Interpolis Paardenverzekeringen stapt over

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jestop

Re: Interpolis Paardenverzekeringen stapt over

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:09

Wat is dit nu weer voor actie? Vorig jaar is de premie al flink omhoog gegaan en ik ben echt niet van plan om nog meer te gaan betalen!

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:12

nesy d: Ik ben idd ook wel benieuwd of ze opnieuw gekeurd moeten worden.

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:15

Lekker dan! Heb net de premie voor aankomend jaar betaald! Als ik dit had geweten..

joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:18

Voor mij ook jammer dat Interpolis ermee stopt, zij zijn nu ook onderdeel van Achmea, en daar werkt mijn partner, ik was juist op personeelskorting uit Knipoog .

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:20

Nicole10 schreef:
Lekker dan! Heb net de premie voor aankomend jaar betaald! Als ik dit had geweten..

Ik heb ook net betaald, als ik dit had geweten had ik zeker de verzekering opgezegd, daar loop ik al een poos over te twijfelen.
Meestal wordt het er niet beter van als eea overgenomen wordt door een ander bedrijf, ik heb niet voor niets voor interpolis gekozen...

En idd niet netjes dat het al op internet staat zonder dat de klanten ingelicht zijn, ik zou dat erg op prijs gesteld hebben...

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:25

Pff als ik dit zo lees ben ik blij dat ik mijn paard uit de verzekering gehaald heb.
Bij mij is het Amev geweest, ineens andere polisvoorwaarden na het overnemen van een verzekering.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:28

Mocht het dus zijn dat de voorwaarden of wat dan ook wordt aangepast, zal ik zeker overwegen om mijn paard uit de verzekering te halen.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:30

nou lekker...stom hoor dat ik niets gehoord heb ( lees alle verzekerden Haha! )
Mijn verzekering loopt tot maart volgend jaar.. ben benieuwd welke wijzigingen ze toch uiteindelijk gaan doorvoeren Boos!
Nou als ik het niets vind ben ik weg.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:37

weg waarheen? heb weinig zin mn paard weer opnieuw klinisch te moeten laten keuren om bij een andere verzekering binnen te komen (en dan heb ik nog mazzel dat hij alleen klinisch hoeft, anderen waarschijnlijk ook nog rontgenologisch.) ben je mooi klaar mee.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:46

Verward

Ik weet van niks.....

Beetje apart om dat hier te moeten lezen... dus straks is mijn paard bij Hippo verzekerd, terwijl ik dat juist niet wilde? Frusty

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:48

Ik heb het volgende begrepen:
In principe verandert er voor de klant niets: de polis, voorwaarden, en premie blijven ongewijzigd, alleen hebben zij nu een nieuwe verzekeraar.

Ik zou me er niet te druk om maken, veel bedrijven kopen elkaars portefeuilles over gebeurt vaker dan je denkt Knipoog

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:48

Ken heel veel mensen die juist zijn overgestapt van de AMEV hippo naar Interpolis, was zelf ook van plan om over te stappen. Erg jammer! Moet ik weer op zoek naar een andere verzekeraar.

@ Esther: Volgens mij kan je de verzekering opzeggen als je niet op tijd bent geïnformeerd over het veranderen van voorwaarden of het overgaan van de verzekering naar een andere verzekeraar. Er is nl. altijd een opzegtermijn van kracht en als je niet tijdig bent geïnformeerd... Ik zou even informeren bij Interpolis wat de opzegtermijn is.

Laverne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:49

Ik heb een paardje wat ik übersimpel heb verzekerd. Betaal toch tussen de 100 en 200 euro per jaar en ik vind het zat.
Was al aan het twijfelen wel of niet stopzetten...en nu krijg je dit.

Heb dus net gebeld, en ik krijg een of andere dodo aan de foon die me niets kan vertellen! Alleen dat alles voorwaarden en premies worden overgenomen door Hippozorg en dat ik nog word geinformeerd.

Dus ik zeg dat ik alles al weet omdat het op i-net staat..jaaa..maar dat hebben WIJ niet gedaan..Hallo? Boeiend?
Ik ga m dus opzeggen. Nadeel is dat ik 2 maanden opzegtermijn heb en dat ik dus maar beter kan afwachten tot ik die brief heb gehad. Nadeel daarvan is is dat ik die waarschijnlijk pas volgende week krijg en dan schuift het weer een maand op.
Dus denk dat de brief vandaag weggaat.

Vind het schandalig voor mensen die een uitgebreide polis hebben lopen en veeel geld neertellen. ASOCIAAL.

Interpolis...zo troebel als maar zijn kan!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:53

Interpolis glashelder hè!
Ik ben toch al een poos van plan om met alle verzekeringen daar weg te gaan en dit is dan de druppel...Ik vertrek!

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:54

Hippozorg ........dat is toch niet Amev Hippo paardenverzekeringen he ?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:55

Belachelijk.. maar betekend dit dat interpolis paardenverzekering nu onderdeel wordt van Amev?? Zal het zo ff navragen op het werk (werk o.a. met paardenverzekeringen).

Overigens kun je per 1 dec per direct opzeggen omdat je het niet eens zou zijn met de wisseling als ik me niet vergis.. Ga ik ook ff navragen na de pauze Ja

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:55

In principe nemen ze (in dit geval dus Hippozorg / ex-Amev) je polis/verzekering bij Interpolis over en moeten ze de voorwaarden aanhouden waarop je geaccepteerd bent bij Interpolis, dus geen nieuwe keuringen voor je paard oid.

Amev (nu Hippozorg) in het verleden een soortgelijk iets gedaan met Hippo Paardenverzekeringen (namen worden nu ws verwarrend). Mensen die bij Hippo Paardenverzekeringen verzekerd waren werden overgenomen door Amev.

Amev werd later Hippozorg en Hippozorg neemt de boel van Interpolis dus waar per 1 december als het stuk op horses.nl correct is.

Ze kunnen je polis tzt aanpassen (net zoals Interpolis dat nu ook kan), maar horen je daar ruim van te voren van op de hoogte te stellen.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:56

lundi schreef:
Hippozorg ........dat is toch niet Amev Hippo paardenverzekeringen he ?

Ja, dat is dezelfde.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:57

Hippo Zorg BV in Den Bosch is een onderdeel van Fortis/ASR en tevens marktleider op het gebied van paardenverzekeringen, vandaar dat het ook wordt overgenomen lijkt me..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:58

Dus toch amev Boos!
ze zijn bij amev niet zo netjes en snel als bij interpolis. Daarbij verkoopt amev regelmatig de slachtpaarden door...

Ik zit te denken aan efo, alleen komt mijn merrie waarschijnlijk niet meer door de keuring met een cyste in haar voorknie Verward
Weet iemand dit?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:59

waarom niet dan equine risks?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:00

Omdat ik absoluut niet gecharmeerd ben van de behandeling door Amev... Lundi heeft daar een heel goed voorbeeld van! En zo zijn er meerdere die niet over Amev te spreken zijn...

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:05

Splinter schreef:
waarom niet dan equine risks?

Dat is gewoon Hippozorg = Amev, gaan gewoon even onder een andere naam (Equine risks) verder omdat het afgestoten wordt door Interpolis.

Mimoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:06

Dus ik begrijp goed dat als er een verandering in je verzekring komt (in dit geval een grote), dat je dan recht hebt je verzekering op te zeggen?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:07

dat is geen amev hoor
je kan kiezen óf hippo zorg óf equine risks