TC Ravel verkocht aan Steffen Peters

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimble

Re: TC Ravel verkocht aan Steffen Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 01:35

Ja daar verbaasde ik me dus ook heel erg over.
Die hengst was echt alles voor hem.
Ik snap het niet helemaal.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:07

Dees schreef:
ERg verbazend nieuws...
Ik heb dit voorjaar nog geinformeerd naar de hengst voor een mogelijke dekking, en toen kwam het op mij over of stond dat paard voor de rest van zijn leven bij Coomans. Hij had er al eerder (veel!) geld voor kunnen vangen maar de hengst moest zijn 'als zijn eigen kind'....
Dus verrassend!

Dat is ie ook, maar bij Ed zou hij nooit de kansen krijgen die hij nu krijgt.
En je moet ook vooruit kijken...... Pling

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:12

Ed was er al heel goed mee op weg en hij verwachte in de toekomst nog heel veel van Ravel. Dat heeft ie mezelf verteld.
Maar ik denk dat je het vanuit Tim Coomans moet bekijken. Als hij er natuurlijk flink geld voor kan vangen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:18

olijf schreef:

Hoezo dat? Volgens mij lijkt mij dit juist het type ruiter voor dit type paard om ook in de hogere klasse goed mee te scoren.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:32

Tja, over Kansen Krijgen....

Er zit geen paard te wachten op "de kans van zijn paardenleven". Ik ben nog nooit een paard tegengekomen dat droomde van een imposante sportcarriere. In mijn idee wil het paard vooral gewoon een stabiel huis met voeding en vrede.

Zie, ik heb hier een vosruin. Een leuk beestje op te zien, zit best wel wat in kwa sport. En als hij bij een betere ruiter had gewoond, had hij in sportief opzicht beduidend betere sportkansen gehad. Maar hij is van mij. Wat heb ik er nou aan om dat paard te verkopen aan een ander omdat het paard dan 'betere kansen zou krijgen'? Dan rijdt een ander er leuk mee rond en ondertussen heb ik hem niet meer om savonds voor het slapen gaan even te knuffelen.... Je mag geld bieden, het dier is gewoon domweg niet te koop, ik wil hem niet missen.

Ik dacht dat het met Tim Coomans en zijn TC Ravel ook zo zat. Ik had begrepen dat eerdere verkoop-momenten daarop waren afgeketst.

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:34

Jep, dat dacht ik ook.
Maar Tim doet volgens mij alles voor een hoop centen!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:36

Ik vind Steffen Peters echt een zeer sympatieke ruiter dus we zullen nog veel van deze combi horen denk ik!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:47

VValar schreef:
olijf schreef:

Hoezo dat? Volgens mij lijkt mij dit juist het type ruiter voor dit type paard om ook in de hogere klasse goed mee te scoren.

Ja maar er bestaat ook nog zoiets als sponsers Knipoog en Mr Zadelhof heeft Lingh niet voor jan doedel in nederland gehouden....
Dus lijkt t me logiesch dat zolang Lingh er hij dat t eerste paard blijft!!

En Dees beetje kortzichtig om een paardenman die zijn centjes moet verdienen in de fok en handel te vergelijken met een pennymeisje....
Ravel is Tim zijn grootste liefde en hij heeft altijd in Ravel geloofd ook toen niemand anders dat deed...
En hij heeft Ravel bij Edward ondergebracht om hem een gedegen opleiding te geven...
En Ravel heeft niet te koop gestaan, maar is via een goed gesprek aan een fijne ruiter aangeboden...
Als Mr Coomans geen goed gevoel over deze ruiter had gehad, had hij deze keuze nooit gemaakt!!

En gelukkig staan er een heleboel fijne nakomelingen van Ravel in t land en zijn de eerste paar gruwelijk knappe zonen inmiddels op stal aangekomen....
En wie weet zit er wel een nieuwe grote liefde bij die de pijn van deze transactie wat kan verzachten.

Is transactei eigenlijk met een C of een K?
Laatst bijgewerkt door olijf op 23-09-06 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:47

Kimble schreef:
Jep, dat dacht ik ook.
Maar Tim doet volgens mij alles voor een hoop centen!

Wat een onzinnige en domme opmerking is dat zeg!!

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:49

Dan ken je tim zeker niet?

edit: zal het anders zeggen. Zo komt hij wel altijd bij mij over.
Misschien niet zo netjes van me om het zo te zeggen.
Ken iemand die stage bij hem heeft gelopen. ze zou ervoor betaald krijgen, maar nooit wat gezien. Vriendin van me heeft bij hem gewerkt. Ook niet echt een fijne ervaring.
Hij heeft verder super paarden, maar nooit verwacht dat hij z'n 'lieveling' weg zou doen voor een hoop geld.
Laatst bijgewerkt door Kimble op 23-09-06 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:50

Kimble schreef:

Nee sta al drie jaar bij hem in training en wie ben jij dan???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:15

Op sommige momenten is het niet meer verantwoord om een paard te houden, als je dan een paard kan verkopen aan een ruiter waarvan je denkt dat de combi past en het paard alle kansen krijgt om op topnivo te presteren.

Ik vind het knap.........

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:17

Kimble schreef:

edit: zal het anders zeggen. Zo komt hij wel altijd bij mij over.
Misschien niet zo netjes van me om het zo te zeggen.
Ken iemand die stage bij hem heeft gelopen. ze zou ervoor betaald krijgen, maar nooit wat gezien. Vriendin van me heeft bij hem gewerkt. Ook niet echt een fijne ervaring.
Hij heeft verder super paarden, maar nooit verwacht dat hij z'n 'lieveling' weg zou doen voor een hoop geld.

Is idd niet zo netjes om zo over iemand te praten die zich niet kan verdedigen!!
Tja en als je niet van hard werken houd moet je zowiezo niet in de paarden gaan dunkt me!!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:24

kom op Kimble, heel leuk dat jullie Tim zo goed kennen maar laten we zijn financiele zaken niet hier openbaar bespreken..

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:25

Nistria schreef:
kom op Kimble, heel leuk dat jullie Tim zo goed kennen maar laten we zijn financiele zaken niet hier openbaar bespreken..

Dank je Knipoog

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:26

@Olijf:
Het gaat hier denk niet om het niet hard willen werken, maar meer om hoe iemand alles beleefd heeft en wat er tijdens een stage / werkperiode is gebeurd.
je hebt het verde rove rkortzichtig van dees om een paardenman die centen moet verdienen te vergelijken met een penny meisje. Dat beweerd dees ook helemaal niet, ik vindt het pas kortzichtig om iemand die je niet kent een pennymeisje te noemen!

Dat er hier paar andere meningen geuit worden dan jouw mening wil niet zeggen dat die meningen per definitief verkeerd zijn!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:27

@nistria:
Wie bespreekt hier iemand financiele zaken in het openbaar?
Zie ik kimble niet doen hoor.........
Je mag toch gewoon zeggen wat je vindt?
Ermee eens zijn is wat anders.....maar laat iemand lekker zijn / haar mening hebben. zoals ik eerder zei, als die anders is, is die niet meteen verkeerd!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:33

risje schreef:
@Olijf:
Het gaat hier denk niet om het niet hard willen werken, maar meer om hoe iemand alles beleefd heeft en wat er tijdens een stage / werkperiode is gebeurd. je hebt het verde rove rkortzichtig van dees om een paardenman die centen moet verdienen te vergelijken met een penny meisje. Dat beweerd dees ook helemaal niet, ik vindt het pas kortzichtig om iemand die je niet kent een pennymeisje te noemen!

Dat er hier paar andere meningen geuit worden dan jouw mening wil niet zeggen dat die meningen per definitief verkeerd zijn!

Dan nog is t niet netjes om dat zo op I-net te gooien zonder dat de tegenpartij zich kan verdedigen!!
En Dees vergelijkt Tim met zichzelf en dat kan ook niet!!
Oke dan neem ik dat Pennymeisje terug jij je zin, maar vind ik geen beschuldiging ik ben ook een pennymeisje en dan...lb
Ik vind t heel naar dat mensen die de situatie niet kennen en Tim blijkbaar ook niet, dingen gaan insinueren en roepen die niet kloppen!!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:39

@Olijf:
Ik snap wat je bedoeld, maar ben het er niet helemaal mee eens.
Ik denk dat Kimble de situatie die ze in haar bericht bedoelde heel goed kent en aan de hand van dat soort ervaringen vorm je een mening. Dat wil overigens niet zeggen dat je de ander ebetrokken persoon (in dit geval tim) dan meteen ook goed kent hoor....dat ben ik het helemaal met je eens.

Blijft jammer dat Ravel verkocht is, maar denk idd dat Tim echt wel een bewuste keuze heeft gemaakt. Steffen is een fijne ruiter, dus Ravel komt goed terecht hoor.....
En al hebben de centen meegespeeld, wat dan nog?
Het is en blijft een beslissing van de direct betrokkene om Ravel te verkopen. Lijkt me dat ze daar echt wel goed over hebben nagedacht, ja toch?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:15

Moderatoropmerking:
Dames, alles leuk en aardig, maar ruiters gaan bespreken, lijkt me niet nodig. Lachen

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:26

We zijn geen ruiters aan het bespreken sjoert, maar hebben het gewoon over de situatie dat Ravel verkocht is.
Alleen wat opmerkingen dat Steffen een fijne ruiters is, mag toch best?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:31

olijf schreef:

en dit mag wel?
ik vond dat hij bij edward heele goede kansen kreeg Haha! het was echt een top combinatie!!!!!!!! Lovers ik blijf het jammer vinden.. Vriendjes zijn?

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:40

milou123 schreef:
olijf schreef:

en dit mag wel?
ik vond dat hij bij edward heele goede kansen kreeg Haha! het was echt een top combinatie!!!!!!!! Lovers ik blijf het jammer vinden.. Vriendjes zijn?

T gaat ook niet om de combinatie, maar om t feit dat de sponsors van Edward Lingh niet voor niets hier gehouden hebben... Lijkt me logiesch dat Lingh eerste paard is en blijft.
Zo bedoelde ik t. En absoluut niets ten nadele van Edward.
Als je nou even verder gelezen had, had ik t niet nog eens uit hoeven leggen...

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:46

owh owkey..maar lingh moet ook een keer vervangen worden hé..
daar aan gedacht? Pling Tong uitsteken

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:47

Tsja Ed heeft genoeg goede paarden op stal hoor Milou, ze hebben echt wel aan vervanging (op termijn) voor Lingh gedacht. Maar goed, daar gaat dit topic niet over.....