Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Citaat:spanje staat nu niet echt bekend om een diervriendelijk land! denk aan stierenvechten, afgedankte renhonden enz enz..
Citaat:Goh, dus dit vonden die spanjaarden toch wel erg. Nou, dat valt me dan weer mee van ze.
marleendv_88 schreef:
Lang niet alle dieren in Spanje zijn slecht verzorgt
Er gebeuren wel andere dingen met ze dan hier, maar dat is niet iets specifieks voor Spanje
Italië enz. doen ook mee. En het kan nog veel erger dan in die landen![]()
In Nederland gebeurt soms ook zoiets, net zo erg.
Vreselijk voor die paarden zegHoe halen mensen het in hun hoofd paarden zo te behandelen
Princess schreef:dit is echt weer te ziek voor woorden!!
wie is nou de slechterik? ja okej frauderen is fout, maar wat de regering vervolgens doet is nog veel erger!inplaats dat ze al die beesten hadden verkocht waardoor de schulden van deze man ook weer dalen laten ze die beesten verwaarlozen, echt schandalig!!!hoe kan je die beesten zomaar aan hun lot overlaten???kan me hier zo kwaad om maken he!!!
oneilltje79 schreef:Die foto`s op die link zijn echt te erg, verschrikkelijk....
Desiree schreef:marleendv_88 schreef:
Lang niet alle dieren in Spanje zijn slecht verzorgt
Er gebeuren wel andere dingen met ze dan hier, maar dat is niet iets specifieks voor Spanje
Italië enz. doen ook mee. En het kan nog veel erger dan in die landen![]()
In Nederland gebeurt soms ook zoiets, net zo erg.
Vreselijk voor die paarden zegHoe halen mensen het in hun hoofd paarden zo te behandelen
Ziekelijke mensen zijn er overal. MAar hier gaan ze wel beter met dieren om omdat dit de NORM hier is. En die norm is er in de zuidelijke landen inderdaad niet. In Spanje worden voor de fun honden opgehangen en in de fik gestoken, stieren aan speertjes gereigd en dat soort dingen. En dat is specifiek voor Spanje (en ook Italie inderdaad). En die acties zullen ze heus niet aan banden leggen. Als je me niet gelooft, ga dan maar eens praten met de mensen die daar honden opvangen. Ik denk dat die er meer zicht op hebben dan jij. Hier is de bewuste website en gelijk op de homepage kom je al narigheid tegen:
http://www.hondeninnood.com/
tamary schreef:Dit gaat niet om de cultuur in een land, maar om de wettelijke regels bij beslaglegging. Die zijn niet ingericht op levende have. Ook in NL zouden de paarden in zo'n geval letterlijk achter slot en grendel gaan en dus hun box niet meer uit kunnen.
henkb schreef:Tamary heeft een leuke quote onder haar profiel,maar het zou ook moeten gelden voor lezen.
henkb schreef:Ten eerste begrijp ik haar punt niet. Het klinkt eerder als "in Nederland is justitie geen haar beter".
henkb schreef:Mijn vraag: heb je dat zelf een keer meegemaakt of van horen zeggen?
henkb schreef:Die praktijkvoorbeelden over dierenmishandeling zijn gewoon genoemd om te laten zien hoe justitie met andere diensten in Nederland samenwerkt wanneer het om dieren gaan.
Als de Nederlandse justitie dieren in beslag neemt (of het nu dierenmishandeling is of anderszins) dan worden daar goede maatregelen genomen. Ilandra geeft dan al aan hoe en wat.
tamary schreef:Een aantal mensen halen hier 2 dingen door elkaar :
nl mishandeling/ verwaarlozing en in beslagname wegens vervolging door justitie of schuldeisers.
Bovenstaande voorbeelden gaan over gevallen van mishandeling en verwaarlozing. Niet over goed verzorgde dieren waarvan de eigenaar hoge schulden/problemen met justitie heeft waardoor de eigendommen in beslag worden genomen om schulden te kunnen betalen. Die worden dan achter slot en grendel gezet om te voorkomen dat ze worden doorverkocht of verdwijnen. En ook dieren worden dan opgesloten alsof ze dode dingen zijn. Dat ze daar niet tegenkunnen houdt de wet helaas geen rekening mee.
Torfi schreef:Mijn tante woont in Tossa de Mar, en als het toeristenseizoen afgelopen is worden alle straathonden naar het strand gedreven, om vervolgens afgeschoten te worden.