Isis83 schreef:Waarom zijn er dan geen mensen die hun bij brengt dat het niet goed is hoe ze hun paard behandelen? Ik ken iemand die trouwens ook wel eens op bokt zit en die haalt haar paard ongeveer 1 keer in de 3 maanden uit een stal die alleen maar over gestrooid wordt dus nooit uit gemest. En dan moet dat beestje maar doen wat er van hem verwacht wordt en zo gaat het dus ook op die show's. Een dag voor de show wordt het paardje eindelijk weer eens uit zijn stal gehaald. Daarbij heeft ze ook een aantal hengsten lopen die er alleen maar uit mogen om te dekken. voor de rest gebeurd er niks mee.
Misschien omdat ze bij mensen zitten die meer ervaring hebben en ouder zijn en die het net zo geleerd hebben en ook niet beter en anders weten?
Het is maar net waar je terecht komt..
Stel ik ga als leek naar een manege om paardrijden te leren en ik krijg daar meteen een zweep in mijn handen geduwd en er wordt tegen me gezegd dat als het paard iets niet wil of niet goed doet dat ik hem maar verrot moet slaan.
Ik ben me zeker dat 80% van zulke mensen gewoon zouden doen wat hun gezegd wordt.
Immers die rijinstructeurs weten wat ze doen, hebben er voor geleerd en hebben ervaring toch?
En een weerwoord zal je niet zo snel geven je weet natuurlijk niks en verwacht een goede les met goede instructie het is natuurlijk ook jou geld hé?
Zo leer je het en kent het ook niet anders althans als je geen vragen gaat stellen en verder gaat kijken dan je neus lang is.
Nouja een paar jaar verder sta jij daar in de ring les te geven en zegt hetzelfde wat ze jou hebben geleerd.
´Geef hem eens een flinke mep!!´
En zo blijft de cirkel draaien.
Of ze denken dat het verkeerd is wat ze doen?
Nee hoor andere ervarenere, geleerde mensen hebben het je zo geleerd en nu heb jij dit ook zo geleerd van die mensen, verkeerd kan het toch niet zijn?
Het is maar waar je beland en welke persoonlijke ontwikkeling je hebt.
Ben je een volgend schaap, hondje die alles braaf doet of toch diegene die overal skeptisch naar blijft kijken?