jongeren slaan paard dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sherwood

Re: jongeren slaan paard dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:58

ik krijg hier heel nare gedachten van....
Voor dat soort mensen is geen straf erg genoeg. En ik kan heel wat bedenken. Dingen die ik liever niet opschrijf eigenlijk...

Civic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:03

Hoe halen ze het in hun botte harses om zoiets te doen???
Er is echt iets ernstig misgegaan in hun opvoeding, dat je ZOIETS gruwelijks kan doen :S

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:05

Vreselijk dat arme paard..... de rustenburgweg ken ik wel, komt al dichterbij dat geweld tegen paarden.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:07

Goh, aan sommige reacties is te merken dat sommige mensen net zo geweldadig zijn als de daders.... Middeleeuws strafsysteem, vierendelen, doodslaan... Wordt echt gezellig..
Ik zou ze gewoon 's willen spreken en reken maar dat ik ze bewust maak van een aantal zaken. Zonder geweld.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:08

ZWAAR ZWAAR ZIEK !!!!!!!

sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:08

bah.. lekker vlak bij mijn.. hoe halen ze het in hun hooft

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:09

Vorige week heb ik melding bij de politie gedaan van het volgende: Onze paarden staan in Assendelft, vlakbij de dijk (begin dorpsstraat). Er stond de hele tijd een Rode Seat Ibiza (als ik het goed heb) de paarden in de gaten te houden. Hierin zaten twee jongens (Hollands uiterlijk). Mijn vriend is er heen gereden en toen hij van zijn brommer af wilde stappen zijn ze vol gas weggereden. Helaas heeft hij het kenteken niet opgenomen. Heb hier melding van gemaakt omdat er een tijdje terug een paard in Heemskerk met een mes mishandeld is, en ook in Zaandijk of Zaandam, wij zitten hier precies tussen in. Misschien heeft het er niets mee te maken maar zowel dan heeft de politie in iedergeval iets.
Laatst bijgewerkt door kimmie1 op 14-09-06 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

ik zou ze verplicht op een manege aan het werk zetten, paardjes poetsen, uitmesten enzovoort, reken er maar op dat ze na verloop van tijd paarden heel anders gaan zien Knipoog

denk dat het vooral jongeren zijn die helemaal niet geleerd hebben dat een dier gevoel heeft

Civic

Ik ben echt van mening dat alleen personen dit kunnen doen, die een ernstig probleem met zichzelf hebben... wat voortvloeit uit hun jeugd/opvoeding.

Elk normaal mens zou dit niet eens KUNNEN doen!

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:13

Ik zit hier met kippevel, en ik wordt hier kotsmisselijk van. Dit kan toch niet eens in je hoofd opkomen?????? Gatver, ik hoop dat ze snel gepakt worden, al zullen ze amper straf krijgen. Ik hoop ook dat het bekend wordt WIE het zijn, ik denk dat ze in HHW er niet al te best vanaf komen dan. Het komt allemaal best dichtbij zo.....

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:14

wat lopen er toch een gekke op de wereld rond Boos!
het gebuerd steeds vaker...

garfieldjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:18

Gadverdamme..

Ongelofelijk dat mensen zo ziek in hun hoofd kunnen zijn.. Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:28

er1k schreef:
Jamezy schreef:
Dat het breed op het nieuws komt, er uitgebreid aandacht aan besteed door ongeveer iedereen wordt en ze zichtbaar materiaal hebben voor hun bekenden telt zeker helemaal niet mee? Mensen die dusdanig ziek van geest zijn om iets dergelijks te doen; ik zou er niet vreemd van opkijken!

Toevallig ook trouwens hè, dat er 'ineens' weer een golf mishandelingen op gang is gekomen, op verschillende plaatsen in Nederland, nadat het eerste geval in de pers verscheen? Mensen worden alleen maar op ideetjes gebracht.

Daar heb je wel een goed punt.

is het zelfde als terrorisme in het nieuws brengen, daarmee leg je de aandacht erop en dat is presies wat die mensen willen!

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:36

Shanna schreef:
is het zelfde als terrorisme in het nieuws brengen, daarmee leg je de aandacht erop en dat is presies wat die mensen willen!

viewtopic.php?f=2&t=652580&start=125 Knipoog

Mocht ik overigens dergelijke mishandelingen vernemen in mijn omgeving, reken dan maar dat ik ga posten bij mijn paard.

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:36

Equinecoach schreef:
Goh, aan sommige reacties is te merken dat sommige mensen net zo geweldadig zijn als de daders.... Middeleeuws strafsysteem, vierendelen, doodslaan... Wordt echt gezellig..
Ik zou ze gewoon 's willen spreken en reken maar dat ik ze bewust maak van een aantal zaken. Zonder geweld.

Als jij helemaal geweldloos zou kunnen blijven als het jouw paard zou zijn, of enig ander paard waarbij ik het zou zien gebeuren, dan heb je mijn volledig respect voor je zelfbeheersing! Ik daarentegen zou ze steendood slaan (in zoverre mij dat zou lukken als meisje tegen 3 jongens Haha! Knipoog ) als ik zoiets zou zien gebeuren!!!

er1k schreef:
Dit lijkt mij zeer zeker geen geval van opzoek zijn naar aandacht en erkenning. Dit is pure baldadigheid en gebrek aan opvoeding waarschijnlijk.

Dat het breed op het nieuws komt, er uitgebreid aandacht aan besteed door ongeveer iedereen wordt en ze zichtbaar materiaal hebben voor hun bekenden telt zeker helemaal niet mee? Mensen die dusdanig ziek van geest zijn om iets dergelijks te doen; ik zou er niet vreemd van opkijken!

Toevallig ook trouwens hè, dat er 'ineens' weer een golf mishandelingen op gang is gekomen, op verschillende plaatsen in Nederland, nadat het eerste geval in de pers verscheen? Mensen worden alleen maar op ideetjes gebracht.
[/quote]

Daar heb je wel een goed punt.
[/quote]
Ik ben er er mee eens dat het een goed punt is enerzijds, maar anderzijds, wat moet je dan doen, gewoon er over zwijgen en ze maar fijn laten doen ? Dat vind ik nu ook weer niet kunnen hoor!

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:38

NIET NORMAAL MEER... het is afschuwelijk.. waar zijn de mensen mee bezig.. @ Shanna.. beetje raar om zo iets te met terrorisme te vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:39

Die enge uitspraken vloeien alleen voort uit een waardeloos rechtsysteem.
Zou er wat harder aangepakt worden op zulke zieke lui, zouden er minder van dat soort reacties zijn.

Verder zijn dat soort reacties gelukkig grootspraak, maar de daders die dat paard mishandeld hebben, waren helaas wel echt zo gestoord het echt te doen.

Maja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:46

Ik snap gewoon niet hoe iemand zoiets kan doen.
Echt vreselijk ook voor de eigenaar.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:49

Ik snap niet hoe mensen dit kunnen doen? Die zijn gewoon niet goed in de kop !!

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:52

Nou ik heb naar alle waarschijnlijkheid dat paard gezien op de uni. En hij zag er echt echt echt belabbert uit. Paard had er duidelijk geen zin meer in ook. Arm dier! Het was verschrikkelijk al die verwondingen. Stelletje rotjongens. Je zou ze toch g***** echt ergens langs de snelweg aan een paal willen spijkeren en dat de voorbijgangers dan rotzooi naar ze mogen gooien. Zie dat paard nog voor me...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:52

Ik neem aan dat we het er met z'n allen over eens zijn dat een taakstraf niet voldoende is... we hebben het hier wel over bijvoorbeeld potentiele moordenaars. Om het maar zo hard te stellen... dit is gebleken uit onderzoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:57

jennifer87 schreef:
jeetje,ik hoop dat de polititie ze snel pakt.

Ja en dan? Dan zwaait de politieagent met vingertje en zegt hij: Niet meer doen hoor! Vervolgens lopen die jongens binnen 10min weer op straat. Nou van mij mag men die jongens opsluiten in een kleine ruimte en er vervolgens allemaal dierenrechtenactivisten en dierenliefhebbers opaf sturen. Om ze hetzelfde te laten doen bij die jongens als wat het paard is aangedaan.

Ik meld mij alvast vrijwillig aan als dierenliefhebber!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:58

ik zit gewoon met tranen in mn ogen...mijn pony staat sinds een korte tijd ook s nachts op het land...en nu weet ik waarom ik dat ook liever niet heb...elke avond als ik er achterlaat hoop ik dat ze er smorgens nog heel staat...ben daar zo bang voor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:00

Adriana schreef:
Ik neem aan dat we het er met z'n allen over eens zijn dat een taakstraf niet voldoende is... we hebben het hier wel over bijvoorbeeld potentiele moordenaars. Om het maar zo hard te stellen... dit is gebleken uit onderzoek.

klopt

Het is idd gebleken dat als mensen zoiets bij een dier kunnen doen, de stap naar een mens erg klein is.

Daarom kan ik ook nog steeds niet snappen dat de overheid er ook niet meer aand oet.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:04

bah bah bah, ik heb ook mn paardjes buiten rondlopen, en hoop toch noit zoiets te mogen aantreffen. Stelletje gefrustreerde pubers, bah, flink straffen, ook al zijn ze minderjarig, taakstraf max. aantal uren bij manege of iets met dieren