50 Paarden verwaarloosd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: 50 Paarden verwaarloost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:27

Ik vind de berichtgeving op zijn zachtst gezegd nogal gekleurd en eenzijdig.
De conclusies die naar aanleiding van het bericht door sommigen worden getrokken, tsja...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:01

Wendy schreef:
De conclusies die naar aanleiding van het bericht door sommigen worden getrokken, tsja...

Hmm zal ik wel of niet reageren.

Laat ik het zo zeggen. Een paar maanden terug was ik bij een rechtzaak die vergelijkbaar was.

Ditzelfde verhaal heb ik een half jaar geleden meegemaakt met een goede vriend van me. Als iemand je dwarszit kunnen ze je op die manier pakken.

Iemand heeft foto's gemaakt van zijn jaarling terwijl die onder de draad door gekropen was en in een stukje land stond waar wat oud ijzer lag. Plus nog wat foto's van de paarden. Die foto's zijn opgestuurd naar een veearts en stuurde terug 'de voetas van het paard is gebroken'. De rechter las dit voor en dacht dat hiermee een gebroken been bedoeld werd. Je kan hoog en laag springen maar ze luisteren toch niet.

Ook zou de stal ondeugdelijk zijn geweest. De paarden liepen 24/7 buiten en dat was verwaarlozing......

Ik heb foto's van die paarden uit diezelfde tijd en ze waren wel wat schraal maar niet te mager. Bovendien hadden we ze zelf weggehaald bij een boer om ze weer vet te kunnen mesten. Ook werd tijdens de rechtzaak gezegd dat hij niks aan de hoeven deed. We konden geen hoefsmid vinden toen en ik heb toen een cursus gedaan. We hebben notabene ZELF staan te bekappen. Maar tijdens de rechtzaak konden we hier niks tegenin brengen......

Ook zijn paarden zijn toen afgevoerd, op een dag toen hij er niet was. Alle paarden die afgevoerd worden door de AID gaan naar Bunnik. Daar kunnen ze in afwachting van hun lot fijn in een loods staan in krappe hokjes met een laag plafond zonder daglicht. We zijn er nog gaan kijken.

Uiteindelijk is hij veroordeeld voor het verwaarlozen van zijn paarden.

MENSEN WAAR GAAT DIT NAAR TOE???

Moet heel Nederland maar aan de vetgemeste KWNP-er die bij het eerste motregenbuitje met drie dekens op staan buiten en 's nachts vooral binnen? Paarden die wat mankeren en of oud zijn moet je dan dus maar af laten maken, omdat als je een oud geribt paard in de wei laat staan en iemand belt de AID je paarden meteen afgevoerd worden?

Als je maar genoeg vijanden hebt die steeds maar weer blijven bellen, lukt het vanzelf wel om de paarden te laten afvoeren!

Het paard met het ontstoken oog waar het over gaat in dit bericht ken ik

Afbeelding
Ze staat met dit ook op de foto, dit jaar heeft ze nog een kerngezond veulen geworpen.

Afbeelding
Hier zit ik op een van de paarden, ze is al >20 maar loopt nog als de brandweer. Ziet ze er slecht uit voor haar leeftijd? (Oke Truusje is gewoon lelijk Clown)

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:24

Cassidy schreef:
sjorsie schreef:
Wat erg, gelukkig, krijgen ze het nu beter, weer zo'n verzamelaar

En waar concludeer je dat uit?

ik denk dat de DB echt wel weet wat ze doen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:30

sjorsie schreef:
ze zijn toch in beslag genomen, dan gaat de DB er een goede eigenaar voor zoeken en wie neemt er nou 50 paarden dat is een verzamelaar net als die mensen met 100 katten in huis waar he soms van hoort

maar laat maar zitten, ik denk dat de DB echt wel weet wat ze doen

Wat knap dat jij dat allemaal weet zeg Clown

De DB moet zich lekker bij hondjes en katjes houden, daar hebben ze verstand van.

Ann

Re: 50 Paarden verwaarloosd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:31

@sjorsie,
Weleens van beroepsmatig paarden houden gehoord? Het schijnt voor te komen dat mensen dan iets van 50 paarden hebben rondlopen. Je hoeft helemaal geen "doorgedraaide verzamelaar" te zijn om 50 paarden in je bezit te hebben.

De DB heeft al jaren mijn steun niet meer, iets teveel Penny gehalte op het moment.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:01

Arabesk schreef:
Paarden die wat mankeren en of oud zijn moet je dan dus maar af laten maken, omdat als je een oud geribt paard in de wei laat staan en iemand belt de AID je paarden meteen afgevoerd worden?

Over dit specifieke geval kan ik geen uitspraak doen. Maar met je stelling hierboven ben ik het eens. Wij hebben ook wel eens een gillend wijf aan het hek gehad omdat er een paard in een plas modder lag te rollen, dat was volgens haar grote mishandeling (paard plofte altijd vrijwillig in de eerste beste plas die hij zag maar goed). Wijf in kwestie had een mandje voorop de fiets met daarin een langharig hondje met een jasje aan. Need I say more? Koe

Helaas is het ook nog eens zo dat het grootste dierenleed achter gesloten deuren plaatsvindt (denk donkere afbraakschuren)

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 15:09

ellenlouise schreef:
Arabesk schreef:
Paarden die wat mankeren en of oud zijn moet je dan dus maar af laten maken, omdat als je een oud geribt paard in de wei laat staan en iemand belt de AID je paarden meteen afgevoerd worden?

Over dit specifieke geval kan ik geen uitspraak doen. Maar met je stelling hierboven ben ik het eens.

Helaas is het ook nog eens zo dat het grootste dierenleed achter gesloten deuren plaatsvindt (denk donkere afbraakschuren)

Laten we dan alle zieke en oude mensen dan ook maar een spuitje geven, dan krijgen we ook geen last van vergrijzing, toch.................

maar ik ben het wel met je eens dat het grootste dierenleed achter gesloten deuren plaatsvindt. Degene die daar mee bezig zijn moeten direct gestraft worden want dieren hebben ook gevoel.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:10

Arabesk schreef:
Wendy schreef:

Hmm zal ik wel of niet reageren.

Laat ik het zo zeggen. Een paar maanden terug was ik bij een rechtzaak die vergelijkbaar was.

Ditzelfde verhaal heb ik een half jaar geleden meegemaakt met een goede vriend van me. Als iemand je dwarszit kunnen ze je op die manier pakken.

Iemand heeft foto's gemaakt van zijn jaarling terwijl die onder de draad door gekropen was en in een stukje land stond waar wat oud ijzer lag. Plus nog wat foto's van de paarden. Die foto's zijn opgestuurd naar een veearts en stuurde terug 'de voetas van het paard is gebroken'. De rechter las dit voor en dacht dat hiermee een gebroken been bedoeld werd. Je kan hoog en laag springen maar ze luisteren toch niet.

Ook zou de stal ondeugdelijk zijn geweest. De paarden liepen 24/7 buiten en dat was verwaarlozing......

Ik heb foto's van die paarden uit diezelfde tijd en ze waren wel wat schraal maar niet te mager. Bovendien hadden we ze zelf weggehaald bij een boer om ze weer vet te kunnen mesten. Ook werd tijdens de rechtzaak gezegd dat hij niks aan de hoeven deed. We konden geen hoefsmid vinden toen en ik heb toen een cursus gedaan. We hebben notabene ZELF staan te bekappen. Maar tijdens de rechtzaak konden we hier niks tegenin brengen......

Ook zijn paarden zijn toen afgevoerd, op een dag toen hij er niet was. Alle paarden die afgevoerd worden door de AID gaan naar Bunnik. Daar kunnen ze in afwachting van hun lot fijn in een loods staan in krappe hokjes met een laag plafond zonder daglicht. We zijn er nog gaan kijken.

Uiteindelijk is hij veroordeeld voor het verwaarlozen van zijn paarden.

MENSEN WAAR GAAT DIT NAAR TOE???

Moet heel Nederland maar aan de vetgemeste KWNP-er die bij het eerste motregenbuitje met drie dekens op staan buiten en 's nachts vooral binnen? Paarden die wat mankeren en of oud zijn moet je dan dus maar af laten maken, omdat als je een oud geribt paard in de wei laat staan en iemand belt de AID je paarden meteen afgevoerd worden?

Als je maar genoeg vijanden hebt die steeds maar weer blijven bellen, lukt het vanzelf wel om de paarden te laten afvoeren!

Het paard met het ontstoken oog waar het over gaat in dit bericht ken ik

Afbeelding
Ze staat met dit ook op de foto, dit jaar heeft ze nog een kerngezond veulen geworpen.

Afbeelding
Hier zit ik op een van de paarden, ze is al >20 maar loopt nog als de brandweer. Ziet ze er slecht uit voor haar leeftijd? (Oke Truusje is gewoon lelijk Clown)

Het jammere is, dat het geen oude paarden zijn die er vel over been staan.En het is er ook geen enkele, maar meer.Merrie's die vel over been zijn, ribben steken uit, ruggegraat ligt er boven op en zoogt een veulen.Het is de keiharde werkelijkheid!
Zo ook 'magere drie twee en een jarigen niet schraal, maar echt mager.
Ze kunnen een nog zo gezond veulen werpen, maar vel over been blijft vel over been.

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:18

Dat ze haar de rest van de paarden laten houden...zodat ze zichzelf kan bewijzen, yeh right, zulke mensen zouden nooit meer een dier mogen hebben.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:22

De Dierenbescherming gaat echt niet zo maar paarden in beslag nemen.
Dat er uberhaupt nog mensen zijn die het voor zulke mensen opnemen snap ik echt niet.
Dit heeft niets meer met natuurlijk paarden houden te maken.
Er is echt wel meer aan de hand.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:26

poppekontje schreef:
Dat er uberhaupt nog mensen zijn die het voor zulke mensen opnemen snap ik echt niet.

Wat knap dat mensen dat toch allemaal zo weten...

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:30

@ Wendy en Ann: de dB weet wat ze doen en als jullie dat niet weten, hoop ik dat jullie zelf geen paard hebben, arm paard

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:53

Citaat:

en daar gaat het hier helemaal niet om, totaal irrelevant.....

dat wij onze paarden naturlijk houden, betekent niet dat dat ook in dit bedrijf zo is

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:57

sjorsie schreef:
@ Wendy en Ann: de dB weet wat ze doen en als jullie dat niet weten, hoop ik dat jullie zelf geen paard hebben, arm paard

Dus omdat ik aangeef dat een verhaal altijd meer kanten heeft, zou ik mijn paard niet goed verzorgen?
Wat een kortzichtigheid Koe

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:59

Ik ben met je eens dat natuurlijk houden hier niets mee van doen heeft.
Maar diegene die hier het voor de dame uit Ulicoten opnemen en die met andere voorbeelden komen komen steeds met voorbeelden over het natuurlijk houden.
Niet ik.
Ik wil alleen maar zeggen dat er heus wel meer aan de hand zal zijn dan een vies paard zonder deken met een ontstoken oogje die in een vieze plas ligt te rollen.
Meer niet Clown

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:02

poppekontje schreef:

Ben jij er geweest? Ken jij deze mensen/ paarden? Arabesk wel, dus hecht ik waarde aan haar bevindingen Lachen

@Sjorsie, ik heb een paard. Ga je nu de DB op mij af sturen? Clown

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:04

de dB geeft altijd eerst een paar waarschuwingen en boetes voordat ze tot beslagname overgaan en daar laat ik het bij

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:06

Als arabesk ze kent , moet ze nog maar eens een kijkje gaan nemen!Als zij dan niet vind dat de paarden ontzettend mager zijn, weet ik niet wat bij haar wel mager is.

(edit is geen directe aanval op arabesk, maar ik vraag me af wanneer ze er voor het laatst geweest is.)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:09

sjorsie schreef:
de dB geeft altijd eerst een paar waarschuwingen en boetes voordat ze tot beslagname overgaan en daar laat ik het bij

in dit geval niet, kan ik je verzekeren....

arabesk is er even niet, maar ik kan je ook meedelen dat ze er zeer recent nog geweest is

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:10

dan vind ik het erg spijtig en ben van mening dat arabesk en ik niet dezelfde mening delen over verwaarlozing.

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:12

[quote="Ann]

Ben jij er geweest? Ken jij deze mensen/ paarden? Arabesk wel, dus hecht ik waarde aan haar bevindingen Lachen
[/quote]

Juist Arabesk is hier op Bokt diegene met de meeste (hoe zal ik het zeggen) uitgesproken mening.
Zij heeft al menig topic op slot gekregen door haar toedoen dus ik vind het nu niet zo geloofwaardig overkomen als ik haar op haar woord moet geloven.
ik geloof wat ik er zelf van weet.
Dus waar rook is is vuur.
De Dierenbescherming gaat niet over 1 nacht ijs. Er is gewoon meer aan de hand.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:12

Ben jij er geweest, timokyana? Aan de hand van een paar (in scène gezette?) foto's + wat nieuwsberichten kun jij een situatie EN een persoon beoordelen? Als er iemand tegen verwaarlozing is, is het Arabesk wel.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:14

nee ik heb geen foto's gezien, wel de paarden in het echt en hoe ze erbij staan.Daarom kan ik deze reactie niet plaatsen van arabesk.Van morrie wel las in haar profiel iets wat me duidelijk maakt waardoor zij deze mensen kent.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:18

Citaat:
Er is gewoon meer aan de hand.

dat klopt en het zal niet lang duren voor dat in de publiciteit komt, dus even rustig afwachten maar voor jullie iemand verder de grond in trappen.

het is vandaag pas gebeurd, geef de mensen even de tijd om van de schrik te bekomen. Hun reactie komt op zeer korte termijn in de publiciteit

Arabesk en ik hebben beide op dit bedrijf gewoond en gewerkt, ik een aantal jaar geleden, maar ik heb nog steeds veel contact met ze

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:20

toevallig ben ik de afgelopen week nog langs het bedrijf gekomen in ulicoten en weet door de mensen die er in de buurt wonen en uit eigen bevindingen dat deze vrouw al langer bekend was bij de dierenbescherming.
Nu 2 waarschuwingen later word er eindelijk iets gedaan.
EINDELIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! deze dierenbeul verdiend geen beesten.

heb gewoon medelijden met de paardjes als ik ernaar kijk.
doet me heel veel pijn om gratenhuisjes in een kaalgevreten modderpoel te zien staan.
hoop dat de andere 35 ook snel in beslag genomen gaan worden.