Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kjoetie schreef:ik wil die friese hengst... *vlieft* maarja, om nu voor dat paard nr. 1 geboren is al aan peerd nr. 2 te beginnen gaat wel wat vermaar die's zooo mooi...
inkepink schreef:Firegurl schreef:Hoe duur zou zo,n paard nou kosten bij hem,weet je dat ?
Dat is eigenlijk dom om te vragen, die boer is allang blij dat hij meer dan de kiloprijs voor zn paarden gaat krijgen. Ik weet dat ik nu heel bokt over me heen ga krijgen maar goed.
Die man zit nu waarschijnlijk schaterlachend in zn luie stoel aangezien hij door het "marum'verhaal veel meer aan zijn paarden gaat verdienen dan dat hij anders had gedaan! oftwel hij wordt er beter van, kan nog meer fokmateriaal aanschaffen zodat hij volgend jaar nog meer paarden heeft en nog meer problemen kan opleveren. Denk hier maar eens over na
why schreef:de prijzen liggen tussen de 500 en 1000 euro.
ranna schreef:Voordat ik daar een paard zou kopen zou ik die toch maar es grondig laten onderzoeken. Geloof nooit en te nimmer dat die verstandig ontwormd zijn en regelmatig de hoeven bekapt hebben gekregen
Kimberley77 schreef:Wat mij nu even ontgaan is he, de zoon van de eigenaar zei toch op tv dat sommige paarden naar de slacht zullen gaan? Ik moet dat stukje even opzoeken in het andere topic...daarop heeft Partij vd Dieren gereageerd en hun kans gezien zo vlak voor de verkiezingsdatum, een fonds op te richten vor de slachtpaarden, om deze een goed huis te kunnen bieden..en nu komt T fryske Gea op de proppen dat geen één paard voor de slacht bestemd is? geen één paard, van ruim al die paarden? Dus zoon van eigenaar en Hospers spreken elkaar tegen?
Afijn, ik ben de draad kwijt in dit verhaal hoor en geloof er geen moer van, wkan me nl niet voorstellen dat al die paarden voor een begrazingsproject zouden zijn of voor de fok of verkoop..maar dat zal mijn naieviteit dan wel zijn als ik Hospers moet geloven?!
sarabande schreef:Dat wrakke paarden naar de slacht gaan is een normaal verschijnsel. Hij fokt duidelijk wel voor de slacht maar zal dat nooit bekennen omdat dat not done is in Nedereland.
Maar een stel hengsten ongeselecteerd tussen merries gooien en die lekker goedkoop op een natuurgebeid, geen da kosten, geen hoefsmid of wat dan ook, dan kan je er met zon bulk inderdaad aan verdienen.
Alleen begrijp ik niet waarom hij met ongechipte paarden op een markt mag staan, of hoe hij te voor elkaar krijgt die te exporteren.
slimmerik schreef:ranna schreef:Voordat ik daar een paard zou kopen zou ik die toch maar es grondig laten onderzoeken. Geloof nooit en te nimmer dat die verstandig ontwormd zijn en regelmatig de hoeven bekapt hebben gekregen
Dat is verstandig bij elk paard wat je koopt waar dan ook.
Waar basseer je het op dat die paarden niet bekapt en ontwormd worden??
slimmerik schreef:ranna schreef:Voordat ik daar een paard zou kopen zou ik die toch maar es grondig laten onderzoeken. Geloof nooit en te nimmer dat die verstandig ontwormd zijn en regelmatig de hoeven bekapt hebben gekregen
Dat is verstandig bij elk paard wat je koopt waar dan ook.
Waar basseer je het op dat die paarden niet bekapt en ontwormd worden??
ranna schreef:
Gezond verstand.
Als hij daar 200 paarden heeft lopen moet hij een hoefsmid vast in dienst hebben en geloof je zelf dat hij zo'n aantal paarden regelmatig op wormen laat controleren en dan overlegd welke wormkuur het betreffende paard moet hebben?
Ik twijfel er ook aan of hij de papieren van alle dieren wel voor elkaar heeft in de zin van paspoorten en identificatie.