Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:41

Esmeralda schreef:
dat zijn denk ik echte uitzonderingen
en als er iemand mee rijdt is er heus wel iemand die even kan afstappen Bloos
Maar er zijn zat mensen die zeggen, hij staat dan niet stil, kan ik er niet meer op klimmen ect. Nou blijf dan thuis en begeef je niet op de weg. Als je met deze kleine dingen je paard niet onder controle heb, hoe doe je het dan bij een stoplicht, een groep spelende kinderen ect ect. Dat bedoelde ik ermee. Haha!

Als je alleen bent, kan het gevaarlijk zijn om af te stappen vind ik. Als het wat drukker is om je heen,
dan kun je echt niet ff rustig die paardenhoop opruimen....
Om thuis te moeten blijven omdat je het niet veilig vind om af te stappen als je 'm verder onder controle hebt,
vind ik onzin.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:42

KimH schreef:
Hoeveel?????
Sjonge jonge, een paard moet nou eenmaal poepen. Dat kun je moeilijk tegenhouden he?
Ik geloof dat paardenpoep een stuk gezonder is dan uitlaatgas????

hahaha dat weet ik wel heeeel zeker!!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:51

superwoman schreef:
Esmeralda schreef:
dat zijn denk ik echte uitzonderingen
en als er iemand mee rijdt is er heus wel iemand die even kan afstappen Bloos
Maar er zijn zat mensen die zeggen, hij staat dan niet stil, kan ik er niet meer op klimmen ect. Nou blijf dan thuis en begeef je niet op de weg. Als je met deze kleine dingen je paard niet onder controle heb, hoe doe je het dan bij een stoplicht, een groep spelende kinderen ect ect. Dat bedoelde ik ermee. Haha!

Als je alleen bent, kan het gevaarlijk zijn om af te stappen vind ik. Als het wat drukker is om je heen,
dan kun je echt niet ff rustig die paardenhoop opruimen....
Om thuis te moeten blijven omdat je het niet veilig vind om af te stappen als je 'm verder onder controle hebt,
vind ik onzin.

Ja, hier ben ik het wel mee eens.. Ik heb al eerder gehad dat toen ik een keer verplicht moest afstappen, mijn paard er van door ging, en als ik er naast sta, ben ik hem eerder kwijt dan ik erop zit. Gevolg was dus ook dat tulandro los liep op onbekend terrein, nee bedankt, ik blijf er gewoon op, veel safer.

Ik vind het echt gevaarlijk om af te stappen, als je in je eentje bent. Daarbij zie ik nooit maar dan ook nooit mest op de stoep liggen, het gaat gewoon om de straat. Er moeten gewoon mestopruimdiensten komen Clown Waar mensen naar toe kunnen bellen als ze iets zien liggen, dat is nog de meest functionele oplossing.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:09

Nu, ik ben ooit eens gaan wandelen daar met de paarden van een vriend, en die lieten toevallig ook iets vallen voor de deur van een restaurant. Dan kan ik wel begrijpen dat je als eigenaar boos bent... De vriend die meewas beloofde het nadien op te ruimen, maar het was al discreet verwijderd na de lange buitnenrit, ook te begrijpen. Maar een poeprugzak mmenenen zie ik nu ook direct nie zitten... Tong uitsteken

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:16

Jezus, gewoon een regel om ons weer extra geld uit onze zak te kloppen.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:22

petraaken schreef:
Jezus, gewoon een regel om ons weer extra geld uit onze zak te kloppen.

Inderdaad

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:32

Pffff wat een bedragen zeg. Nagelbijten / Gniffelen

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:44

Ik men en ik rij onder het zadel. Met name met het mennen wil ik nog wel eens door een woonwijk rijden. Heb voor de zekerheid (nog niet nodig gehad) vuilniszakken bij me, want ik kan me voorstellen dat het vervelend is als er bij je oprit ineens 5kg poep ligt Clown

Ik vind wel dat mensen zich iets coulanter op moeten stellen. Heel veel mensen vinden het geweldig als hun kind even "paardje mag aaien" of een stukje mee mag rijden, en dat zijn gelukkig ook de mensen die meer begrip tonen bij een "ongelukje". Maar ik heb tijdens het halen van m'n koetsiersbewijs ook meegemaakt dat iemand zo ontzettend stennis ging schoppen dat we ons echt een beetje bedreigd voelden. En dat was nog zowat z'n eigen schuld ook: Er reed al een hele tijd een auto achter ons (te smal om in te halen) dus zijn we even opzij gegaan zodra er plaats was (tussen de geparkeerde auto's in). Daar staan wachten en uiteraard ging het paard toen mesten... Helaas bleek die auto-eigenaar juist DAAR te wonen, dus terwijl wij m voorbij hadden willen laten stapte hij uit en begon te zaniken dat die stront METEEN weggehaald moest worden Rolleyes Toen we vroegen of hij een vuilniszak had en het dan in z'n biobak mocht flipte hij helemaal, dat was uit den boze! Ach ja...

Met rijden vind ik het een ander verhaal: je kunt moeilijk 20kg meezeulen omdat je paard 5x mest onderweg. Gelukkig is er bij ons veel berm en veel landbouwverkeer dus zolang je de woonwijken vermijdt is er geen probleem. Zo'n mestzak is 3x niks, hartstikke zwaar en oncomfortabel voor een pony, ff een galopje zie ik dan ook nog niet gebeuren. Wil als tegemoetkoming best een paar vuilniszakken bij me steken, op voorwaarde dat ik die dan dichtgebonden in de biobakken kwijt mag. Als mensen daar ook nog over gaan zeuren (most likely Boos! ) weet ik het ook niet meer hoor!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:48

Paarden gaan al van oudsher over de weg, al lang voor al die vervuilende auto`s. Een beetje paardenmest is met een regenbuitje ook weer snel verdwenen. Als iemand zich daar druk over maakt is dat een echte zeikerd.

Ik kan me wel voorstellen als er vanaf een stal steeds een heleboel paarden over een weg passeren dat dat veel overlast kan opleveren. Dat gedoe met een poepzak ed is echt onhaalbaar. Maar in dat soort gevallen is het wel zo netjes om dat die stal zo af en toe het stalpersoneel eropuit stuurt om de weg weer een beetje netjes te maken. Als mensen zien dat men het goed bedoelt, zullen ze zich er ook minder aan ergeren.
De mest op je eigen erf wordt toch ook opgeschept?

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:58

Hallo heeee, moeten we ze een kurk in de kont stoppen ofzo? je kan een paard toch niet verbieden te poepen....
Arme paarden, verbannen van de openbare weg...want voorkomen dat ze poepen kun je toch niet.
Ik kan me voorstellen dat ze een regel invoeren dat je het binnen zoveel uur ofzo op moet ruimen, of dezelfde dag nog opruimen. Maar een boete??

Dan wil ik graag dat de vogels een boete krijgen die onze auto altijd onderschijten... Tong uitsteken

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:00

een woner van de straat waar we altijd langs rijden heeft ooit mest op de kop van een ruiter gegooid!

die was op straat voor zijn deur gemaakt door een ander paard.

die woner is wat verder van brussel en zijn te veel bewoonde omgeing gaan bouwen! lol!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:31

als je op de weg rijdt, vind ik het echt geen probleem. Maar wanneer je op de stoep rij en je paard mest dan. Ja dan wel. Het is me nogal geen berg. Vind gewoon afstappen en in de goot schoppen. Zo hou je de eer aan jezelf en aan je hobbie. En zekers wanneer er nog een huis voor staat ook en er ligt een beg stront daaro, zal me kapot ergeren eraan. En geloof me , er is altijd wel iemand die je ziet. Dus geen poep op de stoep.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:13

Th0mas schreef:
jemig doe normaal zeg, honden mogen wel in het openbaar poepen :/
ze hebben toch een speciale wagens die straat schoonmaakt en die ruimt het poep wel op? Haha!

Honden mogen toch ook niet op straat poepen? Of niet op de stoep en wel in de goot? Ik weet het niet precies.
Aan de ene kant snap ik het wel. Voor niet paarden mensen is paardepoep net zo vies als hondepoep.

Maar dan wil ik wel eens tips van de regering hoe we het het beste kunnen opruimen, tijdens het rijden.
We kunnen er moeilijk een kurk instoppen toch?

vluggejip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:18

Hebben ze nou helemaal niks beters te doen in de Gemeente Sluis. Oké bij een stal/manege probeer het met z'n allen op te lossen en waar het logischerwijs een probleem zou zijn (restaurant e.d.) zou ik het zeker opruimen. Verder, ach jongens, wat zijn we heerlijk op zijn hollands bezig. Bekrompen toestanden

GeartsjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:24

als het paard moet mesten, ga je toch even de wal in (dat hebben de meeste wegen wel...)

doe ik normaal ook

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:53

Jup, erg fijne gemeente woon ik in. Laten ze eerst eens zorgen dat er dan ruiterpaden of weet ik het wat worden aangelegd voordat ze zulke regels gaan opstellen. Nou, mooi niet dat ik met een jutezak op pad ga om de uitwerpselen van mn paarden op te ruimen als ik op buitenrit ga. Gemeente Sluis, zeg maar dag met je handje! (ben overigens wel bereid een zak met poep voor de deur van het gemeentehuis te leggen... of is dat niet zo'n goed idee :p)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:58

Gewoon heel serieus met ze in discussie gaan, over wat zij dan de oplossing vinden???? Als ze goede suggesties hebben, is dit niet onaanvaardbaar. Ik ben benieuwd of er al rechtzaken bezig zijn tegen de gemeenten, ik kan me haast niet voorstellen dat de gemeente hiermee in zijn recht staat, het is absoluut niet redelijk of billijk. Zolang de overheid geen passende oplossingen bedenkt, kunnen wij heel weinig.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:58

Ja!, laten we met zijn allen poep gaan inzamelen als handtekeningen en dat gaan afleveren Vork

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:00

wahahah goed idee Haha!
iedere 'keutel' telt voor een handtekening!
Ik doe mee!

(gaat drollen scheppen in de wei Tong uitsteken)

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:38

Esmeralda schreef:
nou ik vind wanneer jou paard op de stoep poept dat je even af moet stappen en het in de goot moet schoppen!! Poept hij op de straat mag je van mij doorrijden. Maar op de stoep stap je maar effe af hoor. En wannneer je zegt ik kan niet van me paard stappen want hij is dan te druk ect ect. wat doe je dan in vredesnaam op straat met je paard. Want de stoep loopt 9 van van de 10x voor een huis, en dan zo,n mesthoop voor je deur!!.

Paarden mógen geeneens op de stoep komen volgens de wet, dus kunnen ze daar ook niet poepen. Weer een probleem opgelost Clown
En als je als ruiter zijnde gewoon aan de rechterkant van de weg rijdt, zoals dat hoort (ook volgens de wet) en dus ook niet met z'n tweeen naast mekaar, poept dat paard vervolgens in of in de buurt van de goot. Net zoals honden dat mogen. Wat is het probleem dan nog?? Jaaaaaa kruizingen, want als ie daar poept... naja dat is dan het enige Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:41

Milou ik doe met je mee!
Alleen jammer dat Amy zindelijk is buiten Knipoog

Nu woon ik ook in de gemeente Sluis..
En ik kan je zeggen dat dit voor zeker 75% dreigen is..
De ambtenaren daar zijn echt te lui om dit te gaan onderzoeken of dit werkelijk gebeurd.

De plaatselijke manege zou al jaren boetes krijgen als ze hun keutels laten liggen in de dorpsstraten.
Deze mensen gaan na het rijden de route ook af met een schep en kruiwagen.
Maar er liggen genoeg paardenvijgen hier in de buurt op de paden..
En niemand heeft er ooit nog wat van gehoord..

Ik zie het gewoon als een bericht wat de ruiters bangmaakt om maar niet meer de straat op te gaan in angst voor die megaboete!

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:01

Mensen spreken in dit forum van poep op de stoep?
Je mag volgens mij niet eens op de stoep met je paard.

En als de situatie het enigszins toelaat schop ik het in de goot/berm. Maar ja dat kan niet altijd. Misschien kun je daarna later terugfietsen om het opzij te schuiven. En nee, dat gaat niet als je een lange afstandsrit maakt. Afstappen van je paard ook niet als je arthrose hebt of je paard schrikachtig is. Maar in al die andere gevallen kun je met een beetje creativiteit best zoeken naar een oplossing Lachen

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:36

Esmeralda schreef:
chaai schreef:
Wij hebben een Eurofleur naast stal zitten, die hebben ook een klacht ingediend over alle mest die op straat ligt voor de inrit van hun parkeerplaats, wat wil je met een grote pensionstal naast de deur Gestoord Nu mogen we dus nog maar 1 kant op vanaf stal, en kun je geen rondje meer rijden. Als er nou gewoon iets bredere bermen waren geweest..

wat is de moeite om het even op te ruimen, die winkel (neem ik aan) zit naast jullie stal!! Lekker voor die klanten. Hou de eer aan jezelf en ruim het dan even op. Jij plezier hun ook.

Met dit soort situaties ga je toch gewoon ná het rijden als je naar huis gaat even met de schep langs?? het is zo dichtbij en even met de schep het opscheppen en dan terug lopen of gooi het ergens waar het niet in de weg ligt (berm sloot of gewoon de mestbak )
Tong uitsteken als het zo dichtbij is zie ik geen probleem... maak gewoon je rondje en veeg na het rijden de mest op.. Knipoog

fienntjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:40

haha straks leggen ze nog paarden-poep-plaatsen aan Haha! even met je paardje naar de wc

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:48

Net of je een paardendrol even met een plastic schepje weg krijgt? En rijden met zo'n grote schep op je rug is ook niet echt confortabel..
Gelukkig kunnen we et nog in de goot trappen, maar wat als dat straks ook niet meer mag.. :|