Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
bterlaan schreef:Dit paar dis geen kloon, klonen betsaan (nog) niet bij zoogdieren. Klonen is als je bv. een geranium in tweeën breekt en dan twee planten krijgt, die genetisch volkomen identiek zijn. Bij zoogdieren wordt het DNA uit de celkern van het manneljike dier in de celkern van een ei van een vrouwelijk dier geplant. Al het DNA in de celkern is dan inderdaad van de man (hengst), maar de hele rest eromheen, inclusief het mitochondriaal DNA, komt altijd nog van de vrouw (merrie). Dit paard is dus nog steeds een product van TWEE individuen, en genetisch niet exact hetzelfde als zijn "vader".
griebels schreef:bterlaan schreef:Dit paar dis geen kloon, klonen betsaan (nog) niet bij zoogdieren. Klonen is als je bv. een geranium in tweeën breekt en dan twee planten krijgt, die genetisch volkomen identiek zijn. Bij zoogdieren wordt het DNA uit de celkern van het manneljike dier in de celkern van een ei van een vrouwelijk dier geplant. Al het DNA in de celkern is dan inderdaad van de man (hengst), maar de hele rest eromheen, inclusief het mitochondriaal DNA, komt altijd nog van de vrouw (merrie). Dit paard is dus nog steeds een product van TWEE individuen, en genetisch niet exact hetzelfde als zijn "vader".
Vandaar ook waarschijnlijk dat de echte pieraz een schimmel is en zijn kloon een bruine
Ik vind dit echt belachelijk! Kan er met mijn pet niet bij dat ze zoiets willen doen...
Dadelijk gaat niemand meer dood en is heel de wereld overbevolkt.
Je moet niet met de natuur gaan spelen
Psydoxy schreef:Heeft er iemand foto's van de echte en de nepperd?
griebels schreef:Ik vind dit echt belachelijk! Kan er met mijn pet niet bij dat ze zoiets willen doen...
Dadelijk gaat niemand meer dood en is heel de wereld overbevolkt.
Je moet niet met de natuur gaan spelen
bterlaan schreef:Dit paar dis geen kloon, klonen betsaan (nog) niet bij zoogdieren. Klonen is als je bv. een geranium in tweeën breekt en dan twee planten krijgt, die genetisch volkomen identiek zijn. Bij zoogdieren wordt het DNA uit de celkern van het manneljike dier in de celkern van een ei van een vrouwelijk dier geplant. Al het DNA in de celkern is dan inderdaad van de man (hengst), maar de hele rest eromheen, inclusief het mitochondriaal DNA, komt altijd nog van de vrouw (merrie). Dit paard is dus nog steeds een product van TWEE individuen, en genetisch niet exact hetzelfde als zijn "vader".
CHIR schreef:Klonen: leuk en aardig, d'r zullen vast voordelen aan vast zitten en nog veeeel meer nadelen.
Grootste probleem vind ik dat je meteen geen variatie meer krijgt binnen het paardenras. Je neemt tevens zowel de goede als de zwakke kanten van een paard over en ook nog eens de erfelijke ziektes.
cardy schreef:..Of hierdoor kunnen mensen toch veulens krijgen van een ruin. (door deze ruin te klonen, waardoor de kloon als dekhengst gebruikt kan worden)