Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:Maar dan snap ik niet waarom je ze in Hedel moet verkopen?
amondi schreef:Ik ga toch maar partij voor de Dieren stemmen, zo weinig respect iedere keer weer naar beesten toe, gadver!
amondi schreef:Ik ga toch maar partij voor de Dieren stemmen, zo weinig respect iedere keer weer naar beesten toe, gadver!
knolle_krack schreef:amondi schreef:Ik ga toch maar partij voor de Dieren stemmen, zo weinig respect iedere keer weer naar beesten toe, gadver!
GATVER STELLETJE ZIELEE!
Ania schreef:Het is er erg druk en persoonlijk zou ik nooit mijn paard naar een markt brengen
NoaC schreef:Inderdaad; dat idee had ik ook!
Trouwens zie ik in je onderschrift dat je een shet zoekt en in Hedel was je bijna zeker geslaagd hoor! Stonden er vele voor erg weinig geld! Alle soorten, maten, kleuren en leeftijden!
[***] schreef:NoaC schreef:Inderdaad; dat idee had ik ook!
Trouwens zie ik in je onderschrift dat je een shet zoekt en in Hedel was je bijna zeker geslaagd hoor! Stonden er vele voor erg weinig geld! Alle soorten, maten, kleuren en leeftijden!
Daar was ik zeker niet geslaagd voor een zwartbonte 1e premie merrie grote maat. Die hoeven namelijk niet gedumpt te worden op de markt, daar is vraag naar.
Anke schreef:haha...die mag je ook naar mij brengen!
[***] schreef:NoaC schreef:Inderdaad; dat idee had ik ook!
Daar was ik zeker niet geslaagd voor een zwartbonte 1e premie merrie grote maat. Die hoeven namelijk niet gedumpt te worden op de markt, daar is vraag naar.
Sorriso schreef:Hmmm, het blijft een paardenMARKT. Er staat van alles tussen, goede, en minder goede paarden. Ik kijk hier niet raar van op, het blijven grotendeels paardenboeren die hun paarden aanbieden in Hedel... Ligt er net aan watvoor boer je treft!
NoaC schreef:FOUT DUS!![]()
Er stonden erg veel paarden die niet "gedumpt" hoeven te worden en waar vraag naar is.
Van KWPN-ers met goede stamboekpapieren (van jonge dingen tot stermerries) tot Friezen met alle premies die ze maar kunnen krijgen!
Er stond een fokker van Friezen met een stuk of 30 friezen (veel jonge dingen) en die hadden bijna allemaal goede papieren en premies op keuringen! Naar friezen (zeker met zulke afstammingen/premies)is ook behoorlijke vraag!
En ook zat shetten gezien met papieren enz!
Daarnaast ken ik ook een shettenhandelaar (die ook altijd goede beesten fokt) die wat hij niet verkoopt ook naar de markt brengt; heb je ze ook met papieren en premies!
[***] schreef:Het punt is niet of het goede of slechte paarden/pony's zijn, maar er zijn er veel teveel van! Dus die stamboekpapieren die je noemt, die zijn gewoon niet goed genoeg. En idd ook shetten genoeg met papieren, maar kleine maat, vosjes, hengstjes. En als er zoveel vraag naar is als jij zegt, waarom wordt dan lang niet alles verkocht en staat marktplaats vol met de shetten en friezen die je net noemt?
Quellian, dat je daar 1 keer mazzel hebt gehad op de markt wil niet zeggen dat het er vol staat met hoogwaardig fokmateriaal.
Quellian schreef:Onze pony kwam niet van de markt, maar van een fokker. Een GOEDE fokker, die dus ook aan de slacht verkoopt, net zoals dat op de markt gebeurt.
Maar hoe kun je oordelen als je er zelf niet bent geweest?