Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
MRmichiel schreef:wat een negatief gezeur hier. zorg gewoon dat je je paard goed onder controle hebt, met een paard wat niet bomproof is moet je de weg gewoon niet op. Als je er problemen mee hebt dat je paard schrikt van een auto, dan zou ik een andere sport kiezen.
laetitia schreef:haha echt een hele goede reactie van je MRMichiel! Dus jij hebt een paard dat 100% verkeersmak is en echt NOOOOOOOOOIT maar dan ook echt NOOOOOOOIT van iets schrikt? Of schrok hij een keertje en ben je toen meteen opgehouden met rijden en nu aan het schaken geslagen??
MRmichiel schreef:wat een negatief gezeur hier. zorg gewoon dat je je paard goed onder controle hebt, met een paard wat niet bomproof is moet je de weg gewoon niet op. Als je er problemen mee hebt dat je paard schrikt van een auto, dan zou ik een andere sport kiezen.
MRmichiel schreef:toevallig ben ik een persoon die elke ponyclub les, naar de ponyclub reed, langs de drukke weg, met een paard dat ook niet altijd even goed luisterd. en natuurlijk schrikt hij wel een keer. maar om daar nu de automolisten de schuld van te geven.
MRmichiel schreef:toevallig ben ik een persoon die elke ponyclub les, naar de ponyclub reed, langs de drukke weg, met een paard dat ook niet altijd even goed luisterd. en natuurlijk schrikt hij wel een keer. maar om daar nu de automolisten de schuld van te geven.
laetitia schreef:MRmichiel schreef:toevallig ben ik een persoon die elke ponyclub les, naar de ponyclub reed, langs de drukke weg, met een paard dat ook niet altijd even goed luisterd. en natuurlijk schrikt hij wel een keer. maar om daar nu de automolisten de schuld van te geven.
ik geef automobilisten niet de schuld, zij weten vaak niets van paarden en hebben niet in de gaten dat paarden van dingen kunnen schrikken. Daarom vind ik dat er een campagne moet komen die gericht is op het grote publiek om alle verkeersdeelnemers uit te leggen hoe je het beste kan reageren als je een paard tegen komt op de weg!
Maar waar ik wel boos om kan worden zijn automobilisten die EXPRES gaan toeteren als ze je passeren. Het kan me niets schelen of mijn paard wel of niet schrikt, een paard kan ook schrikken van een tak op de weg of van zijn eigen schaduw, het gaat mij om het principe.
NikkiNik schreef:Nou, Hubris, ik heb nog niet zo heel lang mijn rijbewijs, maar heb nog nooit iets over paarden gehoord, hoor, tijdens het rijden. Alleen dat ruiters bestuurders zijn, nou, dat is dus echt niet genoeg informatie, lijkt me.....
ranna schreef:
Als je geen trailer hebt of bos in de buurt is dat erg jammer maar je moet jezelf afvragen of het je het risico waard is een buitenrit te gaan maken met de mogelijkheid dat je niet terugkomt.
NL is gewoon veel te vol met wegen en verkeer.