Het echte verhaal achter 'verwaarloosde paarden Ulicoten'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Het echte verhaal achter 'verwaarloosde paarden Ulicoten'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 23:58

janderegelaa schreef:
Toegegeven, die paarden zijn echt graatmager en er moet echt 50 kilo bij. Da's niet van een pas opgelopen ziekte. Als ik dan kijk naar de paarden op de achtergrond dan zijn die ook niet echt dik.

die paarden op de achtergrond zijn jaarlingen
over blinden en stok gesproken

het paard met het ontstoken oog is onder behandeling bij een VA, hier zijn rekeningen van dus HET BEWIJS dat de eigenaar ermee bezig was!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 23:59

Je hebt schraal en je hebt mager. Je eigen paard ziet er toch ook niet zo uit.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:02

By the way, die vos op de achtergrond bij die magere schimmel is beslist geen jaarling maar een volwassen paard. En ook broodmager. Ik hoop dat ze alles afnemen.

madacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:04

Deze reactie is ook namens Melanie alias Natasha ( Bm Stables)

Gewoonweg ONGELOOFLIJK wat een onrecht deze paardenliefhebster wordt aangedaan.
Ongetwijfeld door mensen die dit hebben "aangebracht".Jaloezie.

De AID bestaat uit boeren die het zelf niet meer konden rooien, en daarna maar hier zijn gaan werken!

Heel veel sterkte!!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 00:05

janderegelaa schreef:
Je hebt schraal en je hebt mager. Je eigen paard ziet er toch ook niet zo uit.

bwhoehahaha, hij ZAG er zo uit ja

dat is weer een heel ander verhaal

Als een paard ziek is en of oud heb je m gewoon niet in twee maanden weer op peil.

Jij hebt drie paarden (vol in beeld) op de foto:

Sissi (oud en gebit werkt niet goed meer)
Evlya (kampt al enige tijd met een ontstoken kies)
Socks (atactisch geboren en sowieso een kneusje)
Ananoushka (ontstoken oog, is onder behandeling rekeningen van de DA zijn bij eigenaresse aanwezig)

Omdat deze paarden oud en of ziek zijn moeten ze dan maar meteen afgemaakt worden? Mag je deze paarden niet houden dan?

Verklaar mij eens waarom er dan maar 10 paarden afgevoerd zijn en niet allemaal????

edit die schimmel op de achtergrond is Socks

Rota

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:07

koudbloed schreef:
Iedereen die een kanarie van een goudvis kan onderscheiden kan zien dat hier duidelijk sprake is van dierenmishandeling. Het is vreemd te moeten constateren dat veel mensen de mond vol hebben over het welzijn van het paard, maar als er sprake is van regelrechte mishandeling kiezen deze mensen de kant van de eigenaar. Voor alle duidelijkheid, wij zijn de mens. Wij zijn verantwoordelijk voor het welzijn van alle dieren die wij willen houden. Als wij die verantwoordelijkheid niet aan kunnen of als er zich onverwachte problemen voordoen zijn en blijven wij verantwoordelijk. Het is apart om te lezen dat bijna alle in beslag genomen paarden wel een medische geschiedenis hebben. En we hebben het hier niet over een peesblessure of iets anders kleins dat met rust kan genezen. Kennelijk waren een groot aantal van deze paarden in het verleden ziek (althans volgens de eigenaresse). Ik kom op veel stallen. Kennen jullie een stal waar zoveel zieke paarden staan? Ik in ieder geval niet. Ik kan jullie vertellen dat de paarden van deze mevrouw een groot gedeelte van een tekstboek voor de studie vetrinaire geneeskunde kunnen vullen. Dat geeft toch te denken??? Bekijk de hoeven van de paarden en als je dan nog werkelijk kunt beweren dat de hoefsmit hier iedere 6 weken langskomt, nou dan wens ik je veel succes met je Labrador en je witte stok met rode banden. Als je werkelijk om dieren en vooral om paarden geeft, dan kun je de wijze waarop deze paarden zijn gehouden niet goedkeuren. Paarden kunnen niet voor zichzelf opkomen. Als er zich misstanden voordoen hebben zij onze hulp nodig. Wij zijn allemaal verantwoordelijk als wij kennis hebben van deze misstanden en vervolgens verzuimen er iets aan te doen. Ik wens de eigenaresse van de overige paarden veel succes en wijsheid en hoop vurig dat alle paarden een gezonde en gelukkige toekomst tegemoet gaan.

Ik heb even naar de hoeven gekeken, maar ik zie geen rare dingen!
Deze paarden worden natuurlijk bekapt, dus als jij paarden met ijzers gewent bent, is dit natuurlijk even een ander gezicht! Ieder heeft zijn eigen idee over het bekappen. Denk jij dat een hoef er goed uitziet als er netjes elke 6 weken een mooi nieuw ijzertje ondergaat? Zoiets heet een ideaalbeeld!

Elke hoef, die er anders uitziet, dan volgens jouw beeld, dan jij zelf gewend bent, ziet er slecht uit?

Ook houd deze mevrouw ze zo natuurlijk mogelijk! Zonder dikke winterdekens, zonder ijzers, in kuddes, in groepsstallen, lekker swinters naar buiten. Zoals je een paard HOORT te houden, als je geen wedstrijdambities hebt!
Ik heb ook twee banjers. De één is een ongelovelijke pechvolgel, die heb ik BROOD en broodmager gekocht, wannaar het 2 jaar heeft geduurd voordat er een beetje vlees opzat, en wel 6 jaar voordat je zn ribben niet meer zag!
Hij hangt van de hengtingen aan elkaar, staat op speciale ijzers vanwege scheefgegroeide hoefbeentjes, enz. enz. De ander heeft nooit wat! Dus in een groep van bijna 50 paarden, kunnen er aardig wat pechvogels bij zitten!
Ik ken deze mevrouw niet, maar zij vangt, zover ik begrijp, 'mindere' paarden op, om ze alsnog een beter leven te geven.
Inderdaad, deze paarden staan niet vierkant op ijzers, hebben geen vliegendeken op, staan niet in koppeltjes... maar..
Sorry hoor, maar als ik de foto's zie, kan ik echt wel een betere definitie van dierenmishandeling bedenken!

madacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:09

janderegelaa schreef:
By the way, die vos op de achtergrond bij die magere schimmel is beslist geen jaarling maar een volwassen paard. En ook broodmager. Ik hoop dat ze alles afnemen.

Ja?
Waarom?
Ik zie alleen paarden staan in een grazige wei!

Ik word makkelijk dik waar een ander slank blijft.

Zon opmerking ik hoop dat ze alles afnemen?

Ken je die mensen?
Je moest jezelf schamen om zoiets te roepn!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:09

Ja ja..BM stables...daar hoef je niet vrolijk van te worden.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:10

Wat gebeurt er met de paarden? Naar de slacht ? Nagelbijten / Gniffelen Scheve mond Verdrietig

Ik moet met die van mij nog uitkijken dan. 1 die niet fatsoenlijk gras kan eten door een overbeet van een cm (op een pony van 72 cm best wat) een pony die alleen maar op zand mag en 2 plakjes hooi per dag. Een moddervette pony....
Je zou die mensen toch wat aandoen!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 00:11

madacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:12

janderegelaa schreef:
Ja ja..BM stables...daar hoef je niet vrolijk van te worden.

Idd niet.Niet met zulke figuren als jij erbij.
En wie ben jij???!!!!!!

koudbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:15

Het is heel triest om te moeten constateren dat er nog steeds mensen zijn die de praktijken van deze fokker goedkeuren. We hebben het hier over een koudbloedras dat "goed in het vlees moet zitten'. Extra weideland, hoeveel hectare dan ook, gaat samen met weidebeleid. Op het moment dat paarden niet genoeg te eten krijgen ontstaat eetnijd. Een aandoening die in de ultime natuur ervoor zorgt dat de sterkste overleefd (weet je wel, Darwin was niet gek)! Als je paarden gedwongen bij elkaar in een ruimte zet geeft je dat als eigenaar verantwoordelijkheden. Nogmaals, wij beperken als mens de bewegingsvrijheid van deze dieren hoeveel hectare dan ook. Wij gebruiken ze als lastdier, transportmiddel en gezelschapsdier. Maar uiteindelijk blijven wij altijd verantwoordelijk. Vergeet dat nooit!!!!! Ik zal de eerste zijn om de eigenaresse van deze dieren te helpen, maar wij moeten onze ogen niet sluiten voor de dingen die gebeuren. En dat kunnen dingen zijn die ons niet uitkomen of die wij liever niet zien. Denk verder dan vandaag. Norikers is een prachtig ras dat een plaats verdient in Nedereland. laten wij met z'n allen werken aan en positieve ontwikkeling van dit ras. En helaas hoort daar ook kritisch naar jezelf kijken bij.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:17

Arabesk schreef:
@janderegelaar
http://www.mijnalbum.nl/Foto=Z77BXIOY
en paarden in een isoleercel met drie blinde muren is geen dierenmishandeling?

Genomen op de hengstenkeuring, in de stal van het complex met de bovendeur open, ik zie het probleem niet. Paard is in een uitstekende conditie en staat gewoon met zijn hoofd naar buiten.

Die paarden op die melkerij zijn gewoon te mager. Je kunt het op 2 manieren oplossen: 1. je geeft ze fatsoenlijk brok waardoor ze groeien 2. je geeft ze mais, kost niks, zitten nauwelijks voedingsstoffen in en ze worden er baggervet van. En zelfs dat lukt niet...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 00:19

ze kregen elke dag mais terwijl ze in de wei stonden
dit zijn foto's van de tien paarden die in beslag zijn genomen, maar van de andere 40 heb je er geen?

Toch frappant dat ze niet alle 50 afgevoerd zijn. Koe

Ik weet t elke normale stal zou de 10% die niet voldoet gewoon laten afmaken. Die paarden krijgen hier nog een kans. Er zijn er 10 afgevoerd, het zgn. 'afromen'. Vijf waren er daadwerkelijk 'zielig'. Maar nogmaals Ananoushka was onder behandeling, Sissi is oud en heeft problemen met kauwen, Socks is gewoon een mislukt veulen altijd al geweest, die ander heeft een ontstoken kies (ik vergeet haar naam steeds) etc

Drie blinde muren is WEL erg, hoofd naar buiten is niet genoeg. Fysiek contact met andere paarden is dan niet mogelijk.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 25-08-06 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

madacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:22

Koudbloed, je klinkt als een echte kenner.
Gek wel, dat je je speciaal voor dit onderwerp lid maakt van Bokt.

Als jij een echte paardenkenner en natuurliefhebber bent, en je ziet dan deze paarden in grote groene weiden staan, moet je jezelf niet druk maken over het feit dat ze niet vet zijn.
Want:
- dat zijn paarden in de natuur ook niet
- schraal is beter als te dik
- ze zien er allen braaf en verzorgd uit

GA JE DRUK MAKEN OM ECHT DIERENLEED

En stop met het bekritiseren van dierenliefhebbers die met de paarden hun brood verdienen!!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:23

Lezen is moeilijk he...hij is daar op de hengstenkeuring. Moet ik dan vragen of ie even in het weiland mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:23

Arabesk schreef:
@janderegelaar

Arabesk en dit is dus de nieuwe manier van natuurlijk bekappen?
Afbeelding

Ik heb je altijd een geweldige meid gevonden maar nu ben ik aan het twijfellen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 00:24

blijf liever on topic

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:24

Ik twijfel over de waarheid..

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:24

Ach natuurlijk bekappen is al dierenmishandeling op zich....
Over de verdere toestand van de paarden wil ik niet eens nadenken Boos!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 00:24

silvana schreef:
Arabesk schreef:
@janderegelaar

Arabesk en dit is dus de nieuwe manier van natuurlijk bekappen?
Afbeelding

Ik heb je altijd een geweldige meid gevonden maar nu ben ik aan het twijfellen.

Ik het VORIG jaar een aantal paarden bekapt. De paarden zijn nu in handen van een HOEFSMID
so don't blame me en haal NB hier niet bij, dat staat er volkomen los van
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 25-08-06 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:25

janderegelaa schreef:
Arabesk schreef:
@janderegelaar

Genomen op de hengstenkeuring, in de stal van het complex met de bovendeur open, ik zie het probleem niet. Paard is in een uitstekende conditie en staat gewoon met zijn hoofd naar buiten.

Die paarden op die melkerij zijn gewoon te mager. Je kunt het op 2 manieren oplossen: 1. je geeft ze fatsoenlijk brok waardoor ze groeien 2. je geeft ze mais, kost niks, zitten nauwelijks voedingsstoffen in en ze worden er baggervet van. En zelfs dat lukt niet...

Och och wat zal het hengstje blij zijn met zijn open bovendeurtje. En hij staat vrolijk met zijn hoofdje naar buiten, toevallig slingert er ook een kettinkje aan, voor de sier zeker.

Janderegelaar, heb jij toevallig heel veel ervaring met magere paarden? Een broodmager paard vetmesten met brok, zou dat gezond zijn? Of loopt de hele kudde dan een dag later misschien bevangen?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:25

madacha schreef:
Koudbloed, je klinkt als een echte kenner.
Gek wel, dat je je speciaal voor dit onderwerp lid maakt van Bokt.

Als jij een echte paardenkenner en natuurliefhebber bent, en je ziet dan deze paarden in grote groene weiden staan, moet je jezelf niet druk maken over het feit dat ze niet vet zijn.
Want:
- dat zijn paarden in de natuur ook niet
- schraal is beter als te dik
- ze zien er allen braaf en verzorgd uit

GA JE DRUK MAKEN OM ECHT DIERENLEED

En stop met het bekritiseren van dierenliefhebbers die met de paarden hun brood verdienen!!

Als je dit verzorgd noemt vraag ik me toch af hoe de paarden bij BM er nu bij staan...Schraal is iets anders dan te mager. En de standaard is dat je de ribben wel mag voelen maar niet mag zien. Zeker bij een Noriker.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 00:26

wie zijn BM stables, die ken ik helemaal niet

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:27

Janderegelaar, heb jij toevallig heel veel ervaring met magere paarden? Een broodmager paard vetmesten met brok, zou dat gezond zijn? Of loopt de hele kudde dan een dag later misschien bevangen?[/quote]

Weet je waar paarden bevangen van raken? Van mais...teveel eiwitten...