Are Showhorses Being Abused?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hns

Re: Are Showhorses Being Abused?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 00:37

Isis83 schreef:
Waarom zijn er dan geen mensen die hun bij brengt dat het niet goed is hoe ze hun paard behandelen? Ik ken iemand die trouwens ook wel eens op bokt zit en die haalt haar paard ongeveer 1 keer in de 3 maanden uit een stal die alleen maar over gestrooid wordt dus nooit uit gemest. En dan moet dat beestje maar doen wat er van hem verwacht wordt en zo gaat het dus ook op die show's. Een dag voor de show wordt het paardje eindelijk weer eens uit zijn stal gehaald. Daarbij heeft ze ook een aantal hengsten lopen die er alleen maar uit mogen om te dekken. voor de rest gebeurd er niks mee.

Misschien omdat ze bij mensen zitten die meer ervaring hebben en ouder zijn en die het net zo geleerd hebben en ook niet beter en anders weten?
Het is maar net waar je terecht komt..
Stel ik ga als leek naar een manege om paardrijden te leren en ik krijg daar meteen een zweep in mijn handen geduwd en er wordt tegen me gezegd dat als het paard iets niet wil of niet goed doet dat ik hem maar verrot moet slaan.
Ik ben me zeker dat 80% van zulke mensen gewoon zouden doen wat hun gezegd wordt.
Immers die rijinstructeurs weten wat ze doen, hebben er voor geleerd en hebben ervaring toch?
En een weerwoord zal je niet zo snel geven je weet natuurlijk niks en verwacht een goede les met goede instructie het is natuurlijk ook jou geld hé?
Zo leer je het en kent het ook niet anders althans als je geen vragen gaat stellen en verder gaat kijken dan je neus lang is.
Nouja een paar jaar verder sta jij daar in de ring les te geven en zegt hetzelfde wat ze jou hebben geleerd.
´Geef hem eens een flinke mep!!´
En zo blijft de cirkel draaien.
Of ze denken dat het verkeerd is wat ze doen?
Nee hoor andere ervarenere, geleerde mensen hebben het je zo geleerd en nu heb jij dit ook zo geleerd van die mensen, verkeerd kan het toch niet zijn?
Het is maar waar je beland en welke persoonlijke ontwikkeling je hebt.
Ben je een volgend schaap, hondje die alles braaf doet of toch diegene die overal skeptisch naar blijft kijken?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 01:40

Wil je meedraaien in de showsport, zul je je moeten aanpassen aan de praktijken daar...totdat er iemand serieus met de vuist op tafel slaat, en dat schijnt nu te gebeuren.

Is het zelfde als het couperen van staarten bij trekpaarden: zolang dat nog oogluikend wordt toegestaan, zelfs de jury de gecoupeerde paarden vooraan zet, zullen er altijd mensen zijn die blijven couperen, om wat voor vage reden dan ook...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:24

@Hns: Helemaal met je eens..
Ik zie dat om me heen ook regelmatig gebeuren helaas..

Men doet wat men al jaren gewend is, helemaal als een 'winnende trainer' zegt dat het zo moet. Dan zijn mensen ineens slaafse volgelingen.

En wat ook nog gebeurt is dat mensen glashard beweren dat men wel vriendelijk is voor het paard, en dat iedereen die het tegendeel beweert een leugenaar is.
Net zoals de mevrouw hier op de video, die glashard beweerd dat showhorses niet abused worden.

Ik heb mensen om me heen horen beweren dat "Pietje" zo hard is voor zn paard, vreselijk gewoon. En dan vervolgens op hun eigen paard stappen en op een heel nare manier te keer gaan. Want dat is dan ineens een heel andere situatie en niet te vergelijken....

Of wat men ook vaak zegt: 'wat ik doe is niet zo erg, WANT wat hij doet is veel erger'... Ook zo iets raars.
Of 'zo hoort het nu eenmaal'....

Sja, voor jezelf nadenken schijnt dan ineens heel ingewikkeld te zijn helaas...

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:55

zo te horen kennen we allemaal mensen die paarden slecht behandelen. waarom zijn er dan maar zo weinig die er tegenin durven te gaan of te vragen waarom ze het zo doen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:56

Omdat die mensen zelf niet beseffen wat ze doen..
Ik heb er al discussie genoeg over gevoerd, en word steeds uitgemaakt voor leugenaar...

Wat de ervaring is van anderen weet ik natuurlijk niet.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:59

Cer schreef:
@Hns: Helemaal met je eens..
Ik zie dat om me heen ook regelmatig gebeuren helaas..

Men doet wat men al jaren gewend is, helemaal als een 'winnende trainer' zegt dat het zo moet. Dan zijn mensen ineens slaafse volgelingen.

En wat ook nog gebeurt is dat mensen glashard beweren dat men wel vriendelijk is voor het paard, en dat iedereen die het tegendeel beweert een leugenaar is.
Net zoals de mevrouw hier op de video, die glashard beweerd dat showhorses niet abused worden.

Ik heb mensen om me heen horen beweren dat "Pietje" zo hard is voor zn paard, vreselijk gewoon. En dan vervolgens op hun eigen paard stappen en op een heel nare manier te keer gaan. Want dat is dan ineens een heel andere situatie en niet te vergelijken....

Of wat men ook vaak zegt: 'wat ik doe is niet zo erg, WANT wat hij doet is veel erger'... Ook zo iets raars.
Of 'zo hoort het nu eenmaal'....

Sja, voor jezelf nadenken schijnt dan ineens heel ingewikkeld te zijn helaas...

Omdat je meestal helemaal alleen staat.
Ik ken iemand waar tegen ze gezegd hebben dat ze haar paard aan het verpestten was omdat ze altijd met hem naar buiten liep en er later pas ging opzitten.
Gewoon omdat het paard niet van stal weg wou met iemand op zijn rug.
´Zo wint het paard en dalijk loopt die helemaal niet meer voor je´ en ´Kom ga sporen gebruiken en neem een zweep mee zo krijg je hem wel vooruit´.
Ze was alleen, maar haar geduld is beloond met een superbraaf paard dat nu lekker zonder problemen van stal met ruiter urenlangen buitenritten maakt.
Daarom het ligt meerendeels aan jezelf..
Schaam je je omdat je denkt dat je het verkeerd doet, of sta je je mannetje en weet waarmee je bezig bent?

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:59

ja ok misschien heb je gelijk. maar ja de aanhouder wint Haha!

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:00

Isis83 schreef:
zo te horen kennen we allemaal mensen die paarden slecht behandelen. waarom zijn er dan maar zo weinig die er tegenin durven te gaan of te vragen waarom ze het zo doen?

´HET IS MIJN PAARD!!!!!!´
Dat is wat ik te horen krijg.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:01

Isis83 schreef:
ja ok misschien heb je gelijk. maar ja de aanhouder wint Haha!

Knipoog

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:02

ik had door blijven zeiken Haha!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:14

Ik ben wel es aangevlogen door iemand... Knipoog
Nou, dat is het me toch niet waard hoor...

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:15

ach ja zoals ik al zei op de shows zelf zie je niet wat er achter de schermen gebeurd zelfs iemand die hier op bokt zit rijd shows en ik heb gezien hoe ze haar paarden behandeld

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:26

Dit is gewoon ziek Scheve mond

Ik heb afgelopen zomer in Canada meegedaan aan een gaited horse show, ik op een IJslander maar er waren allerlei soorten gaited horses. oa tennessee walking horse, wij hebben met de ijslanders met wedstrijden meestal ballenboots om, gewichten. ook voor meer actie, die wij gebruikten wogen 220 gram. Wij werden daar beschuldigt dat wij veel te zware gewichten om de paarden hingen, dat ze daarom zo hoog gingen, en dan te bedenken dat een normale springschoen minstens zoveel weegt.... maar daar denken ze niet bij na.

DIt is ronduit ziek, en ben blij dat op de show die ik reed dit niet gedaan werd, ik was rechtomkeerd gegaan, daar doe ik niet aan mee. Ergens wel positief natuurlijk dat ze ons zo negatief waren over de gewichten, betekend dat zij niet meedoen aan deze praktijken.

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:04

excuus, moest nog omloggen.... Boos!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:05

Zo, ben weer mezelf Haha!
Zolang het beloond wordt met prijzen (en die mensen die zich ertegen verzetten buiten die prijzen vallen) zal men blijven roepen dat het goed is WANT je wint ermee! Ja

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:14

even iets heel anders maarre hoe krijg ik mijn foto's en mijn avatar op mijn profiel??? ik heb mijn foto's al op mijnalbum.nl staan