Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendy schreef:Ik vind de berichtgeving op zijn zachtst gezegd nogal gekleurd en eenzijdig.
De conclusies die naar aanleiding van het bericht door sommigen worden getrokken, tsja...
Cassidy schreef:sjorsie schreef:Wat erg, gelukkig, krijgen ze het nu beter, weer zo'n verzamelaar
En waar concludeer je dat uit?
sjorsie schreef:ze zijn toch in beslag genomen, dan gaat de DB er een goede eigenaar voor zoeken en wie neemt er nou 50 paarden dat is een verzamelaar net als die mensen met 100 katten in huis waar he soms van hoort
maar laat maar zitten, ik denk dat de DB echt wel weet wat ze doen
Arabesk schreef:Paarden die wat mankeren en of oud zijn moet je dan dus maar af laten maken, omdat als je een oud geribt paard in de wei laat staan en iemand belt de AID je paarden meteen afgevoerd worden?
ellenlouise schreef:Arabesk schreef:Paarden die wat mankeren en of oud zijn moet je dan dus maar af laten maken, omdat als je een oud geribt paard in de wei laat staan en iemand belt de AID je paarden meteen afgevoerd worden?
Over dit specifieke geval kan ik geen uitspraak doen. Maar met je stelling hierboven ben ik het eens.
Helaas is het ook nog eens zo dat het grootste dierenleed achter gesloten deuren plaatsvindt (denk donkere afbraakschuren)
Arabesk schreef:Wendy schreef:Ik vind de berichtgeving op zijn zachtst gezegd nogal gekleurd en eenzijdig.
De conclusies die naar aanleiding van het bericht door sommigen worden getrokken, tsja...
Hmm zal ik wel of niet reageren.
Laat ik het zo zeggen. Een paar maanden terug was ik bij een rechtzaak die vergelijkbaar was.
Ditzelfde verhaal heb ik een half jaar geleden meegemaakt met een goede vriend van me. Als iemand je dwarszit kunnen ze je op die manier pakken.
Iemand heeft foto's gemaakt van zijn jaarling terwijl die onder de draad door gekropen was en in een stukje land stond waar wat oud ijzer lag. Plus nog wat foto's van de paarden. Die foto's zijn opgestuurd naar een veearts en stuurde terug 'de voetas van het paard is gebroken'. De rechter las dit voor en dacht dat hiermee een gebroken been bedoeld werd. Je kan hoog en laag springen maar ze luisteren toch niet.
Ook zou de stal ondeugdelijk zijn geweest. De paarden liepen 24/7 buiten en dat was verwaarlozing......
Ik heb foto's van die paarden uit diezelfde tijd en ze waren wel wat schraal maar niet te mager. Bovendien hadden we ze zelf weggehaald bij een boer om ze weer vet te kunnen mesten. Ook werd tijdens de rechtzaak gezegd dat hij niks aan de hoeven deed. We konden geen hoefsmid vinden toen en ik heb toen een cursus gedaan. We hebben notabene ZELF staan te bekappen. Maar tijdens de rechtzaak konden we hier niks tegenin brengen......
Ook zijn paarden zijn toen afgevoerd, op een dag toen hij er niet was. Alle paarden die afgevoerd worden door de AID gaan naar Bunnik. Daar kunnen ze in afwachting van hun lot fijn in een loods staan in krappe hokjes met een laag plafond zonder daglicht. We zijn er nog gaan kijken.
Uiteindelijk is hij veroordeeld voor het verwaarlozen van zijn paarden.
MENSEN WAAR GAAT DIT NAAR TOE???
Moet heel Nederland maar aan de vetgemeste KWNP-er die bij het eerste motregenbuitje met drie dekens op staan buiten en 's nachts vooral binnen? Paarden die wat mankeren en of oud zijn moet je dan dus maar af laten maken, omdat als je een oud geribt paard in de wei laat staan en iemand belt de AID je paarden meteen afgevoerd worden?
Als je maar genoeg vijanden hebt die steeds maar weer blijven bellen, lukt het vanzelf wel om de paarden te laten afvoeren!
Het paard met het ontstoken oog waar het over gaat in dit bericht ken ik
Ze staat met dit ook op de foto, dit jaar heeft ze nog een kerngezond veulen geworpen.
Hier zit ik op een van de paarden, ze is al >20 maar loopt nog als de brandweer. Ziet ze er slecht uit voor haar leeftijd? (Oke Truusje is gewoon lelijk)
poppekontje schreef:De Dierenbescherming gaat echt niet zo maar paarden in beslag nemen.
Dat er uberhaupt nog mensen zijn die het voor zulke mensen opnemen snap ik echt niet.
Dit heeft niets meer met natuurlijk paarden houden te maken.
Er is echt wel meer aan de hand.
Citaat:Dit heeft niets meer met natuurlijk paarden houden te maken.
sjorsie schreef:@ Wendy en Ann: de dB weet wat ze doen en als jullie dat niet weten, hoop ik dat jullie zelf geen paard hebben, arm paard
poppekontje schreef:De Dierenbescherming gaat echt niet zo maar paarden in beslag nemen.
Dat er uberhaupt nog mensen zijn die het voor zulke mensen opnemen snap ik echt niet.
Dit heeft niets meer met natuurlijk paarden houden te maken.
Er is echt wel meer aan de hand.
sjorsie schreef:de dB geeft altijd eerst een paar waarschuwingen en boetes voordat ze tot beslagname overgaan en daar laat ik het bij
Citaat:Er is gewoon meer aan de hand.