Gestolen Friezen-update: teruggevonden!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adri

Re: Gestolen Friezen-update: teruggevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:23

PhiaBink schreef:
De moeder van onze fries is na het afspenen van onze fries uit haar stal !!!!!! gestolen. Ze hebben 14 dagen lang alle stallen, markten en maneges afgestruint.
Bij 1 stal, 14 dagen verder, zagen ze Poula staan. Ze riepen haar en ze hinnikte meteen terug. Na de politie te hebben gebelt en heel veel poespas hebben ze haar terug moeten komen. Het paard was al meer dan 4 x verhandeld geweest.
Toen ze eindelijk in haar eigen stal stond vonden ze haar heel raar eten. Ze keken in haar mond en zagen dat haar tongnummer was weggesneden. Het arme paard was dus van haar kind gescheiden, 4 x verhandeld geweest en vreselijke pijn geleden in 2 weken tijd.

Dat klopt, er zijn nogal veel friezen met verwijderd tongnr, uitgesneden og gebrand. Bij shetlanders worden soms ook de lipnummers uitgesneden.
Indien U in het bezit bent van zulke paarden, mag je er zeker van zijn, hij of zij is ergens gestolen. Als je even kijkt op http://gezocht.napoline.be zal je bemerken, hoeveel friezen er van 1995 tot nu toe gestolen zijn, en dan moet je weten dat ik nog een hoop paarden heb, die er niet op staan.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:28

Ik denk, oh nee niet weer, maar gelukkig zijn ze al weer gevonden !!!!!!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:27

Adri schreef:
PhiaBink schreef:
De moeder van onze fries is na het afspenen van onze fries uit haar stal !!!!!! gestolen. Ze hebben 14 dagen lang alle stallen, markten en maneges afgestruint.
Bij 1 stal, 14 dagen verder, zagen ze Poula staan. Ze riepen haar en ze hinnikte meteen terug. Na de politie te hebben gebelt en heel veel poespas hebben ze haar terug moeten komen. Het paard was al meer dan 4 x verhandeld geweest.
Toen ze eindelijk in haar eigen stal stond vonden ze haar heel raar eten. Ze keken in haar mond en zagen dat haar tongnummer was weggesneden. Het arme paard was dus van haar kind gescheiden, 4 x verhandeld geweest en vreselijke pijn geleden in 2 weken tijd.

Dat klopt, er zijn nogal veel friezen met verwijderd tongnr, uitgesneden og gebrand. Bij shetlanders worden soms ook de lipnummers uitgesneden.
Indien U in het bezit bent van zulke paarden, mag je er zeker van zijn, hij of zij is ergens gestolen. Als je even kijkt op http://gezocht.napoline.be zal je bemerken, hoeveel friezen er van 1995 tot nu toe gestolen zijn, en dan moet je weten dat ik nog een hoop paarden heb, die er niet op staan.

Dit is al een jaar of 11 geleden gebeurt. Toen waren de friezen veel duurder dan nu.
Ze zijn zwart met sokken en zien er allemaal het zelfde uit. Dus waarom er 1 kopen als je er ook 1 kan jatten en door verkopen. Das ff snel verdient. Boos!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:19

Ik was zojuist aan het zappen op tv en ik kwam langs tv-Limburg, waar heel toevallig een intervieuw plaatsvond met de eigenaar van de friezen en zijn vrouw.

Ik ben echt blij voor hem dat hij zijn dieren terugheeft. Hij was er zelfs nu nog van aangedaan, hij kon nog steeds niet geloven dat hij zijn dieren terughad. De politie zat trouwens een vrouw op de hielen die er iets mee te maken zou hebben, maar meer mochten ze niet kwijt.

PhiaBink, wat afschuwelijk zeg. Sommige mensen doen echt alles voor een paar centen meer.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:21

Hij is heel gelukkig, alles was zo prettig, spijtig genoeg kunnen alleen de mensen van Limburg het bekijken rechtstreeks op tv.
De onderzoekers doen hun werk en gelukkig zijn Frauke en Nico onmiddelijk mogen naar huis komen.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 00:17

Ik woon nog niet zo lang in Belgie, maar in Nederland moet je gewoon je eigen paard terug kopen. Zeker als het paard in meerdere handen is geweest. Het is belachelijk voor woorden. Ook al heb je bewijs genoeg om aan te tonen dat het paard echt van jou is.

Dat anno nu nog paarden worden gestolen, is ook nog iets uit de middeleeuwen. Wat voor straf hadden ze daar voor? Ik hoop heel lang en heel pijnlijk Extreme duivel

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:14

PhiaBink: ik moet echt zeggen dat ik schrik van jouw bericht. Dat men zo ver wil gaan zeg. Scheve mond

@ Napoline en eventueel de eigenaren van de friezen: mooi dat ze terug zijn! Goed werk!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:06

Sjoert schreef:
PhiaBink: ik moet echt zeggen dat ik schrik van jouw bericht. Dat men zo ver wil gaan zeg. Scheve mond

@ Napoline en eventueel de eigenaren van de friezen: mooi dat ze terug zijn! Goed werk!

Er lopen meer gekken rond, dan dat er vast zitten!!!!!!

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:35

PhiaBink schreef:
Ik woon nog niet zo lang in Belgie, maar in Nederland moet je gewoon je eigen paard terug kopen. Zeker als het paard in meerdere handen is geweest. Het is belachelijk voor woorden. Ook al heb je bewijs genoeg om aan te tonen dat het paard echt van jou is.

Dat anno nu nog paarden worden gestolen, is ook nog iets uit de middeleeuwen. Wat voor straf hadden ze daar voor? Ik hoop heel lang en heel pijnlijk Extreme duivel

Veel ligt aan, hoe men het paard gekocht heeft. Heeft men het paard ter goede trouw gekocht dan is het zeer moeilijk voor de echte eigenaar om zijn paard terug te krijgen, zelfs de nieuwe eigenaar mag weigeren om het paard terug te verkopen aan de ex-eigenaar. Het gerecht en onze wetgeving is moeilijk te bergijpen, maar soms is het ook niet meer dan eerlijk. In Duitsland gaat elk gestolen paard terug naar de echte eigenaar, geen vergoeding voor de nieuwe eigenaar, geen aankoopsom wordt terug betaald, niets, de nieuwe eigenaar blijft daar staan met een hoop geld dat hij verloren is, indien hij een gestolen paard koopt dat teruggevonden wordt. De daders, wat voor straf ze krijgen dat hangt af van hun daden en of zij al een strafregister ja of neen.

boeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:21

is toch verschrikkelijk!!! 't zal je paard maar zijn!
gelukkig zijn ze terecht zeg!!!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 13:26

Napoline, de fries die 10 jaar geleden werd gestolen van deze man, weet je toevallig ook hoe groot deze moet zijn, hou oud ongeveer, merrie/ruin en of er nog iets meer herkenbaars aan is dan alleen het kolletje?

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:34

holly schreef:
Napoline, de fries die 10 jaar geleden werd gestolen van deze man, weet je toevallig ook hoe groot deze moet zijn, hou oud ongeveer, merrie/ruin en of er nog iets meer herkenbaars aan is dan alleen het kolletje?

Friese merrie 6,5 jaar - moeder Bon-Ami
witte vlek tussen de ogen – speciaal beslagen

Had op de datum van de diefstal 14.10.1996 een wondje van 10 cm schuin - linker oog

zie anders: http://gezocht.napoline.be/viewtopic.php?t=4

groetjes mieke

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:29

Op TV Limburg is vandaag het bericht verschenen dat de daders zichzelf aangemeld hebben bij de politie. Nu kan de politie deze zaak verder afhandelen en Nico en Frauke genieten van de weide bij hun eigenaar, gelukkig terug thuis.