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:04

Pfoe, wat een beslissing. Diep respect voor de familie Zoer.

Ik hoop dat Okidoki nog een lang, mooi en blessurevrij leven in Echten heeft.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:07

Het argument van "de belasting wil toch meteen de helft" vond ik wel treffend Haha!
Want ja, idd, dat is ook zo... Fiscaal technisch was het ook een hele interessante - hoe boek je die winst over meerdere jaren... als onderhanden werk gecorrigeerd op voorgaande boekjaren? haha Of.. paard op afbetaling? Anders hang je toch echt aan 52% belastingdruk bij een eenmanszaak/vof Tong uitsteken

Principieel man, die Zoer. Ik zit anders in elkaar, maar goed, ik ben particulier en hoef mijn opbrengst ook niet met de fiscus te delen. Het ligt anders als je verkoop als zakelijke transactie wordt aangemerkt.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:29

en vergeet die 19% BTW niet Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:32

Haha, hij is gek Haha!

Maar aan de andere kant laat hij op deze manier wel zien dat geld niet alles betekent en dat heeft ook zo z'n charmes Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:33

Citaat:
Wat moet het heerlijk zijn om te kunnen denken / zeggen "fiets you, ik heb je geld niet nodig"

Om eerlijk te zijn was dit ook wat ik dacht Bloos

Bewonderingswaardig..ik weet niet.
Denk dat ik dat dus meer zou vinden bij de gewone man die nog niet binnen is Lachen

Maar goed, ik ben gewoon niet eerlijk wat betreft mijn mening over deze mensen.
Ik heb ze nog meegemaakt in de tijd dat ze niet zo bekend waren, maar al wel dachten dat ze heel wat waren en hun naam op het inspring terrein wel eer aandeden...

(Brabants voor zuur is zoer)

Boy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:36

Als dit paard naar de usa was gegaan is dat gewoon een 0% btw transactie hoor. Mischien is het slim om okidoki als bedrijfsmiddel op de balans te gaan zetten heeft een groot fiscaal voordeel!

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:08

Ik vind het goed dat ze bij hun standpunt zijn gebleven. Ik vond persoonlijk dat veel mensen in het andere topic nogal snel zeiden van; die van mij zou al weg zijn. Ook al is het nog zo'n hoog bedrag, weet niet of ik mijn dieren zou weg doen hoor. Heb dan nog niet eens een eigen paard, maar zou ik dat wel hebben en ik zou echt van mijn paard houden. Hm, ik zou het zo net nog niet weten. (Ook al is 4 miljoen heeeel veel geld Knipoog )

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:12

tomcat701 schreef:
Jeetje hoe stoer!

Haha! Haha! Haha!

Ik dacht precies hetzelfde Knipoog

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:49

Dit moeilijke besluit verdient meer dan respect!!Om een bod van 4 miljoen af te slaan en je geweldige paard gewoon te houden,tja dat is toch ook houden van Okidoki.Je kan wel zeggen dat ze geld genoeg hebben,maar dit heeft andere eigenaren van topsport paarden niet weerhouden om te verkopen!!Okidoki voor de Fam.Zoer dus!! OK dan!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:55

runningkawa schreef:
Citaat:
Wat moet het heerlijk zijn om te kunnen denken / zeggen "fiets you, ik heb je geld niet nodig"

Om eerlijk te zijn was dit ook wat ik dacht Bloos

Bewonderingswaardig..ik weet niet.
Denk dat ik dat dus meer zou vinden bij de gewone man die nog niet binnen is Lachen

Maar goed, ik ben gewoon niet eerlijk wat betreft mijn mening over deze mensen.
Ik heb ze nog meegemaakt in de tijd dat ze niet zo bekend waren, maar al wel dachten dat ze heel wat waren en hun naam op het inspring terrein wel eer aandeden...

(Brabants voor zuur is zoer)

papa en dochter zijn natuurlijk niet voor jan en de korte achternaam uit elkaar gegaan. het zijn zeker geen makkelijke mensen. maar god is dat niet 75 procent van de paardenwereld?? kan je nog heel wat meer namen noemen die een stuk erger zijn dan de zoers.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:58

Arrogant ja, denken dat niemand beter is en iedereen de koning(in) van het inspringterrein is jaa!!

4 miljoen laten lopen.. Pff als die zoon echt zo goed is bewijst hij dat ook heus wel met een ander paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:05

Niet makkelijk of verschrikkelijk arrogant en het hoog in de bol hebben, is bij mij een verschil.
En gewoon geen rekening willen houden met de andere mensen op het terrein.
Ja die zijn er meer, maar hun heb ik toch altijd goed onthouden en vielen toch enorm op tussen de rest van het paarden volk Lachen

Maar goed, daar gaat het hier nu niet om

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:11

LisetCharlot schreef:
Arrogant ja, denken dat niemand beter is en iedereen de koning(in) van het inspringterrein is jaa!!

4 miljoen laten lopen.. Pff als die zoon echt zo goed is bewijst hij dat ook heus wel met een ander paard

Nou hij heeft zich al zat keren bewezen, dat hij ook met andere paarden kan meedraaien zoals lowina en lincoln, en straks komt sam er ook aan. en geld is niet belangrijk, en als hij niet zo goed was zat hij ook niet in het a team voor nederland. Haha!