Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arabesk schreef:
brechje schreef:waar baseer je die hoeven op?
arno8 schreef:Mijn hemel Quellian, lees eens...
Dat paard is het paard van Arabesk toen ze het net gekocht had. Het is haar opknap project... ze wil alleen aantonen dat het even kan duren voordat een verwaarloosd paard weer opgeknapt is.
Arabesk schreef:Deze paarden zijn in 2005 afgevoerd ONTERECHT! Ze zouden niet snel genoeg dikker geworden zijn (dat duurt nou eenmaal langer dan een maand) en de hoeven onverzorgd.
Ik heb het een beetje gehad met de DB
Een daarvan stond op een andere plek en is goddank niet afgevoerd.
Quellian schreef:Arabesk schreef:Deze paarden zijn in 2005 afgevoerd ONTERECHT! Ze zouden niet snel genoeg dikker geworden zijn (dat duurt nou eenmaal langer dan een maand) en de hoeven onverzorgd.
Ik heb het een beetje gehad met de DB
Een daarvan stond op een andere plek en is goddank niet afgevoerd.
Hierop doelde ik.
Citaat:en ik ben erg benieuwd hoe dat oog op dit moment behandeld werd??
atreyuevita schreef:Ze heeft nog 4 kg per dag nodig (zonder arbeid) naast onbeperkt hooi en gras. Naar wat ik zie op de foto's ontbreekt het deze paarden aan aparte aandacht bij het voeren, wat ook moeilijk is met zo'n aantal, maar wel nodig. Misschien heb ik het verkeerd maar dit is mijn idee bij de foto's waarop ook de "betere" paarden te zien zijn.
Mijn paard heb ik ook als een zak botten gekocht dus ik weet waar ik over praat.
stalnijmegen schreef:atreyuevita schreef:Ze heeft nog 4 kg per dag nodig (zonder arbeid) naast onbeperkt hooi en gras. Naar wat ik zie op de foto's ontbreekt het deze paarden aan aparte aandacht bij het voeren, wat ook moeilijk is met zo'n aantal, maar wel nodig. Misschien heb ik het verkeerd maar dit is mijn idee bij de foto's waarop ook de "betere" paarden te zien zijn.
Mijn paard heb ik ook als een zak botten gekocht dus ik weet waar ik over praat.
als je je paard ook als zak botten hebt gekocht weet je dat je hem niet binnen een periode van 3 mnd dik hebt.. en al helemaal niet met zo een zomer als deze..
en je kan je paard wel op 4kg brok zetten,maar als je je goed in voeding hebt gewikkeld weet je dat brokken , klinklarie stront is!!! Geef ze hooi hoii en nog een hooi..
arno8 schreef:Ik weet niet waar jij de link tussen dit bericht en de foto van het paard vandaan haalt. Het gaat inderdaad over dat paard, maar ik weet niet of die foto ook van de periode is dat de DB het weg wilde halen. Laten we er van uit gaan dat dit zo is. Dat paard stond toen net een maandje bij haar en de dierenbescherming wilde het meenemen. Het paard was in die maand alleen maar aangekomen, en als ik het zo lees, flink wat aangekomen.
Ja, ik durf te zeggen dat ik het dan raar vind als de DB dat paard dan mee wil nemen.
Citaat:De enige manier om een beetje vlees op Sissy te krijgen is niet krachtvoer, poedertjes en supplementen maar gras, weidegang, ook dit weet ik uit ervaring.
Deze paarden zijn Norikers, een ras dat je sober moet voeren, geef ze kilo's krachtvoer en de problemen stapelen zich op. Het is erg moeilijk om een goed dieet voor dit ras uit te dokteren, met behulp van een holisit is het mij gelukt, maar per Noriker verschilt het ook nog wat ze aan krachtvoer kunnen verdragen, dus zomaar even 6 kilo biks erin gooien op een dag, werkt absoluut niet
Citaat:Kijk eens na de zomer die we gehad hebben,droog en iedereen zat hier een paar weken terug te klagen over zn pony/paard die slechte en droge brokkelige hoeven had..
Kimmb schreef:Volgens mij heeft ze het allerbest voor met haar dieren en doet ze ook enorm haar best, maar krijgt ze het niet rond.... gewoon teveel dieren.