Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:27

silvana schreef:

het mooiste vind ik nog dat de schuld word geschoven op de mensen die wel hun dieren gingen halen.Wantdaardoor waren de paarden geschrokken.Waar zat meneer de boer die nacht?Niet op de kwelder een poging te doen paarden te redden.

Die boer zat wel degelijk op de kwelder die nacht. Is door de zgn. hulpinstanties (die geen beslissing dufde te nemen maar het desalnietemin goed bedoelden) naar huis gestuurd......

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:38

ik ben een beetje discussie-moe
Doei!

het blijft me verbazen hoe sommigen koste wat kost een zondebok willen hebben om rotte tomaten naar de gooien

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:39

Mitje schreef:
whissie schreef:
ik blijf het apart vinden dat niemand schuldig is.... ik vind dat die eigenaar beter had moeten weten, (ondanks dat ze verplaatst zijn naar hogere heuvel, blijkbaar niet goed afgezet oid zodat ze alsnog naar lager gebied konden komen) Er staat niet voor niets een richtdatum van 15 oktober, omdat het met storm na deze datum de kans zeer groot is dat er wat onderloopt.... en zo'n datum houden ze altijd ruim aan.
maarja, dat zijn mijn gedachten.....

ben ik het helemaal mee eens.

Ik ben het er ook mee eens

Groetjes

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:41

Arabesk schreef:
ik ben een beetje discussie-moe
Doei!
het blijft me verbazen hoe sommigen koste wat kost een zondebok willen hebben om rotte tomaten naar de gooien

Wil je het woord "tomaten" niet noemen?? Anders beginnen ze er weer over dat Lootsma tomaten aan de paarden voert wat niet goed voor ze is.... Haha!

(voor de duidelijkheid: Lootsma voert de tomaten aan zijn koeien)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:43

slimmerik schreef:
S schreef:

het mooiste vind ik nog dat de schuld word geschoven op de mensen die wel hun dieren gingen halen.Wantdaardoor waren de paarden geschrokken.Waar zat meneer de boer die nacht?Niet op de kwelder een poging te doen paarden te redden.

Die boer zat wel degelijk op de kwelder die nacht. Is door de zgn. hulpinstanties (die geen beslissing dufde te nemen maar het desalnietemin goed bedoelden) naar huis gestuurd......

Toen was het te laat ,slimmerik.
Voor het gemak word er altijd maar vergeten dat de hulpdiensten er pas kwamen nadat de eerste dode paarden aanspoelde.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:46

Silvana, de paarden stonden op een hoger afgesloten gedeelte waar vaker dieren bij overstromingsgevaar naartoe werden gebracht. Ze zijn daar al zwemmend, zo zijn ze over de omheining heen gekomen, vandaan vertrokken.

Hoe schuldig is deze boer aan het feit dat zijn paarden onverwachts gedrag hebben vertoond?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:49

silvana schreef:

Voor het gemak word er altijd maar vergeten dat de hulpdiensten er pas kwamen nadat de eerste dode paarden aanspoelde.

Dat heb ik in geen enkel artikel kunnen vinden....kun je me de bron even geven??

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:56

Ze voeren ze ook aan de paarden hoor, en ook uien en wat er allemaal nog verder voor een schijntje te koop is...................
Als het maar niks kost en als ze maar "veulentjes vangen" dat is het enige wat daar telt.........
Dit is NIET de eerste keer dat zijn dieren dit overkomt; de eerste keer KAN nog een samenloop van omstandigheden zijn maar de ZOVEELSTE keer?
Maar elke dag dat ze DAAR staan hoeven ze thuis NIET gevoerd te worden, en dat plm. 180 x (plus de rest die nog ergens anders stond) reken maar uit hoeveel voer dat scheelt.
Houdt deze mensen in vredesnaam GEEN hand boven het hoofd, ze laten de paarden daar al jaar en dag NET NIET doodgaan maar daar is dan ook alles mee gezegd.
De verdronken paarden zijn duidelijk "het beste" af helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:58

Arabesk schreef:

Deze discussie ging over het wel of niet schuldig zijn aan verdrinking.

Niet over hoe hij zijn paarden in de winter houdt, dat is weer een andere zaak.

Dus wel, in dit geval spreken we dus van causaal verband.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:00

Mensen worden ze nou van de slager gered of niet?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:01

russel schreef:

Gut, je hebt het strafrechtelijk onderzoek al afgerond OK dan!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:02

Dieren staan gelijk met verantwoordelijkheid.
Of dat er nu 1 of 200 zijn, imo had ie ze maar moeten onderbrengen ergens waar ze er helemaal geen last van konden hebben.
Als je zoveel dieren hebt lijkt het me ook dat je toch een stuk land, of een degelijke stalling hebt om ze te verzetten.
De anderen hebben het wel gedaan?
Lijkt mij eerder uit gemakszucht dan uit verantwoordelijksheidsgevoel

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:03

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:03

Karl66 schreef:
Silvana, de paarden stonden op een hoger afgesloten gedeelte waar vaker dieren bij overstromingsgevaar naartoe werden gebracht. Ze zijn daar al zwemmend, zo zijn ze over de omheining heen gekomen, vandaan vertrokken.

Hoe schuldig is deze boer aan het feit dat zijn paarden onverwachts gedrag hebben vertoond?

idereen weet ook dat dieren onverwachts gedrag kunnen vertonen Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:05

slimmerik schreef:
S schreef:

Dat heb ik in geen enkel artikel kunnen vinden....kun je me de bron even geven??

Slimmerik staat in één van de kranteartikels.Kwam van een buurvrouw die die nacht wel op de dijk had gestaan.Helaas stond haar adres er niet bij anders had ik je het gegeven Knipoog
Maar spit wat van de andere topics door dan kom je het wel tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:08

slimmerik schreef:
russel schreef:

Gut, je hebt het strafrechtelijk onderzoek al afgerond OK dan!

Ja, goed he? En weet vast nu ook al wat dat betekend????

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:10

russel schreef:

Betekent met een T dus.... Nee ik snap er niets van leg eens uit a.u.b.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:14

...
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:16

whisperramse schreef:
Karl66 schreef:

idereen weet ook dat dieren onverwachts gedrag kunnen vertonen Frusty

Maar dat is iets anders dan schuldig zijn. De paarden zijn verplaatst naar een plek waar ze de overstroming hadden kunnen overleven, die plek is daar ook speciaal voor ingericht. Stel hij had ze op het binnendijkse land gezet en ze waren over de dijk gelopen om te gaan zwemmen was hij dan ook schuldig geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:29

slimmerik schreef:
russel schreef:

Betekent met een T dus.... Nee ik snap er niets van leg eens uit a.u.b.

Nee daar ben ik te dom voor, daar moet je een slimmerik voor zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:37

--

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:45

Citaat:
Maar dat is iets anders dan schuldig zijn. De paarden zijn verplaatst naar een plek waar ze de overstroming hadden kunnen overleven, die plek is daar ook speciaal voor ingericht. Stel hij had ze op het binnendijkse land gezet en ze waren over de dijk gelopen om te gaan zwemmen was hij dan ook schuldig geweest?

daarvoor had ik al vermeld dat ik vond dat hij zijn dieren maar ergens had moeten stellen waar ze er géén last van konden hebben.
Ik woon in België en kan me voorstellen dat een overstroming in dit gebied niet iets "uitzonderlijk" is.
Pas op, ik verwijt de man niet van de dieren hun gedrag , maar persoonlijk zou ik ze verplaatst hebben waar ze géén last zouden hebben.
Tenslotte is het toch niet de man maar weeral de dieren die afzien, hoe je het ook draait of keert.

en dit komt dan van een 16 jarige die dom genoeg is om in PvdD te posten Haha!

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 17:06

Er is er maar een echt schuldig....dat is moedertje NATUUR......die roeit alle zwakke dieren gewoon zelf uit zonder hulp van de ....mens

Voor de rest is de conclussie : OVERMACHT

Wie voor de onkosten opdraaid is denk ik degene Koe die al die reddingsploegen heeft besteld !

Als ik mijn teen tegen de deur stoot en er komt een traumahelikopter aan vliegen omdat de dokter door de telefoon dacht dat het erger was.....en ik toch niet mee hoefde naar het ziekenhuis en gewoon weer aan het wandelen kon......heb ik toch geen probleem ...toch Clown

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 17:17

Dit buitendijkse gebied stroomt ELK jaar over, de ene keer eind oktober, de andere keer half november, maar overstromen doet het geheid ELK JAAR.

Niks schuld van moeder natuur, de dieren hadden daar ZOALS ELK JAAR op uiterlijk 15 oktober weg gemoeten.
Maar zoals ik al zei, elke dag buitendijks eten scheelt weer een boel geld en DAAROM bleven de paarden daar staan. Heel DOELBEWUST, door de EIGENAAR en niemand anders.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 17:20

linky schreef:
Dit buitendijkse gebied stroomt ELK jaar over, de ene keer eind oktober, de andere keer half november, maar overstromen doet het geheid ELK JAAR.

Niks schuld van moeder natuur, de dieren hadden daar ZOALS ELK JAAR op uiterlijk 15 oktober weg gemoeten.
Maar zoals ik al zei, elke dag buitendijks eten scheelt weer een boel geld en DAAROM bleven de paarden daar staan. Heel DOELBEWUST, door de EIGENAAR en niemand anders.

Uhhhh....maar in de krant stond (Fryslan) dat dit stuk al in geen 10 JAAR was ondergelopen ?!?!